Michael van der Mark deel 5: World Superbike winnaar!

Michael heeft vóór deel zes...

  • Alleen deze ene keer gewonnen

    Stemmen: 11 14,1%
  • Twee tot vier keer gewonnen

    Stemmen: 36 46,2%
  • Vijf tot tien keer gewonnen

    Stemmen: 21 26,9%
  • Het WSBK kampioenschap gewonnen!

    Stemmen: 10 12,8%

  • Totaal aantal stemmers
    78
Ik denk dat dit jaar toch wat het jaar van de waarheid wordt voor van der Mark. Hij zit in zijn derde jaar bij Yamaha en heeft aangetoond dat hij binnen de huidige structuur met de machine en het team kan winnen, en is als derde geëindigd in de eindstand vorig jaar. Alhoewel de bezetting van het veld mager blijft qua deelnemersaantal zijn er toch een aantal coureurs bij gekomen die het hem lastig kunnen maken, waarvan Bautista op de V4 Ducati het grootste gevaar vormt, maar mannen als Haslam (vers van een BSB titel) en Cortese (vers van een WSS titel) zijn ook niet de minsten.

Daarnaast is het Pata Yamaha team ook niet langer meer het enige van belang zijnde Yamaha team in het veld, na de komst van Melandri en Cortese en ik verwacht dat zij het de fabrieksjongens nog wel moeilijk kunnen maken, iets waar Guandalini nooit toe in staat was. Gezien van der Mark's leeftijd en ervaring wordt het nu zaak om als eerste Yamaha coureur in het kampioenschap te eindigen en ook die top drie van het veld bij te kunnen houden c.q. hier deel van te kunnen zijn, zeker indien hij ooit nog ergens een MotoGP ambitie mocht hebben, dan beginnen de jaren ook voor van der Mark steeds zwaarder te tellen.

Ik ben heel benieuwd hoe hij aan die verwachtingen gaat voldoen en of een korte sprintrace in zijn voor- of nadeel zal spreken. Hij is een agressief coureur maar vaak (volgens mij) niet een heel goed starter, dus dat zou tegen hem kunnen werken. Philip Island is niet heel ver weg meer.

Mooi samengevat en helemaal waar. Hej Michael geen druk hoor als je dit leest :) Maar Melandri is (met alle respect) al jaren geen concurrent meer. Die lazerde er zowel op de Appie als op de Duc gewoon te vaak vanaf. Voor de rest zal de concurrentie zeker toenemen.
 
Denk niet dat de Yamaha snel genoeg is om het Rea erg moeilijk te maken.
Hopelijk regelmatig een podium, met een paar overwinningen erbij. Daar zou ik al blij mee zijn.
De achterstand was vorig jaar toch wel groot en zo'n verschil maak je niet zomaar goed.

Hopelijk heeft Ducati de stap kunnen maken om het Rea moeilijk te maken.

Of ik zit er compleet naast en blijkt dat juist BMW of Honda een reuzenstap hebben gemaakt })
 
Kwam gisteren tijdens het opruimen nog een stapel motorbladen tegen en sloeg er toevallig een open op de volgende pagina:
1546701525776.jpeg
 
Gaaf filmpje zeg.
Hij is best groot, letterlijk en figuurlijk, in het land van de rijzende zon.

Dit jaar voor de zesde keer op rij weer naar Assen toe.
Zou nu wel eens als VIP willen gaan op uitnodiging van een sponsor ofzo................Zal kaartje maar op de site gaan kopen denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk ook dat het komend seizoen tussen Rea en Bautista zal gaan.. misschien af en toe een yamaha er bij van melandri of MVDM. in de kwali misschien Sykes erbij.
VDm moet dit jaar echt laten zien dat hij zn team genoot de baas is, ook met de kwali.
Davies verwacht ik dat hij zwaar ondersneeuwt tov Bautista
hodna verwacht ik 0,0 van en de rest van e team eigenlijk ook niets.

@ivan210674 : ik heb het even aangepast, Sykes rijdt idd BMW
 
Laatst bewerkt:
Ik denk ook dat het komend seizoen tussen Rea en Bautista zal gaan.. misschien af en toe een yamaha er bij van melandri, Sykes (BMW)of MVDM.
VDm moet dit jaar echt laten zien dat hij zn team genoot de baas is, ook met de kwali.
Davies verwacht ik dat hij zwaar ondersneeuwt tov Bautista
hodna verwacht ik 0,0 van en de rest van e team eigenlijk ook niets.
 
Ik vermoed dat het tussen Rea, Rea en Rea zal gaan :):P
 
Ik vermoed dat het tussen Rea, Rea en Rea zal gaan :):P
Dan hoef je niet te kijken. :+

Bautista is wellicht een paar tienden sneller dan Davies.
Hopelijk is tevens de Panigale V4 een paar tienden sneller.
Geen merk die momenteel met zoveel aandacht een motor voor het circuit ontwikkeld dan Ducati. :o

Ineens is het kwartje omgedraaid. _O- (Alweer een Duc voorop? :z :+)
 
compleet off-topic trouwens, maar ik heb tijdens mijn mini-vakantie in Dublin de Biografie van Rea voor 12,50 opgepikt en in een ruk uitgelezen. ben normaal niet zo'n engelstalig lezer maar dit ging er echt in als zoete koek. heb een heel andere kijk op Jonathan gekregen in ieder geval. heel openhartig over honda.
 
Niet meer. Zou rijden voor het OMG Suzuki team, maar net voor de kerst viel die samenwerking uiteen.


OMG :P
Ik volg de BSB niet echt in de winter, dus bedankt voor de update !

Mijn vermoeden is nog steeds dat Bautista het Rea wel eens moeilijk kan gaan maken.
 
compleet off-topic trouwens, maar ik heb tijdens mijn mini-vakantie in Dublin de Biografie van Rea voor 12,50 opgepikt en in een ruk uitgelezen. ben normaal niet zo'n engelstalig lezer maar dit ging er echt in als zoete koek. heb een heel andere kijk op Jonathan gekregen in ieder geval. heel openhartig over honda.

:t

Rea wordt door menigeen nog steeds onderschat. Zeker als persoon. Velen zijn zijn jaren buffelen bij Honda al lang vergeten.
 
Rare spoiler boven op z'n helm, of is het nieuwe camera?

vdM en camera's :) Uitloopronde kampioenschapsrace 2014 in Jerez: Camera op de helm, geen beelden. Bleek achteraf zijn Gopro niet aan gestaan te hebben _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan