Michael van der Mark deel 5: World Superbike winnaar!

Michael heeft vóór deel zes...

  • Alleen deze ene keer gewonnen

    Stemmen: 11 13,9%
  • Twee tot vier keer gewonnen

    Stemmen: 37 46,8%
  • Vijf tot tien keer gewonnen

    Stemmen: 21 26,6%
  • Het WSBK kampioenschap gewonnen!

    Stemmen: 10 12,7%

  • Totaal aantal stemmers
    79
1401138
 
En natuurlijk is er weer niets te zien in de Nederlandse media over de winst van Michael. Dat is echt om te kotsen.
Ja heel jammer, maar daar verbaas ik met al lang niet meer over. Waar ik me wel over verbaas is dat Assen & de KNMV niet wat budget vrijmaken voor eigen samenvattingen/docu's over de nederlanders in de wegrace. Dus met/over:
* vd mark in de top van het wsbk
* ten kate weer in wsbk
* RW racing en Bo in
* TT Assen
* WSBK Assen
* BSB Assen
* en dan nog een lading kleinere items als nederlandse talenten in junior kampioenschappen, hartog in wss, etc.

Gewoon elke week een 'episode' en dit dan via de social media kanalen van alle partijen delen. Zul je als snel 50.000-100.000 'kijkers' hebben.
 
Zul je als snel 50.000-100.000 'kijkers' hebben.

Welnee. Kijk naar hoe vaak de video's van racesport worden bekeken. Dat "racesport live" wat ze een tijdje gedaan hebben en waar best wat tijd en geld in werd gestoken daar keken tussen de 3 en 4.000 man naar. Dat is echt wel heel ver weg van de aantallen die jij noemt. Ik denk dat je de interesse in de motorsport erg overschat.
 
Welnee. Kijk naar hoe vaak de video's van racesport worden bekeken. Dat "racesport live" wat ze een tijdje gedaan hebben en waar best wat tijd en geld in werd gestoken daar keken tussen de 3 en 4.000 man naar. Dat is echt wel heel ver weg van de aantallen die jij noemt. Ik denk dat je de interesse in de motorsport erg overschat.

Je bent me voor. Daar moest ik ook aan denken. Weet nog dat ze de eerste aflevering(en) bij Ten Kate zaten. Was erg interessant. Maar eerlijk gezegd heb ik het ook 3x gekeken en daarna niet meer :$
 
Ik kan me natuurlijk vergissen 😀

Maar allereerst: Ik denk meer aan beelden in de stijl van de f1 documentaire op netflix, niet een onmogelijk format voor de massa zoals racesport live.
Dat dit een format is voor alleen de keiharde racefan bewijst Racesport zelf al doordat andere filmpjes en beelden via hun kanaal veel hogere cijfers hebben (er zijn tig die wel 10.000 tot 30.000 bereik hebben ipv 3.000).

En je mist hier de samenwerking. Pak nou vd mark en ten kate in het wsbk. Stel je hebt beelden in de stijl van de f1 documentaire op netflix maar dan volledig over vd mark, ten kate en wat wsbk en je upload dat via racesport. Vervolgens delen via circuit Assen, Yamaha nederland, knnv, vd mark en ten kate. Dan ga je snel aantallen halen volgens mij.

Ik zie het zelf bij de Dutch masters motocross samenvatting op het knmv mx kanaal. Hebben 7.000 volgers maar filmpje wordt 20.000 keer bekeken.

Er gaan 105.000 mensen naar de TT Hoeveel mensen zijn de afgelopen 20 jaar wel eens naar de TT gegaan? 5x zoveel? Er zijn 1.4 miljoen nederlanders met motorrijbewijs. Allemaal potentiele kijkers. Als het kwalitatief goede en breed interesante "content" is die zonder moeite te zien is. 50.000 mensen van de 1.4 mio die ff de aflevering van 10 minuten bekijken als het toch op hun tijdlijn voorbij komt op fb? Waarom niet?

Maar allemaal eigen mening die ik verder weinig kan onderbouwen 🙂
 
Ik kan me natuurlijk vergissen 😀

Maar allereerst: Ik denk meer aan beelden in de stijl van de f1 documentaire op netflix, niet een onmogelijk format voor de massa zoals racesport live.
Dat dit een format is voor alleen de keiharde racefan bewijst Racesport zelf al doordat andere filmpjes en beelden via hun kanaal veel hogere cijfers hebben (er zijn tig die wel 10.000 tot 30.000 bereik hebben ipv 3.000).

En je mist hier de samenwerking. Pak nou vd mark en ten kate in het wsbk. Stel je hebt beelden in de stijl van de f1 documentaire op netflix maar dan volledig over vd mark, ten kate en wat wsbk en je upload dat via racesport. Vervolgens delen via circuit Assen, Yamaha nederland, knnv, vd mark en ten kate. Dan ga je snel aantallen halen volgens mij.

Ik zie het zelf bij de Dutch masters motocross samenvatting op het knmv mx kanaal. Hebben 7.000 volgers maar filmpje wordt 20.000 keer bekeken.

Er gaan 105.000 mensen naar de TT Hoeveel mensen zijn de afgelopen 20 jaar wel eens naar de TT gegaan? 5x zoveel? Er zijn 1.4 miljoen nederlanders met motorrijbewijs. Allemaal potentiele kijkers. Als het kwalitatief goede en breed interesante "content" is die zonder moeite te zien is.

Maar allemaal eigen mening die ik verder weinig kan onderbouwen 🙂

Ja erg positief en dat mag ook wel eens :t Mbt MXP: Vorig jaar Jeffrey wereldkampioen op Assen zien worden en daar weten ze sowieso wel iets beter het publiek te vermaken. Dat was prachtig! Van mij mogen ze die speaker ook inzetten bij de WSBK en MotoGP! Zelfde geldt wellicht voor online content, inzichten vanuit andere sporten kan nooit kwaad. Maar of alle partijen dit wensen, is dan maar weer de vraag.
 
Ja spelen natuurlijk veel factoren mee. Denk alleen al om te mogen filmen tijdens wsbk (ivm tv rechten) zal al een uitdaging zijn, en als je half europa door moet als cameraman heb je het ook meteen over behoorlijke kosten. Om maar wat te noemen.
 
Ja heel jammer, maar daar verbaas ik met al lang niet meer over. Waar ik me wel over verbaas is dat Assen & de KNMV niet wat budget vrijmaken voor eigen samenvattingen/docu's over de nederlanders in de wegrace. Dus met/over:
* vd mark in de top van het wsbk
* ten kate weer in wsbk
* RW racing en Bo in
* TT Assen
* WSBK Assen
* BSB Assen
* en dan nog een lading kleinere items als nederlandse talenten in junior kampioenschappen, hartog in wss, etc.

Gewoon elke week een 'episode' en dit dan via de social media kanalen van alle partijen delen. Zul je als snel 50.000-100.000 'kijkers' hebben.

Er is wel iets, maar dat wordt te weinig verspreid blijkbaar;
 
Ik kan me natuurlijk vergissen 😀

Maar allereerst: Ik denk meer aan beelden in de stijl van de f1 documentaire op netflix, niet een onmogelijk format voor de massa zoals racesport live.
Dat dit een format is voor alleen de keiharde racefan bewijst Racesport zelf al doordat andere filmpjes en beelden via hun kanaal veel hogere cijfers hebben (er zijn tig die wel 10.000 tot 30.000 bereik hebben ipv 3.000).

En je mist hier de samenwerking. Pak nou vd mark en ten kate in het wsbk. Stel je hebt beelden in de stijl van de f1 documentaire op netflix maar dan volledig over vd mark, ten kate en wat wsbk en je upload dat via racesport. Vervolgens delen via circuit Assen, Yamaha nederland, knnv, vd mark en ten kate. Dan ga je snel aantallen halen volgens mij.

Ik zie het zelf bij de Dutch masters motocross samenvatting op het knmv mx kanaal. Hebben 7.000 volgers maar filmpje wordt 20.000 keer bekeken.

Er gaan 105.000 mensen naar de TT Hoeveel mensen zijn de afgelopen 20 jaar wel eens naar de TT gegaan? 5x zoveel? Er zijn 1.4 miljoen nederlanders met motorrijbewijs. Allemaal potentiele kijkers. Als het kwalitatief goede en breed interesante "content" is die zonder moeite te zien is. 50.000 mensen van de 1.4 mio die ff de aflevering van 10 minuten bekijken als het toch op hun tijdlijn voorbij komt op fb? Waarom niet?

Maar allemaal eigen mening die ik verder weinig kan onderbouwen 🙂
Zelf maken en de productie verkopen. Dat is heel normaal tegenwoordig.
Op de NPO en RTL komen ook veel programma's van onafhankelijke productiebureau's.
Anders kwamen 'de voorheen populaire TV gezichten' niet eens meer op televisie.

Er zijn ook bekende presentatoren en televisiemakers die thuis zitten te huilen en niets doen. :P

Ik zeg niet dat het makkelijk is. :+
 
Ja helemaal geen gek idee, maar dan zal wel de knmv + TT circuit + Yamaha hier gezamenlijk geld in moeten durven investeren met de hoop dat het afgenomen wordt.
 
iemand deze tweet gezien? Mijn Italiaans is niet zo goed om dat artikel te kunnen lezen.


The Dutchman was the most incisive driver, as a score, in the Jerez round. With the evolved Yamaha now VDM thinks big

9 June 2019 - 17:19


Michael van der Mark is not a highly regarded driver in the Superbike paddock , yet he has a rich palmares. He won the World Supersport Championship (2014) but above all four times the 8h of Suzuka, with two different brands (Honda and Yamaha). Moreover, with that of Jerez, it already boasts three victories in the WorldSBK, with 24 podiums to its credit, three in this 2019 ( here chronicle and classification of race 2) . Still on the subject of numbers, in Spain he was by far the most effective driver: 54 points collected (out of 62 available), against 39 of Rea and 37 of Bautista. The Ducatist has so far seen him with binoculars, but for Jonathan the 26-year-old Dutchman is becoming a (small) black beast: he had already beaten him in the final of race 2 in Assen. ( Here chronicle and ranking of the sprint race)

"YAMAHA NOW IS ANOTHER MOTION"
Michael van der Mark should make a monument to Marco Melandri who insisted a lot to convince Yamaha to create a new superstructure (smaller tank and remodeled saddle) to radically change the driving position ( here the technical deepening ). At the beginning of the season, van der Mark (and also his partner Alex Lowes) had set themselves sideways, arguing that he didn't need it and that in their opinion the R1 was fine. But in Spain both officers were very happy to immediately adopt the evolutions that Yamaha had brought in the Misano tests. " Yes, the news went very well," confirms Michael van der Mark."I almost thought of riding another bike, how I feel about it. Since Friday I have not made any changes, it means that the package is now fine ".




"I WAS READY TO FACE BAUTISTA"
" I planned to play it with Ducati. We will never find out how it would end, Alvaro Bautista is strong and has blatant speed. Two seconds and a win are not bad. We need to improve with the qualifying tire, we'll talk about it in Misano. Now we are very close to Kawasaki, it's hard to say if we have reached them from a technical point of view. Of course we went very fast in Jerez. We will see in Misano: I like to confront Jonathan Rea, if I have the opportunity we'll see each other again soon .. "
 
Het kwam er op neer dat Melandri alle credits kreeg voor de nieuwe tank.
Michael vindt dat te kort door de bocht

Ook te kort door de bocht haha

Melandri krijgt van die betreffende Italiaanse site de credits voor de ontzettende grote stap die de Yamaha dit seizoen heeft gemaakt en dat Lowes en Michael er wel tevreden mee waren hoe het was. Michael vind dat echter niet netjes tegenover het gehele team waarmee Yamaha dag en nacht keihard werkt.

Netjes van Michael, maargoed, puur Italiaans chauvinisme dat eigenlijk geen aandacht verdient.
 
Ook te kort door de bocht haha

Melandri krijgt van die betreffende Italiaanse site de credits voor de ontzettende grote stap die de Yamaha dit seizoen heeft gemaakt en dat Lowes en Michael er wel tevreden mee waren hoe het was. Michael vind dat echter niet netjes tegenover het gehele team waarmee Yamaha dag en nacht keihard werkt.

Netjes van Michael, maargoed, puur Italiaans chauvinisme dat eigenlijk geen aandacht verdient.
Melandri was wel de enige die de smallere tank wilde. Lowes en van der Mark niet. En ze zijn er nu wel heel blij mee. Voelt als een compleet andere motor. ;)
 
Hij heeft pas nog een training gehad op dit circuit, dan zit je snel op snelheid. Ik ga er wel van uit dat hij dit vast houdt!
 
Je zou weer de neiging krijgen om spontaan een buitenlands wsbk weekendje te boeken. Puur om vdM aan te moedigen.
 
Holy shit... wat een klapper!

Michael wel echt de enige die constant lage rondetijden klokt en de snelste in deze sessie. Maar of hij de rest van het weekend in actie komt... damn
 
Eerste maar eraf gegaan dus ? -O--O--O-

Ja, bij het vallen van de vlag, laatste bocht voor opkomen start/finish. Echt een hele nasty high-sider en greep meteen naar zn pols en bleef liggen. Direct rode vlag ook. Lijkt mij niet dat hij hier ongeschonden vanaf komt.

Echt zuur want het leek een heel heel mooi weekend voor Michael te gaan worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan