Michelin Anakee

Cactus

MF'er
9 okt 2004
132
0
Amsterdam
Wie heeft ervaring met deze band..? B|

Of andere goeie tips over het onderwerp... :+
 
Laatst bewerkt:
fuck... dubbel B|

kan ik eigenlijk meteen ervaring met deze band delen... :)

Op de weg zeer goed te gebruiken, maar in t zand nooit met anakee gereden :z . Vorige week zondag voor t eerst met bridgestone TW48 130/80 in de bagger en t zand gecrossed, dat beviel zeer goed, alleen op de weg volgens mij minder grip dan de Anakee.

Dus eigenlijk heb je niets aan deze info, behalve dat je topic beetje bovenin blijft :P

Später
 
Laatst bewerkt:
Wie heeft ervaring met deze band..? B|

Wat een boze smiley :?

Ik heb nu mijn tweede Anakee achterband erop zitten. Hieruit kan je al afleiden dat ik wel tevreden er mee ben. Goede band als nooit echt off-road gaat.

Deze banden zijn voor de weg veel beter geschikt dan de noppenbanden, die ervoor op zaten.
 
Hoi, en bedankt Vara vriend, je rijd heel wat per jaar op de Varadero... B| , hebt dus kennelijk veel ervaringsdeskundigheid, *D (3keerwoordwaarde)maar valt het je niet op dat de band in de lengterichels wat onstabiel is, of is dit mijn verbeelding of het verschillende gedrag van de motor waar ik de banden op heb. Of zit hem dat in de voorband?
Wat denk je hiervan? '(
 
Laatst bewerkt:
Anakee is een fijne band, zeker als het nat is zeer stabiel. Heb wel de
spanning achter iets verhoogd dan wat aangeraden wordt (2,9 ipv 2,5) reden
hiervoor was dat je met de Anakee soms het gevoel hebt of je lek hebt gereden,
met de verhoogde spanning is dat gevoel helemaal weg. Slijtvastheid is een
beetje gemiddeld, denk niet dat ik de 10000 km ga halen.

:] :] :]
Varadero 2001

full
 
Hoi, en bedankt Vara vriend, je rijd heel wat per jaar op de Varadero... B| , hebt dus kennelijk veel ervaringsdeskundigheid, *D (3keerwoordwaarde)maar valt het je niet op dat de band in de lengterichels wat onstabiel is, of is dit mijn verbeelding of het verschillende gedrag van de motor waar ik de banden op heb. Of zit hem dat in de voorband?
Wat denk je hiervan? '(

Ik heb geen last van lengterichels. Lijkt me dat dat ook meer aan het rijwielgedeelte dan aan de banden zal liggen.
 
Ik zal echt niet zeggen dat BMW superieur is , vind dat soort geklets allemaal maar kinderachtig, sorry, lees je al teveel op dit forum. We zijn toch allemaal motorrijders en waarom dan die competitie. Don't understand. |(



Nee, joh. Daar word je gehersenspoeld en dan ga je denken dat BMW superieur is. ;)
 
Ik zal echt niet zeggen dat BMW superieur is , vind dat soort geklets allemaal maar kinderachtig, sorry, lees je al teveel op dit forum. We zijn toch allemaal motorrijders en waarom dan die competitie. Don't understand. |(

Is niet echt competitie. Is meer met een knipoog de verschillen wat uitvergroten.

Andere zijn we allemaal veel te veel met elkaar eens en dan wordt het wel erg saai.

We worden het wel met elkaar eens, als we een gemeenschappelijke vijand hebben.

Lees het volgende topic maar eens door. ;)
Waaraan ergert de motorrijder zich?
Wordt interessant vanaf pagina 5 (bij 20 posts per pagina)
 
:( Studentje, en dan al zo bijdehand! koop eens een woordenboek om wat taal te leren.. :r :r :r

Verder iedereen bedankt voor de leerzame reacties.. ;)

Whahaha, dit heb je toch hoop ik niet tegen mij bedoeld...
En anders... dream on man. Tsjonge jonge... als je je meer voelt omdat je denkt dat je beter bent dan een student, nou dan laat ik je maar in die zielige waan.
Ik schijt op zulke kutlui.
Maar mocht je t niet zo bedoelen, trek ik al m'n woorden terug.

Später, de über student.
 
Wie heeft ervaring met deze band..? B|
Echt goeie banden, ik heb alleen ervaring met sportbanden en daarmee vergeleken vallen de Anakee's zeker niet tegen, ook bij nat veel vertrouwen. Levensduur is redelijk (achter nog niet op maar schatting +/- 8000km) maar voor mij is grip en vertrouwen belangrijker. Gevoelig voor spoorvorming maar niet extreem.
Wel rij ik de voorband tot de rand op en achter heb ik dan nog een kleine cm ongebruikt :? maar dat zal wel aan de bandenmaat liggen (Africa Twin: 90/90-21 en 140/80-17) Iemand hier ervaring mee?
 
Wel rij ik de voorband tot de rand op en achter heb ik dan nog een kleine cm ongebruikt :? maar dat zal wel aan de bandenmaat liggen (Africa Twin: 90/90-21 en 140/80-17) Iemand hier ervaring mee?

Bij mij is het net andersom; de achterband tot op de rand (150/70-17") en de voorband (100/90-19") houd ik wat over.
Wel is het zo dat m'n voorband harder slijt dan de achterband, maar das een GC eigenschap geloof ik.

Elders hierboven schreef ik dat ik naar TKC80 wil overstappen, maar dan kom ik in de problemen met het spatbord. Als-ie past, ga ik nu de pirelli MT90A/T scorpion uitproberen (er is ook een S/T, die lijkt wel wat op de Anakee. De A/T is wat meer nopperig).
 
Wat zou zo'n anekee voor een TA achter gemiddeld gaan kosten..
En wie (regio almelo) levert dit voordelig ???
 
toen ik mijn Guzzi verbouwde tot "dirttrack" look heb ik een week ofzo met zo'n ding rondgereden op het achterwiel, omdat ik het wel cool vond staan...

gelukkig was het een geleende want een Guzzi en een Anakee, is als Osama in de McDonalds, isjniegoetnie ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan