Michael van der Mark deel 5: World Superbike winnaar!

Michael heeft vóór deel zes...

  • Alleen deze ene keer gewonnen

    Stemmen: 11 13,9%
  • Twee tot vier keer gewonnen

    Stemmen: 37 46,8%
  • Vijf tot tien keer gewonnen

    Stemmen: 21 26,6%
  • Het WSBK kampioenschap gewonnen!

    Stemmen: 10 12,7%

  • Totaal aantal stemmers
    79
Laatst bewerkt:
Blij dat ik deze destijds in het zwart gekocht heb:

1542313346005.png
 
Vond het al zo raar dat Michael in Qatar en in de testen zover achter Lowes bleef...
Maar meneer reed gisteren wel "effe" 72 ronden.
En dan schijnt hij niet te "pushen" en bij een bepaalde bocht (5) gaat het helemaal niet lekker omdat hij de achter rem niet kan pakken ( hij rijdt met duimrem )
 
Ah cool, dat is dus aangepast.
Grappig om te zien dat dergelijke dingen veranderd worden en de coureur er alsnog meteen snel mee is.. als ze mij er op laten rijden duurt het vast langer om te acclimatiseren😋
 
Ah cool, dat is dus aangepast.
Grappig om te zien dat dergelijke dingen veranderd worden en de coureur er alsnog meteen snel mee is.. als ze mij er op laten rijden duurt het vast langer om te acclimatiseren😋
Ik weet niet of wij er überhaupt profijt van hebben. :+
 
Moet zeggen dat ik op mijn straatfiets (KTM SA-S) ook vaak instuur met de achterrem er een beetje op bij poken. Ik wist eerst niet zo goed waarom ik dat deed, maar heb er over nagedacht; Door het moment dat de remklauw geeft op de achterbrug wordt de achtervering een beetje ingedrukt. Dit zorgt voor een lager zwaartepunt waardoor de gewichtstransfer bij lossen van de voorrem iets minder groot wordt. Stabiliteit wordt dus beter.
Op circuit met de RSV4 gebruik ik de achterrem niet omdat ik daar niet comfortabel bij kan tijdens hard remmen en insturen, dus zo'n duimrem is best een oplossing.
 
Ik doe het heel lichtjes bij hard aantremmen idd, als ik er heel veel op ga letten dan gaat mn ritme " kapot".
Vind het zelf wel intrressant om er meer mee bezig te gaan komend seizoen
 
Automatisch systeempje maken dat de motor eerst een tiende seconde de achterrem pakt voordat de voorrem erin komt. :+

Michael zal nog wel een heel stuk meer doen met die achterrem. Soort traction/slip controle. :?
Maar hij krijgt gratis tijd om veel te oefenen. Betaald zelf ook geen kromme motor of een kuipsetje. :+
Maken in twee testdagen meer kilometers/rondes op het circuit dan ik per jaar. _O-
 
Automatisch systeempje maken dat de motor eerst een tiende seconde de achterrem pakt voordat de voorrem erin komt. :+

Michael zal nog wel een heel stuk meer doen met die achterrem. Soort traction/slip controle. :?
Maar hij krijgt gratis tijd om veel te oefenen. Betaald zelf ook geen kromme motor of een kuipsetje. :+
Maken in twee testdagen meer kilometers/rondes op het circuit dan ik per jaar._O-

[:+]
Wat dacht je dan van Hamilton in de F1....die heeft helemaaaaaal veel tijd om te oefenen.
[/:+]
 
Ik doe het heel lichtjes bij hard aantremmen idd, als ik er heel veel op ga letten dan gaat mn ritme " kapot".
Vind het zelf wel intrressant om er meer mee bezig te gaan komend seizoen

In de cross gebruikte ik mijn achterrem alleen maar om beetje te corrigeren of beter in te sturen , maar zal ook wel een fractie van een mini seconde zijn geweest.
 
Klopt ja
Deed ik ook.
Gaat heel automatisch als je er zo over na denkt.

Yep, ik gebruik de achterrem ook; vooral in snelle bochten om indien nodig net ff dat beetje snelheid eruit te halen om de bocht te halen.
Gebeurt inderdaad automatisch, als je erover gaat nadenken gaat het niet goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Qken
Ja hallo.
Zo goed was ik niet hoor 😂
Wij waren onze eigen begeleider.
En afkijken langs de baan.
Uren en uren.

Allemaal watjes hier met die achterrem stoer lichtjes aantippen. Ik ga altijd voor elke bocht vol in de ankers en als ik dan helemaal stil sta geef ik weer vol gas :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan