Michael van der Mark Deel 4: Meeuwenmeer Hoge Heide

Status
Niet open voor verdere reacties.
ZO, de "echte" fans kijken weer eens neer op de "niet echte" fans.

Jaja jullie zijn de mannetjes :Y

Ja is maar hoe je het bekijkt. Kan zo overkomen, is niet zo bedoeld. Maar om een voorbeeld te noemen: Zoals Willem van Hanegem vorig jaar in de studio Nico Hulkenberg af zat te zeiken, terwijl hij geen idee had waar hij het over had...... Dan is dat voor mij een moment om te zappen of de tv uit te zetten.
 
Voor de Nederlandse motorsport in het algemeen is het goed wanneer het meer media aandacht krijgt.

Zo groot als Formule 1 zal het (gelukkig) nooit worden.
 
Nou de motorsport werd er destijds ook niet gezelliger op met al die irritante Rossi fans.
Ik heb niks tegen Rossi of zo, maar man wat trekt hij een kansloos volk aan zeg, zijn die max fans nog heilig bij. :)
 
Maar als je ziet wat een omzet al die Rossi fans leveren, en de publiciteit Rossi voor de motorsport in het algemeen oplevert.
Zo is het met Max in NL natuurlijk net zo.
 
Maar als je ziet wat een omzet al die Rossi fans leveren, en de publiciteit Rossi voor de motorsport in het algemeen oplevert.
Zo is het met Max in NL natuurlijk net zo.

Als iemand veel wedstrijden begint te winnen dan komen ook de succes fans, dat is nou eenmaal jammer maar het is niet anders.
De omzet die Rossi creerd kun je echt niet vergelijken met Max, denk dat er zelfs hier in nl nog steeds meer besteed word aan VR46 spullen dan Verstappen spul ( aangezien de meesten alleen de gratis dingen ia de Jumbo willen hebben :+ )
 
Als iemand veel wedstrijden begint te winnen dan komen ook de succes fans, dat is nou eenmaal jammer maar het is niet anders.
De omzet die Rossi creerd kun je echt niet vergelijken met Max, denk dat er zelfs hier in nl nog steeds meer besteed word aan VR46 spullen dan Verstappen spul ( aangezien de meesten alleen de gratis dingen ia de Jumbo willen hebben :+ )

Ik heb heel vaak de MSL Cup gewonnen maar van fans is vreemd genoeg geenszins sprake.
 
Jorgen Raymann gisteren: "Als Max uitvalt dan kijk ik niet meer" :Z :')
Tja ach... Ik denk dat er in Spanje ook een stuk minder mensen zouden kijken als Pedrosa, Marquez, Lorenzo, Vinales, Bautista, Barbera, Espargaro, Espargaro, Rins en Rabat (holy poep wat zijn het er veel) niet zouden rijden.
Op vakantie in Italië de GP van Silverstone gekeken tussen de Italianen, fantastisch die lui, gaan er helemaal in op, maar wel omdat Rossi heel lang de race op p1 lag en uiteindelijk Dovi won. Weet niet of ze even enthousiast waren geweest als het bijvoorbeeld KArel Abraham was geweest die won ;)
 
Laatst bewerkt:
Tja ach... Ik denk dat er in Spanje ook een stuk minder mensen zouden kijken als Pedrosa, Marquez, Lorenzo, Vinales, Bautista, Barbera, Espargaro, Espargaro, Rins en Rabat (holy poep wat zijn het er veel) niet zouden rijden.
Op vakantie in Italië de GP van Silverstone gekeken tussen de Italianen, fantastisch die lui, gaan er helemaal in op, maar wel omdat Rossi heel lang de race op p1 lag en uiteindelijk Dovi won. Weet niet of ze even enthousiast waren geweest als het bijvoorbeeld KArel Abraham was geweest die won ;)
Maar wel heeeeel verbaast.

Net als ik denk ik _O-
 
Tja ach... Ik denk dat er in Spanje ook een stuk minder mensen zouden kijken als Pedrosa, Marquez, Lorenzo, Vinales, Bautista, Barbera, Espargaro, Espargaro, Rins en Rabat (holy poep wat zijn het er veel) niet zouden rijden.
Op vakantie in Italië de GP van Silverstone gekeken tussen de Italianen, fantastisch die lui, gaan er helemaal in op, maar wel omdat Rossi heel lang de race op p1 lag en uiteindelijk Dovi won. Weet niet of ze even enthousiast waren geweest als het bijvoorbeeld KArel Abraham was geweest die won ;)
Ik genoot al van de F1 voordat Jos ging rijden.
Helemaal machtig werd het toen hij bij Benneton kwam. :}
Maar toen hij later een mindere auto had, en uiteindelijk helemaal niet meer reed keek ik nog amper naar de F1.
En nadat Schumacher de eerste keer stopte heb ik nooit meer een race gezien. :')
 
Ik genoot al van de F1 voordat Jos ging rijden.
Helemaal machtig werd het toen hij bij Benneton kwam. :}
Maar toen hij later een mindere auto had, en uiteindelijk helemaal niet meer reed keek ik nog amper naar de F1.
En nadat Schumacher de eerste keer stopte heb ik nooit meer een race gezien. :')

:t
Hier nog een..
Ennu junior mee rijdt, zou ik dan ineens ook (weer) moeten gaan kijken????
Nou, nee, niet echt.
Niet lullig bedoeld, maar vindt het nu meer 'rondjes-rijden' geworden.

En als er een keer niets op tv is, en ik kijk naar een wedstrijd, is het zo
spannend dat ik halverwege de avond wakker schrikt :X

Edit:
Maar laat de 'zogenaamde fans' maar extra komen en 'investeren' in zijn merchandise.
Allemaal extra omzet..
(niet dat ik nu iets van een petje/anders van vdM heb ofzo.. in tegenstelling tot VR en Bo)Maar gun het hem van harte, en lijkt mij wel erg gaaf om hem in de GP te zien)
 
Laatst bewerkt:
:t
Hier nog een..
Ennu junior mee rijdt, zou ik dan ineens ook (weer) moeten gaan kijken????
Nou, nee, niet echt.
Niet lullig bedoeld, maar vindt het nu meer 'rondjes-rijden' geworden.

En als er een keer niets op tv is, en ik kijk naar een wedstrijd, is het zo
spannend dat ik halverwege de avond wakker schrikt :X
Dat tweede deel had ik inderdaad in de middag al ineens. _O-
 
Ik genoot al van de F1 voordat Jos ging rijden.
Helemaal machtig werd het toen hij bij Benneton kwam. :}
Maar toen hij later een mindere auto had, en uiteindelijk helemaal niet meer reed keek ik nog amper naar de F1.
En nadat Schumacher de eerste keer stopte heb ik nooit meer een race gezien. :')

:^

Kijken tegenwoordig met Max vaak de start even en na 5 ronden weet je wel ongeveer wat de uitslag gaat zijn, dan is mijn aandacht al weer weg.

En moet zeggen dat ik het tegenwoordig bij de Superbikes ook wel heb. Het is vaak een saaie optocht, waarvan ik lang niet altijd meer de concentratie kan opbrengen om de wedstrijd uit te kijken. Wat mij bij de Moto3, Moto2 en MotoGP totaal niet gebeurd.
 
Zelf verklaarde fans. O, oké. Wie heeft er jou tot fan verklaard dan?

Volgens mij precies het probleem van de Nederlandse motorsport: aan de ene kant zeuren dat er zo weinig exposure is en weinig geld in de sport gestoken wordt door bv sponsors, maar aan de andere kant onderscheid willen maken tussen “echte” fans en (vreselijk woord) “zelfverklaarde” fans. Mijn vrije interpretatie: iemand rijdt misschien motor, rijdt zo nu en dan een circuitdag en/of heeft een Jonathan Rea of Marc Marquez petje en mag als “echte” fan bestempeld worden terwijl iemand die het gewoon mooi vindt en graag iets op tv wil zien of misschien een circuit wil bezoeken is een zelfverklaarde fan en is sowieso niet “hardcore” genoeg. Nog even los van de media die er niets van snappen volgens deze “echte” fans.

Treurige feiten en vooral treurige reacties.
 
Volgens mij precies het probleem van de Nederlandse motorsport: aan de ene kant zeuren dat er zo weinig exposure is en weinig geld in de sport gestoken wordt door bv sponsors, maar aan de andere kant onderscheid willen maken tussen “echte” fans en (vreselijk woord) “zelfverklaarde” fans. Mijn vrije interpretatie: iemand rijdt misschien motor, rijdt zo nu en dan een circuitdag en/of heeft een Jonathan Rea of Marc Marquez petje en mag als “echte” fan bestempeld worden terwijl iemand die het gewoon mooi vindt en graag iets op tv wil zien of misschien een circuit wil bezoeken is een zelfverklaarde fan en is sowieso niet “hardcore” genoeg. Nog even los van de media die er niets van snappen volgens deze “echte” fans.

Treurige feiten en vooral treurige reacties.

Zal het gedeelte van "zelfverklaarde "fans even extra toelichten ;
Dit zijn imo de mensen die alleen kijken / volgen als hun favoriet succes heeft en daardoor ook de realiteit uit het oog verliezen ! Hoeveel reacties ik wel niet gezien en gehoord heb over bv. een Max dat alles aan anderen ligt etc etc. Dat soort mensen noem ik zelfverklaarde fans.

Een echte fan ziet een talent en volgt deze dan bijvoorbeeld, of je ziet tijden s een race iemand iets doen waarvan je denkt "dat vind ik mooi leuk / stoer/ gewaagd etc " en word op zo'n manier "fan"van iemand.

Kort samengevat : de zelfverklaarde fans zijn er alleen als er succes is, daarvoor en daarna zijn ze er niet meer ( iets wat bijvoorbeeld gaat gebeuren met de Rossi fans , zodra hij niet meer in staat is om mee te doen om het kampioenschap is voor hun de lol er af )

Als anderen hier anders over denken mogen ze dat zelf weten, beetje discussie is niet verkeerd toch ?!
Daarbij blijf ik het belangrijk vinden dat er aandacht is voor de motorsport in NL, op welke manier dan ook
 
Ik heb heel vaak de MSL Cup gewonnen maar van fans is vreemd genoeg geenszins sprake.

Mijn vrienden rijden bijna alleen maar Kawasaki's. Volgens mij 8 ofzo. Een hell leef ik in soms. :r
Ik kan hen ook gewoon geen wijsheid bijbrengen. Inmiddels heb ik dat ook opgegeven. :+

Jij met jouw motor, met die tijden, heeft in mijn vriendengroep zeker wel een aantal fans rondlopen. Ook al weten zij niet wie jij bent, jij niet wie zij zijn, die rondetijden en die motor maakt nogal indruk op hen (ook op mij, maar dat weten zij niet).

Ik denk dus dat jij jouw fans gewoon nog niet hebt ontmoet. _O-
 
Laatst bewerkt:
:^

Kijken tegenwoordig met Max vaak de start even en na 5 ronden weet je wel ongeveer wat de uitslag gaat zijn, dan is mijn aandacht al weer weg.

En moet zeggen dat ik het tegenwoordig bij de Superbikes ook wel heb. Het is vaak een saaie optocht, waarvan ik lang niet altijd meer de concentratie kan opbrengen om de wedstrijd uit te kijken. Wat mij bij de Moto3, Moto2 en MotoGP totaal niet gebeurd.

Ik vind de battles tussen Davis en Rea vaak toch wel genieten. Die Rea rijdt er bij alsof die met z'n Harley tour clubje mee is en die Davis loopt een potje te vegen, man... :}

Nu is het vaak wel zo dat Davis gauw moe is en er dan maar bij gaat liggen waardoor het inderdaad een saaie bedoening is. Maar ik heb mooie gevechten gezien dit jaar.

De GP daarentegen vind ik weer het saaist wat betreft de sensatie. Tuurlijk is de GP gaaf, want het is de GP.
Echter bij Moto2 en Moto3 komen de rijder skills wat meer aan bod. Slipstream, grote kopgroepen, heel veel positiewisselingen, etc.

Bij de GP is dat toch wat minder en eigenlijk weet je daar van te voren ongeveer wel hoe het zal lopen en is het enkel de vraag wie best of the rest zal worden. Die Duc rijdt nog weg bij die Yamahas al zitten zij in de slipstream. -O-
Enkel dit seizoen ligt het wat open, maar normaliter is er in een seizoen altijd wel 1 rijder die boven de rest uitsteekt (verschillend per seizoen).

Misschien hebben ze allemaal hun eigen charmes. :)
 
Laatst bewerkt:
Zal het gedeelte van "zelfverklaarde "fans even extra toelichten ;
Dit zijn imo de mensen die alleen kijken / volgen als hun favoriet succes heeft en daardoor ook de realiteit uit het oog verliezen ! Hoeveel reacties ik wel niet gezien en gehoord heb over bv. een Max dat alles aan anderen ligt etc etc. Dat soort mensen noem ik zelfverklaarde fans.

Een echte fan ziet een talent en volgt deze dan bijvoorbeeld, of je ziet tijden s een race iemand iets doen waarvan je denkt "dat vind ik mooi leuk / stoer/ gewaagd etc " en word op zo'n manier "fan"van iemand.

Kort samengevat : de zelfverklaarde fans zijn er alleen als er succes is, daarvoor en daarna zijn ze er niet meer ( iets wat bijvoorbeeld gaat gebeuren met de Rossi fans , zodra hij niet meer in staat is om mee te doen om het kampioenschap is voor hun de lol er af )

Als anderen hier anders over denken mogen ze dat zelf weten, beetje discussie is niet verkeerd toch ?!
Daarbij blijf ik het belangrijk vinden dat er aandacht is voor de motorsport in NL, op welke manier dan ook

Wie bepaalt wat een echte fan is? Jij?
Ik heb het gegoogled en kan het niet vinden.

Ik ben van Rossi en daarmee van de MotoGP. Iemand die geen fan van Rossi is, maar van de MotoGP, WSBK, F1, F2, F3, WSS, Moto2, Moto3, WRC, Indy car races en weet ik wat houdt, is meer een echte fan als wat ik ben?

Zegt wie..? :)

Ik ben overigens ook fan van VD Mark. Ik ben door hem niet meer of minder WSBK gaan kijken, maar kijk wel naar hem. Ook naar de rest, maar VD Mark is waarvoor ik voor de buis zit. Rijdt hij niet mee dan kijk ik naar de WSBK....

Ik ben in de war. Ik dacht dat ik een echte motorsportliefhebber was, maar schijnbaar niet.

Jij bedoelt denk ik dat je motorsport fans hebt en fans van coureurs (en\of beide). De woordkeuze is alleen zo pijnlijk fout. :X
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij precies het probleem van de Nederlandse motorsport: aan de ene kant zeuren dat er zo weinig exposure is en weinig geld in de sport gestoken wordt door bv sponsors, maar aan de andere kant onderscheid willen maken tussen “echte” fans en (vreselijk woord) “zelfverklaarde” fans. Mijn vrije interpretatie: iemand rijdt misschien motor, rijdt zo nu en dan een circuitdag en/of heeft een Jonathan Rea of Marc Marquez petje en mag als “echte” fan bestempeld worden terwijl iemand die het gewoon mooi vindt en graag iets op tv wil zien of misschien een circuit wil bezoeken is een zelfverklaarde fan en is sowieso niet “hardcore” genoeg. Nog even los van de media die er niets van snappen volgens deze “echte” fans.

Treurige feiten en vooral treurige reacties.

:^ :^

Verdorie, zit ik een heel verhaal te typen om vervolgens te lezen dat het al erg goed verwoord is.

:} :}
 
Mijn vrienden rijden bijna alleen maar Kawasaki's. Volgens mij 8 ofzo. Een hell leef ik in soms. :r
Ik kan hen ook gewoon geen wijsheid bijbrengen. Inmiddels heb ik dat ook opgegeven. :+

Jij met jouw motor, met die tijden, heeft in mijn vriendengroep zeker wel een aantal fans rondlopen. Ook al weten zij niet wie jij bent, jij niet wie zij zijn, die rondetijden en die motor maakt nogal indruk op hen (ook op mij, maar dat weten zij niet).

Ik denk dus dat jij jouw fans gewoon nog niet hebt ontmoet. _O-

:$ :$ :$
 
Ik heb heel vaak de MSL Cup gewonnen maar van fans is vreemd genoeg geenszins sprake.
Omdat je nu ook nog eens overgestapt bent op een RSV4. Nu maakt helemaal niemand meer een kans. _O-
 
Laatst bewerkt:
Verlate Wednesday Wheelie
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan