Michelin A89 X -> houden of verwisselen?

_P_

Banned User
1 apr 2004
4.389
0
Limburg
Op m'n CB-1 ligt dus voor een Michelin A89 X, maatje 110/70-17. Op MF kom ik maar een topic hierover tegen, waarin vermeld wordt dat't een K*(&*##%-band is. M'n achterband is sowieso aan vervanging toe, nu weet ik niet of ik de voorband meteen mee zal nemen.

Profiel van de voorband is prima, maar zou het zonde vinden om achter de adhesie te teisteren door middel van een BT090 om er dan achter te komen dat m'n voorband ruk is.

Dus; iemand ervaring met deze Michelin's? Het is een tourband, maar michelin is toch geen slecht merk, naar wij dachten..
 
Op m'n CB-1 ligt dus voor een Michelin A89 X, maatje 110/70-17. Op MF kom ik maar een topic hierover tegen, waarin vermeld wordt dat't een K*(&*##%-band is. M'n achterband is sowieso aan vervanging toe, nu weet ik niet of ik de voorband meteen mee zal nemen.

Profiel van de voorband is prima, maar zou het zonde vinden om achter de adhesie te teisteren door middel van een BT090 om er dan achter te komen dat m'n voorband ruk is.

Dus; iemand ervaring met deze Michelin's? Het is een tourband, maar michelin is toch geen slecht merk, naar wij dachten..


Ik ken die band niet, maar als je twijfelt zou ik een set halen.

Het Is zoiezo beter om op een merk band te rijden (voor en achter).
Daarnaast je moet er ook altijd voor zorgen dat je de zachtste band voor heb liggen. Anders gaat je voorkant lekker glijen terwijl je achterband nog grip zat heeft.

Hoe vind jij trouwens die voorband?
 
Heb maar een paar uurtjes gereden met deze band, voordat ik m'n motor uit elkaar haalde na de aankoop. Heb niet kunnen testen hoe ver deze band gaat, (of hoe ver IK met deze band ga ;) ) omdat m'n vering op stand "1" stond (van de 7) maar vooral omdat er een traktor-achterband op deze CB-1 gemonteerd zat. Vierkant, en met noppen. :(

Had dus wel kunnen kijken hoe de Michelin tussen de bieten presteert ;)
 
Allereerst kan ik je vertellen dat het een hele oude band is. De A89 is de voorloper van de macadam 90 die daarna weer in de macadam 100 veranderde en daarna de pilot road werd. Een verre voorouder dus. Aangezien veel mensen over de macadam al niet te spreken waren en zijn kan je dus op je vingers natellen dat op grip deze band niet echt super zal zijn. Zoals al eerder gezegd is alles gerelateerd aan je rijstijl. Zelf heb ik 2 jaar op een type van Avon gereden , die zagen er na 20.000km nog net zo uit als toen ik hem kocht absoluut geen gripppers maar wel ontzettend veel km's. Zoals ik toen reed had ik er voldoende aan alleen in de regen was het erg oppassen. Daarna heb ik 4 jaar op Macadam's gereden op mijn RF900 en er nooit te kort aan gehad. Onder mijn TLR heb ik nu BT010's en doe er dingen mee die de macadams waarschijnlijk te boven gaan , kortom mijn fiets is anders en zeker ook mijn rijstijl en daar hoort een andere band bij.

suc6 met de beslissing
 
Terug
Bovenaan Onderaan