Michael van der Mark deel 5: World Superbike winnaar!

Michael heeft vóór deel zes...

  • Alleen deze ene keer gewonnen

    Stemmen: 11 13,9%
  • Twee tot vier keer gewonnen

    Stemmen: 37 46,8%
  • Vijf tot tien keer gewonnen

    Stemmen: 21 26,6%
  • Het WSBK kampioenschap gewonnen!

    Stemmen: 10 12,7%

  • Totaal aantal stemmers
    79
:^

Kawasaki kan er weinig aan doen dat de rest van de fabrikanten minder in het WSBK investeert. Wat ook nog maar de vraag is trouwens, want ik ken de budgetten niet ;) Tijdens de crisis was het trouwens niet alleen Kawasaki dat de GP's verliet. Het is wel een v.d. weinige teams dat (nog) niet is teruggekeerd. Ik zou ze zelf ook graag terug zien in de GP's maar hun succes in de WSBK legt ze geen windeieren.

Zijn er nog echte fabrieksteams in wsbk dan, behalve kawa en yamaha? De rest zijn toch meer “ geupgrade” priveteams?
 
Maar waarom een 1 jarig contract? :?

Waarom alleen voor 2019? Toch vreemd meestal wordt er een contract voor 2 jaar getekend. Misschien al degelijke plannen voor 2020 en had Michael nog een jaartje te overbruggen?...

Neeee, niet weer speculeren! Maar ik dacht hetzelfde :Y _O-
 
Maar waarom een 1 jarig contract? :?

Waarom alleen voor 2019? Toch vreemd meestal wordt er een contract voor 2 jaar getekend. Misschien al degelijke plannen voor 2020 en had Michael nog een jaartje te overbruggen?...

Misschien is het zo'n contract voor één jaar met een optie voor een tweede jaar. Er zijn genoeg plekken die komend jaar misschien wel weer vrij zijn, kan zijn dat Michael en z'n manager geen deuren op slot willen gooien. Het wachten is denk ik op een slimme journalist die er een vraag over stelt, maar het aantal mensen dat interviews afneemt met Nederlandse coureurs is niet heel groot.

Ik vraag me af wat voor contract Lowes heeft?
 
Ik wil ook speculeren. Nu Pestronas Yamaha niet met Dani kan gaan rijden, moeten ze het doen met een 'mindere'. Deze krijgt ook 1 jaar om daarna te kijken of ze die aanhouden of om ander talent neer te zetten. Wie weet kunnen Michael en/of Lowes kans maken op dat zitje, onder bepaalde voorwaarden (kampioen WSBK).

Wat 2020 gaat doen blijft toch gokken. Hoop vooral dat Yamaha de huidige lijn in 2019 door kan trekken en we het blauw vaker zien rijden om de winst.
 
Je kan het ook omdraaien, misschien wil Yamaha niet langer dan 1 jaar....



Maar goed nieuws, ik had gehoopt op Yamaha. Benieuwd naar de rest van het seizoen en volgend jaar!
 
Maar waarom een 1 jarig contract? :?

Waarom alleen voor 2019? Toch vreemd meestal wordt er een contract voor 2 jaar getekend. Misschien al degelijke plannen voor 2020 en had Michael nog een jaartje te overbruggen?...


Misschien worden er elders ook wel wat 1 jarige contracten getekend ;) Bijvoorbeeld bij Kawa, of bij Zeelenberg in de GP
 
Misschien is het zo'n contract voor één jaar met een optie voor een tweede jaar. Er zijn genoeg plekken die komend jaar misschien wel weer vrij zijn, kan zijn dat Michael en z'n manager geen deuren op slot willen gooien. Het wachten is denk ik op een slimme journalist die er een vraag over stelt, maar het aantal mensen dat interviews afneemt met Nederlandse coureurs is niet heel groot.

Ik vraag me af wat voor contract Lowes heeft?
Als ik het goed begreep uit Lowes' aankondiging op Twitter, dan heeft ook hij een contract voor enkel 2019. Na 2019 heeft Lowes vier en van der Mark drie jaar voor het team gereden? Als officieel fabrieksteam blijven er meer gegadigden natuurlijk en als er een tweede Yamaha team wordt opgezet waar Sykes één plekje van inneemt, dan blijft er nog maar één plekje over voor Cortese/Mahias/Caricasulo/Cluzel. Als je die binnen de Yamaha gelederen wil houden, moet je wel perspectief kunnen bieden en mogelijk is dat voor alle partijen de reden om een contract van één jaar aan te gaan?
 
Hebben! :9~

DitRpiVW0AA0Bax.jpg:large
 
Terug
Bovenaan Onderaan