Michelin Hi-Sport?

Orpheus

MF veteraan
Donateur
9 jul 2002
26.658
2
Lienden
Op mijn 'nieuwe' CBR zit een Michelin Hi-Sport achter. Iemand enig idee wat voor soort band dit is en of het een 'goeie' band is? Ik kan er hier maar weinig over vinden.
 
Is volgens mij een voorloper van de Pilot Sport.

Werd voorheen op heel veel supersport motoren gemonteerd. Zal misschien wel een beetje op leeftijd zijn (haarscheurtjes, uitdroging), maar werd destijds beschouwd als (één van de) beste banden.
 
Laatst bewerkt:
Ok, thx.

De band ziet er nog goed uit en met mijn gezapige rijstijl verwacht ik ook geen problemen met de grip dan. Ik rij 'm wel netjes op. :)
 
Ik had op m'n cb600 ook de Hi-sport standaard.
Word lastig warm,rijd daarna wel okee,
Bij mij ging voor wel raar slijten,
dan loopt je wegligging ook terug.
he nu alleen voor een Diablo,
de tranen schieten im m'n ogen , wat een verschil.
Ik rijd ook niet als een achterlijke,
nog stteds geen stepje aan de grond gehad,
gaat er door (alleen voor)Diablo wel snel van komen,
gewoon vanzelf en niet "omdat het moet".
 
Ik vind het goeje bandjes,niet keihard de bocht in kwakken als ze nog koud zijn want dan voel je hem toch wel een beetje opzij glijden,maar met dat warme weer is het een heerlijke band vind ik,heeft mij nog geen een keer verast met rare fratsen :)
 
Voor kreeg ik er een nieuwe voorband bij. Daar heb ik een BT012 om laten leggen. Maar die achterband is nog voor meer dan de helft goed. En aangezien het 'ik rij voorzichtig want het is koud/nat/glad' seizoen er weer aankomt, zit ie mij voorlopig best. Banden komen dan ziz toch niet meer zo snel op temperatuur.
 
Zat bij mij ook standaard gemonteerd op m'n CBR. Het is volgens iedereen de voorloper van de Pilot Sport die we nu kennen. Geen problemen mee gehad en ging bij mij zo'n 8000 km mee (iets langer dus dan de Pilot Sport, maar dat kan ook aan een verbeterde rijstijl liggen 8-) )
 
Zelf nooit op gereden, maar de mensen die ik ken die dat wel deden kotsen er aardig op.. ;) .
Maar als je niet te gek doet... lekker oprijden en dan inderdaad naar Diablo's...
 
Band valt reuze mee als je niet knettergek rijdt. Stabiel, maar stuurt niet echt super.
Heb zelfs nog een set liggen als je wilt :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan