Michel Fabrizio niet meer in actie in de MotoGP???

RVFjarno

MF veteraan
29 feb 2004
5.288
0
Velp (gld.)
Bron: Ite's MotoGP site.

Onderstaand opmerkelijk bericht las ik vanavond:...

Michel Fabrizio maakt de tongen los, wordt hij door Youichi Ui vervangen?? 15 september:

Volgens Italiaanse bronnen neemt Michel Fabrizio om financiële redenen niet meer deel aan de laatste vijf MotoGP races van dit seizoen op de machine van het WCM team. Teamdirecteur Peter Clifford zei (gisteren) nog van niets te weten! - De laatste berichten luiden dat Youichi Ui in plaats van Fabrizio rijdt.


WCM zou niet in staat zijn Fabrizio's reis naar de vier overzeese races te betalen. Michel zou volgens hen zijn conclusies hebben genomen door zich uit het MotoGP circus terug te trekken.

De bijna 20 jarige inwoner van Rome wordt echter niet werkloos. Het Italiaanse talent gaat deelnemen aan de laatste 2 races van het seizoen in WK Supersport 600 klasse, te weten: Imola (26 september) en Le Mans (3 oktober). Fabrizio gaat op de Honda CBR600RR van zijn landgenoot Alessio Corradi, die zich in Assen tijdens de laatste training blesseerde, rijden. Twee weken geleden reed Fabrizio in Estoril ook al op een ander merk, toen bestuurde hij de Aprilia RS3 van de geblesseerde Shane Byrne, die er in Motegi weer bij is.

Fabrizio was volgens het oorspronkelijke plan voor 1 wedstrijd aan Aprilia uitgeleend. Volgens WCM teameigenaar Peter Clifford zou Fabrizio hiervoor een contract hebben ondertekend en volgens afspraak de rest van het seizoen voor WCM rijden.

Toen bovenstaand bericht werd voorgelegd aan Clifford berichtte hij www.motogp-news.nl via e-mail het volgende: "Om eerlijk te zijn weet ik echt niet wat ik over Michel moet zeggen. Hij heeft bij de IRTA test van Barcelona een contract met ons ondertekend. Wij hebben ons aan de voor ons geldende bepalingen gehouden en gingen er vanuit uit dat hij dat voor zijn gedeelte zou doen. Ik dacht dat we ons netjes hadden gedragen toen hij de kans kreeg de Aprilia in Portugal te rijden. Het kost ons geld om hem te vervangen, maar daar heb ik – in het belang van de sport – niet moeilijk over gedaan. Ter bevestiging van zijn vrijgave ondertekende Michel een brief waarin stond dat dit voor een race zou zijn en dat hij volgens het oorspronkelijke contract het seizoen bij WCM zou afmaken! "

Uit andere bronnen komt nu het bericht dat 125cc coureur Youichi Ui nu (in ieder geval de overzeese GP's ) op de WCM gaat rijden. Enigszins voor de hand liggend: Ui, ontslagen bij het Abruzzo team, is vrij man. Hij is Japanner, dus de reiskosten zijn voor WCM te verwaarlozen. Ironisch genoeg is het Team Italia Megabike, waarvoor Fabrizio straks gaat rijden, de Supersport-zuster van het Abruzzo team dat actief is in de GP's. En laat Ui nou ook nog eens dit seizoen voor Abruzzo gereden hebben!

Mocht er nog reactie van Clifford komen dan lees je dat uiteraard hier zo snel mogelijk.

Fabrizio schijnt overigens voor de komende 3 seizoenen al een aanbod van Honda geaccepteerd te hebben. Honda wil hem via 1 seizoen WSS600 en 1 seizoen WSBK klaar stomen voor de MotoGP in 2007. Voor welk team hij gaat rijden is nog niet bekend.


uiterst merkwaardig vindt ik.....??? :? :? :?
 
Nou, raar verhaal! We zullen het waarheidsgehalte vanzelf wel zien.

Volgens mij kan Fabrizio trouwens zo aan de slag bij Aprilia. Afgelopen race verving ie Shakey Byrne al, en ouwe rot Lucchi was aangewezen om hem terzijde te staan met raad en advies.
 
Spijtig voor Fabrizio en WCM.
Met zeer beperkte middelen deed hij het mer dan behoorlijk dit seizoen.

Als WCM echt zo een accuut geldprobleem heeft ziet dat er toch niet goed uit voor het project met Blata vrees ik.
 
Spijtig voor Fabrizio en WCM.
Met zeer beperkte middelen deed hij het mer dan behoorlijk dit seizoen.

Als WCM echt zo een accuut geldprobleem heeft ziet dat er toch niet goed uit voor het project met Blata vrees ik.
of ze willen iedere cent besparen voor volgend jaar ;)
 
die kleine ui kan geen eens met z,n voeten aan de grond op de wcm *D
kan nog leuk worden zondag met de start.
zywielen maybe een idee :P
 
die kleine ui kan geen eens met z,n voeten aan de grond op de wcm *D
kan nog leuk worden zondag met de start.
zywielen maybe een idee :P

Chambon heft er ook nooit moeite mee gehad dus dat zal wel goedkomen. Zijn kwalificatietijd wordt lastiger vrees ik. Misschien verschijnt ie niet eens aan de start :?
 
Het weer zat niet echt mee voor Ui om een degelijke tijd neer te zetten. Hopelijk slaagt hij er morgen wel in anders rijdt WCM niet mee.

PS: Waarom rijdt Pitt niet op de Moriwaki?
 
Het weer zat niet echt mee voor Ui om een degelijke tijd neer te zetten. Hopelijk slaagt hij er morgen wel in anders rijdt WCM niet mee.

PS: Waarom rijdt Pitt niet op de Moriwaki?

Ze hebben Pitt een trap gegeven bij Moriwaki.
Tegenvallende resultaten of te duur denk ik.
Ik zag Olivier zakque al lopen op Brno.
Die heeft daar een test gedaan en goede tijden gereden op de maandag test.
Vandaar dat Pitt nu bij Yamaha Belgarda alle overige races naast jurgen gaat rijden in WSS600. Snap je???
 
Zover als ik weet was pitt ingezet om het gat tussen jurgen en mudderige kleiner te maken, en was het ook maar 1-maalig.(maar weet het dus niet zeker)
Ik ga er vanuit dat ui niks presteerd op die moto-GP machine's, hij is lang niet sterk genoeg (denk ik). Ik Hoop fabricio wel weer terug te zien in de Moto-GP, hij was 1 van mijn weinige favoriten, met weinig materiaal, tog goed presteren (denk aan Assen toen het regende, ik zat in GT bocht en hij reed elke keer naar rossi toe als hij de ramshoek uitkwam (3de op die dag, was ook zeker niet mis!))
in de Superstock was hij ook al 1 van de beste rijders, het gaat misschien ver maar ik denk dat hij wel met een gibernou mee kan komen (zelfde materiaal, en wat training)
 
Zover als ik weet was pitt ingezet om het gat tussen jurgen en mudderige kleiner te maken, en was het ook maar 1-maalig.(maar weet het dus niet zeker)
Ik ga er vanuit dat ui niks presteerd op die moto-GP machine's, hij is lang niet sterk genoeg (denk ik). Ik Hoop fabricio wel weer terug te zien in de Moto-GP, hij was 1 van mijn weinige favoriten, met weinig materiaal, tog goed presteren (denk aan Assen toen het regende, ik zat in GT bocht en hij reed elke keer naar rossi toe als hij de ramshoek uitkwam (3de op die dag, was ook zeker niet mis!))
in de Superstock was hij ook al 1 van de beste rijders, het gaat misschien ver maar ik denk dat hij wel met een gibernou mee kan komen (zelfde materiaal, en wat training)

Je gaat inderdaad erg ver.
Fabrizio komt niet meer in actie in MotoGP 2004.
men zegt:...HRC heeft grootse plannen met hem.
Zou volgendjaar WSS600 op "soort van Ten Kate" Honda gaan rijden en daarna in 2006 doorstoten naar superbikes (honda) en 2007 uitkomen in MotoGP op Fabrieks (Repsol...als die er dan nog is??!!!) HONDA.
DIT MOET IK EERST NOG ZIEN......... ;)

Ik las vorige week in de Moto73 dat Pitt alle overige wedstrijden (nog 2 te weten Imola en Magney-Cours) voor Belgarda uitkomt.
En ga er maar vanuit dat hij in 2005 ook voor Belgarda uitkomt in WSS600, dan wel Superbikes.
Hou daar maar rekening mee...!!!!!!! :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan