Michael van der Mark deel 5: World Superbike winnaar!

Michael heeft vóór deel zes...

  • Alleen deze ene keer gewonnen

    Stemmen: 11 14,1%
  • Twee tot vier keer gewonnen

    Stemmen: 36 46,2%
  • Vijf tot tien keer gewonnen

    Stemmen: 21 26,9%
  • Het WSBK kampioenschap gewonnen!

    Stemmen: 10 12,8%

  • Totaal aantal stemmers
    78
Vind het vreemd dat een uithangbord van MV Augusta, met een Yamaha het circuit opgaat.
 
Vind het vreemd dat een uithangbord van MV Augusta, met een Yamaha het circuit opgaat.

De racehelden hebben allen zo hun voorkeuren. Dat mag toch? Dit is gewoon een sponsor aangelegenheid. Lewis' persoonlijke sponsor is ook een sponsor van het Yamaha WSBK team. Een en een is twee.
 
Tuurlijk mag dat, vind het alleen vreemd, aangezien MV Augusta ook snelle circuitfietsen heeft.
 
En sluit Sykes op de BMW ook niet helemaal uit.
In ieder geval erg benieuwd naar de nieuwe BMW. Blijf het vreemd vinden dat BMW en dit team met elkaar in zee gaan, was een paar jaar geleden een aardig fiasco. Al zal BMW nu wel meer steun verlenen, die willen natuurlijk niet afgaan met de nieuwe fiets.
 
Een ontwikkelingsjaar voor BMW in het WSBK is heel normaal.
Maar er is in het verleden ook wel eens een doorbraak geweest.
Van niets naar alles. :}
 
In ieder geval erg benieuwd naar de nieuwe BMW. Blijf het vreemd vinden dat BMW en dit team met elkaar in zee gaan, was een paar jaar geleden een aardig fiasco. Al zal BMW nu wel meer steun verlenen, die willen natuurlijk niet afgaan met de nieuwe fiets.

Begrijp het race beleid van BMW sowieso niet: ze waren jaren geleden zo goed op weg met (uit mijn hoofd) Davies en Haslam. Ze maakten destijds echt goede stappen. En out of the blue trokken ze de stekker eruit. Om dan nu weer opnieuw te beginnen.
 
Begrijp het race beleid van BMW sowieso niet: ze waren jaren geleden zo goed op weg met (uit mijn hoofd) Davies en Haslam. Ze maakten destijds echt goede stappen. En out of the blue trokken ze de stekker eruit. Om dan nu weer opnieuw te beginnen.
Met Davies en Melandri hadden ze een goed jaar, met sponsoring van Goldbet. Melandri deed toen goed mee in het kampioenschap, maar heeft het toen door een paar fouten verziekt volgens mij. We gaan het zien, aan de ene kant hoop je zoveel mogelijk merken vooraan te zien rijden. Aan de andere kant is elk merk dat Yamaha nu voorbij streeft, slecht voor Michael.
Ik denk zelf dat Bautista gelijk kampioen wordt op Ducati, paar test filmpjes gezien van die motor en vond het een aardig indrukwekkend ding :9~.
 
Ik denk dat dit jaar toch wat het jaar van de waarheid wordt voor van der Mark. Hij zit in zijn derde jaar bij Yamaha en heeft aangetoond dat hij binnen de huidige structuur met de machine en het team kan winnen, en is als derde geëindigd in de eindstand vorig jaar. Alhoewel de bezetting van het veld mager blijft qua deelnemersaantal zijn er toch een aantal coureurs bij gekomen die het hem lastig kunnen maken, waarvan Bautista op de V4 Ducati het grootste gevaar vormt, maar mannen als Haslam (vers van een BSB titel) en Cortese (vers van een WSS titel) zijn ook niet de minsten.

Daarnaast is het Pata Yamaha team ook niet langer meer het enige van belang zijnde Yamaha team in het veld, na de komst van Melandri en Cortese en ik verwacht dat zij het de fabrieksjongens nog wel moeilijk kunnen maken, iets waar Guandalini nooit toe in staat was. Gezien van der Mark's leeftijd en ervaring wordt het nu zaak om als eerste Yamaha coureur in het kampioenschap te eindigen en ook die top drie van het veld bij te kunnen houden c.q. hier deel van te kunnen zijn, zeker indien hij ooit nog ergens een MotoGP ambitie mocht hebben, dan beginnen de jaren ook voor van der Mark steeds zwaarder te tellen.

Ik ben heel benieuwd hoe hij aan die verwachtingen gaat voldoen en of een korte sprintrace in zijn voor- of nadeel zal spreken. Hij is een agressief coureur maar vaak (volgens mij) niet een heel goed starter, dus dat zou tegen hem kunnen werken. Philip Island is niet heel ver weg meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan