Michael van der Mark deel 5: World Superbike winnaar!

Michael heeft vóór deel zes...

  • Alleen deze ene keer gewonnen

    Stemmen: 11 13,9%
  • Twee tot vier keer gewonnen

    Stemmen: 37 46,8%
  • Vijf tot tien keer gewonnen

    Stemmen: 21 26,6%
  • Het WSBK kampioenschap gewonnen!

    Stemmen: 10 12,7%

  • Totaal aantal stemmers
    79
Ik vond race 1 al sterk.
Michael had last van een buikgriep net voor het weekend.
Hij kon bijna geen eten binnen houden.
Vanaf zaterdag ging het ietsje beter.
 
Ik vind Mickey 's race pace op het droge ook niet verkeerd, het is een beetje jammer dattie vaak zo'n eind van achteren moet beginnen omdat de kwalificatie niet helemaal je dat is. Verbaas me wel dat Sykes wel goed begint en dan vaak ver terug zakt.
 
Ik las dat ergens op een motorsite maar weet niet meer welke.
Hier wel een vervolg op dat bericht vermoed ik;
 
Ik heb een tijdje geleden ergens op de Eurosportplayer gehoord dat Sykes BSB gaat rijden, maar ik weet niet meer bij welk racecommentaar dat was helaas.
En of het waar is weet ik dus ook niet, kan er niets over vinden.
 
Volgens mij zeiden ze op Eurosport tijdens de races, dat Sykes BSB of Moto America gaat doen, maar dus nog niet bekend. Davies ging naar BSB dacht ik.
 
Volgens mij zeiden ze op Eurosport tijdens de races, dat Sykes BSB of Moto America gaat doen, maar dus nog niet bekend. Davies ging naar BSB dacht ik.
Juist, van Davies weet ik het zeker, van Sykes echter niet.. Nou ja, we zullen het over een tijdje wel horen denk ik zo.
 
Sykes praat met PBM Ducati in het BSB, HSBK Warhorse Ducati in het MotoAmerica en Orelac + Pedercini Kawasaki in het WSBK.
 
Sykes praat met PBM Ducati in het BSB, HSBK Warhorse Ducati in het MotoAmerica en Orelac + Pedercini Kawasaki in het WSBK.
Terug in het BSB of MotoAmerica zou ik tof vinden.
 
Mooie review over van der Mark. :)

Leaving Yamaha just before the marque embarked on its first WSBK title success in a decade may not been a sound career decision looking back, but there’s no denying that Michael van der Mark made the most of the machinery at his disposal in his first season with BMW.

Adapting to a new bike is never easy, especially for a rider who is accustomed to something as easy to ride as the Yamaha R1. One only needs to look at Jonas Folger’s struggles on the Bonovo BMW to understand how difficult it is to transition to the M1000RR. But van der Mark was quick from the very beginning of the season, bagging a slew of top-five finishes from the opening round.

He continued to give 2013 champion Tom Sykes a run for his money as the season went on - and his form must have most certainly played a role in Sykes’ departure from the outfit.

It’s also worth pointing out that the Dutch rider pounced on every opportunity to score a big haul of points, especially when wet conditions levelled the field between BMW and the big three manufacturers. This included a podium finish in only the fourth round at Donington Park and a stunning victory at Portimao later in the year - BMW’s first since 2013.

When similar conditions presented themselves in the Indonesia season finale, van der Mark came out on top in a mighty battle with newly-crowned champion Toprak Razgatlioglu to secure the final spot on the podium.

 
FI5-ouoWQAQTAO2
 
Michael is met enige regelmaat wel aardig grappig op insta, ook onderling met andere coureurs etc.
Schijnt in het echt ook wel een lol broek te zijn
 
Kan die lezen dan ??? :P
Heb wel eens verhalen gehoord en filmpjes gezien van de speedweek in spanje, ik drink niet maar zou graag met die coureurs eens een avondje zuipen ! Dan komen ze echt los en komen de wilde verhalen
 
Terug
Bovenaan Onderaan