Michelin City Grip

deZwever

Rookie
11 mrt 2015
3
0
Hoofddorp
Vorige week verkocht ik mijn Kymco 200i met daarop vrijwel nieuwe City Grip 2 banden. Goddank dat ik daar vanaf was! Sinds die banden erop gemonteerd waren dorst ik het machientje niet meer op één oor te leggen, bang dat ik was voor t wegglijden.
Het Chineze af-fabriek budget-rubbertje wat ervoor eronder zat: gaf tot dan toe geen enkel probleem!
Eergisteren kocht ik een Piaggio Beverly 350 Sport Touring met (helaas) City Grip banden. Ik dat apparaat vandaag rustig wat hellingshoek laten aannemen en opnieuw bekomt mij de schrik van het wegglijden van het voorwiel, op kurkdroog wegdek!
Nu zijn scooters mijn tweede liefde en rijd ik ook graag op mijn BMW F800S met doorsnee Pirelli AngelGT’s eronder. Die geven geen krimp. Schuin gaan durf ik daarmee wel.
Zoeken met Google levert een artikel op over een all-season bandentest op waarbij de City-Grips er maar bekaaid van afkomen: de naaldjes op de rand van het loopvlak en wang zouden niet voor niets tot jaren na montage nog te tellen zijn.
Echter: verreweg de meeste brom en motorscooters die ik tegenkom, zowel op de weg als bij de dealer staan op die vermaledijde City-Grips.
Ben ik nou de enige die dit zo ervaart?!
 
Ik heb al zo’n 120.000 kilometer op city-grips gereden en nog nooit gevallen door wegglijden.
Twee keer wat anders gemonteerd gehad, maar altijd weer terug naar de city-grips.
 
Vorige week verkocht ik mijn Kymco 200i met daarop vrijwel nieuwe City Grip 2 banden. Goddank dat ik daar vanaf was! Sinds die banden erop gemonteerd waren dorst ik het machientje niet meer op één oor te leggen, bang dat ik was voor t wegglijden.
Het Chineze af-fabriek budget-rubbertje wat ervoor eronder zat: gaf tot dan toe geen enkel probleem!
Eergisteren kocht ik een Piaggio Beverly 350 Sport Touring met (helaas) City Grip banden. Ik dat apparaat vandaag rustig wat hellingshoek laten aannemen en opnieuw bekomt mij de schrik van het wegglijden van het voorwiel, op kurkdroog wegdek!
Nu zijn scooters mijn tweede liefde en rijd ik ook graag op mijn BMW F800S met doorsnee Pirelli AngelGT’s eronder. Die geven geen krimp. Schuin gaan durf ik daarmee wel.
Zoeken met Google levert een artikel op over een all-season bandentest op waarbij de City-Grips er maar bekaaid van afkomen: de naaldjes op de rand van het loopvlak en wang zouden niet voor niets tot jaren na montage nog te tellen zijn.
Echter: verreweg de meeste brom en motorscooters die ik tegenkom, zowel op de weg als bij de dealer staan op die vermaledijde City-Grips.
Ben ik nou de enige die dit zo ervaart?!
Ik ervaarde exact hetzelfde op mijn Piaggio Beverly 350. Na 2 jaar met die CityGrip te hebben gereden onlangs overgestapt op Pirelli Corsa Rosso banden, en heb daardoor een totaal andere scooter gekregen. Hellingshoeken die ik nog nooit met de CityGrips durfde te halen zijn nu geen enkel probleem meer, en ook de wegglijdende voorband op droog wegdek (wat ik dus ook al en paar keer heb gehad) is sindsdien niet meer voortgekomen. Nooit geen CityGrips voor mij dus! Ps, de CityGrip2 is geen ruk beter geworden dus die kan je ook laten voor wat het is.
 
hieronder overigens de link naar het artikel; het gaat daarin over de winterband van Michelin.
Persoonlijk geloof ik dat het ‘verlies aan grip’ / wegglijden bij grotere afschuining te maken heeft met het profiel: aan de zijkanten van het loopvlak liggen de groeven zowat haaks op de rijrichting. Zodra er een groef langs t asfalt gaat is er momentaan veel minder contact met het wegdek dan wanneer een groef-loos stukje van het loopvlak exact onder ligt. Dit constante variëren van contactoppervlak zou de band sneller geneigd maken tot wegglijden. Verder staat er op de wang: Made in Serbia. Niet dat ik dat wantrouw: ze zullen bij Michelin heus wel weten aan wie ze hun productie werk uitbesteden, maar toch: als ie gewoon uit Frankrijk was gekomen, gaf dat toch een warmer gevoel

u leest: ik tast een beetje, zeg maar gerust: nogal in het duister over de oorzaak.

Ik ben benieuwd naar meer van dit soort ervaringen. Al hoewel de band een grote schare fans heeft, vermoed ik een grote overwaardering die niet op zijn plaats lijkt.

Praktijktest vier sets scooter winterbanden - MotoPlus
 
Vorige week verkocht ik mijn Kymco 200i met daarop vrijwel nieuwe City Grip 2 banden. Goddank dat ik daar vanaf was! Sinds die banden erop gemonteerd waren dorst ik het machientje niet meer op één oor te leggen, bang dat ik was voor t wegglijden.
Het Chineze af-fabriek budget-rubbertje wat ervoor eronder zat: gaf tot dan toe geen enkel probleem!
Eergisteren kocht ik een Piaggio Beverly 350 Sport Touring met (helaas) City Grip banden. Ik dat apparaat vandaag rustig wat hellingshoek laten aannemen en opnieuw bekomt mij de schrik van het wegglijden van het voorwiel, op kurkdroog wegdek!
Nu zijn scooters mijn tweede liefde en rijd ik ook graag op mijn BMW F800S met doorsnee Pirelli AngelGT’s eronder. Die geven geen krimp. Schuin gaan durf ik daarmee wel.
Zoeken met Google levert een artikel op over een all-season bandentest op waarbij de City-Grips er maar bekaaid van afkomen: de naaldjes op de rand van het loopvlak en wang zouden niet voor niets tot jaren na montage nog te tellen zijn.
Echter: verreweg de meeste brom en motorscooters die ik tegenkom, zowel op de weg als bij de dealer staan op die vermaledijde City-Grips.
Ben ik nou de enige die dit zo ervaart?!
Ook ik heb de CityGrip banden vervangen op mijn Beverly 350. Droog weer ging voor mij wel, maar vooral de natte straten voelde niet lekker. Dan zat ik gewoon met minder zekerheid te sturen.
Ik heb ze vervangen voor Heidenau K66, wat mij betreft een aanrader.
 
Ik ervaarde exact hetzelfde op mijn Piaggio Beverly 350. Na 2 jaar met die CityGrip te hebben gereden onlangs overgestapt op Pirelli Corsa Rosso banden, en heb daardoor een totaal andere scooter gekregen. (...)
Biedt Pirelli die Corsa Rosso II banden dan aan in de maten geschikt voor de Beverly? Op hun site al niet.
 
Biedt Pirelli die Corsa Rosso II banden dan aan in de maten geschikt voor de Beverly? Op hun site al niet.
Klopt, dus dan krijg je de afwijkende voorwiel maat waar we het eerder over gehad hebben. Je kant evt ook de Pirelli Angels kiezen, deze zijn wel in de juiste maat te krijgen.
 
Vorige week verkocht ik mijn Kymco 200i met daarop vrijwel nieuwe City Grip 2 banden. Goddank dat ik daar vanaf was! Sinds die banden erop gemonteerd waren dorst ik het machientje niet meer op één oor te leggen, bang dat ik was voor t wegglijden.
Het Chineze af-fabriek budget-rubbertje wat ervoor eronder zat: gaf tot dan toe geen enkel probleem!
Eergisteren kocht ik een Piaggio Beverly 350 Sport Touring met (helaas) City Grip banden. Ik dat apparaat vandaag rustig wat hellingshoek laten aannemen en opnieuw bekomt mij de schrik van het wegglijden van het voorwiel, op kurkdroog wegdek!
Nu zijn scooters mijn tweede liefde en rijd ik ook graag op mijn BMW F800S met doorsnee Pirelli AngelGT’s eronder. Die geven geen krimp. Schuin gaan durf ik daarmee wel.
Zoeken met Google levert een artikel op over een all-season bandentest op waarbij de City-Grips er maar bekaaid van afkomen: de naaldjes op de rand van het loopvlak en wang zouden niet voor niets tot jaren na montage nog te tellen zijn.
Echter: verreweg de meeste brom en motorscooters die ik tegenkom, zowel op de weg als bij de dealer staan op die vermaledijde City-Grips.
Ben ik nou de enige die dit zo ervaart?!
Dat heb ook te maken met de soort ondergrond lees wegdek. De Michelins City Grip zijn de beste allrounders. En
die Chinese kutbandjes.... van mij mag je ze hebben. Als je met je leven wilt spelen mot je
die '"Klevers" eronder laten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan