Michelin Macadam + knietje op de grond

Ik zal ze wel moetne houden ze..
ga naar de les met die bike, eerst 3 maand stage, is 50km heen.
MAar zal dan rustig opwarmen, en niet te extreem rijden, kan da toch nog ni..
MAar heb toch al veel plezeier gehad ermee..
niet te snel, en niet te schuin..

merci voor de tips en advies :+
 
Een kneedown is een middel, geen doel :)


Een kneedown is een gevolg!
Door het ernaast te hangen blijft de motor rechter op staan waardoor je minder snel onderdelen (stepjes, uitlaat en kuip) aan de grond rijdt. Dus ook als je er naast hangt maar je knie niet aan de grond legt kan je harder door de bocht. Ik kan niet inzien (op het gevoel voor de hellingshoek na dan) waarom je met een kneedown harder een bocht door kan.

Grtn
 
Macadams zijn leuk op een pure toerfiets; ze geven geen gevoel, het voorwiel blokkeert bij wat harder remmen, kortom puur toeren OK, sportief kun je vergeten.
 
Een kneedown is een gevolg!
Door het ernaast te hangen blijft de motor rechter op staan waardoor je minder snel onderdelen (stepjes, uitlaat en kuip) aan de grond rijdt. Dus ook als je er naast hangt maar je knie niet aan de grond legt kan je harder door de bocht. Ik kan niet inzien (op het gevoel voor de hellingshoek na dan) waarom je met een kneedown harder een bocht door kan.

Grtn
Een kneedown is een middel!

:P

Je kunt er harder mee door een bocht (that is, als je goed kunt rijden, natuurlijk :+ ). Wat zijn de twee zaken die je bochtsnelheid beperken? Grip en maximale hellingshoek. Als je op een motor rijdt waarbij de hellingshoek de beperkende factor is (bijv. omdat je stukken motor zoals bok, uitlaat en stepjes) over het asfalt schaaft, kun je met een kneedown je bochtsnelheid verhogen. Doordat je er naast gaat zitten verplaats verplaats je namelijk je zwaartepunt naar binnen. Dit betekent dat je de motor minder schuin hoeft te houden bij die snelheid en dat je dus weer harder kunt voordat je de boel aan de grond hebt.

Kneedown is dus een middel om je bochtsnelheid te verhogen. Daarnaast kun je er je hellingshoek mee afschatten. EN het posed natuurlijk ontzettend lekker. 8-)

Overigens geldt dit natuurlijk alleen voor de echt snelle jongens. Voor de meesten is de kneedown vooral nuttig omdat het way cool staat. :P
 
Voor mij is het vooral om te leren rijden..
niet voor te showen..

Ben dan ook van plan om volgend jaar extra circuit lessen te volgen samen met neef.
Ik ZXR 750
hij CBR 600 F4i

bedankt nogis
 
Kneedown is een gevolg!!

Zoals je in jou reactie schrijft is het inderdaad zo dat door gewichtsverplaatsing je motor schuiner kan. Daar zijn we het over eens.

Maar wat nou als je slider een centimeter boven het wegdek hangt? Ik ga daar echt niet langzamer door dan als ik daadwerkelijk een kneedown maak.

Het staat uiteraard ook wel grappig maar is voor mij geen must.

Grtn en succes met sliders slijten.
 
Kneedown is een gevolg!!

Zoals je in jou reactie schrijft is het inderdaad zo dat door gewichtsverplaatsing je motor schuiner kan. Daar zijn we het over eens.

Maar wat nou als je slider een centimeter boven het wegdek hangt? Ik ga daar echt niet langzamer door dan als ik daadwerkelijk een kneedown maak.

Het staat uiteraard ook wel grappig maar is voor mij geen must.

Grtn en succes met sliders slijten.
De enige slijtage die mijn sliders hebben is van het op mijn knieën naast mijn achterwiel zitten om het slot er aan te doen. :+

Maw, kneedownen interesseert mij geen ruk. ;)
 
Een gevolg!!!

Als ik mijn motor op z'n zijstandaard zet en met mijn volledige lenigheid het voor elkaar krijg mijn slider op de grond duw zou dit in principe ook rijdend moeten lukken. Ben alleen bang dat dit niet resulteerd in een hogere bochtensnelheid. (Wat dus volgens jou wel het geval zou moeten zijn.)
 
Een gevolg!!!

Als ik mijn motor op z'n zijstandaard zet en met mijn volledige lenigheid het voor elkaar krijg mijn slider op de grond duw zou dit in principe ook rijdend moeten lukken. Ben alleen bang dat dit niet resulteerd in een hogere bochtensnelheid. (Wat dus volgens jou wel het geval zou moeten zijn.)
Whoa, you lost me there... Nu ga je het wel een beetje overdrijven, hè. :?

Kneedown is een middel (kan een middel zijn, ook goed) om een hogere bochtensnelheid te halen. Maar het omgekeerde is natuurlijk niet zo: Als je kneedowned haal je niet persé een hogere bochtensnelheid. |(
 
Sinds wanneer zijn middel en gevolg zaken die elkaar tegenspreken? :?

middel-doel

oorzaak-gevolg

Kneedown is het gevolg van ernaast hangen en een middel om harder te gaan. Simpel zat toch? :?
 
Als jij voor me rijdt met je kneedown ben ik daar mooi klaar mee! Moet ik weer wachten voor zo'n jongetje dat persee z'n sliders wil verslijten. Wedden dat er ergens in die bocht ook nog een vriendje van je staat om foto's te maken?!

Doe me een lol en ga aan de kant.
 
Als jij voor me rijdt met je kneedown ben ik daar mooi klaar mee! Moet ik weer wachten voor zo'n jongetje dat persee z'n sliders wil verslijten. Wedden dat er ergens in die bocht ook nog een vriendje van je staat om foto's te maken?!

Doe me een lol en ga aan de kant.

:?

Ben je wel helemaal lekker? :?
 
Als jij voor me rijdt met je kneedown ben ik daar mooi klaar mee! Moet ik weer wachten voor zo'n jongetje dat persee z'n sliders wil verslijten. Wedden dat er ergens in die bocht ook nog een vriendje van je staat om foto's te maken?!

Doe me een lol en ga aan de kant.
Nou nou. :?

Vrijdagmiddag dip? Ongesteld?

:z

Ik heb eerder al gepost dat ik überhaupt niet kneedown. En je bent ongetwijfeld sneller, dus ik ga heus wel aan de kant voor je. En trouwens, als je dan toch zo snel bent kun je er ook wel gewoon omheen rijden. :Z
 
Omdat die gasten die perse kneedown willen er zo druk mee zijn dat ze over de hele baan heen en weer slingeren. Mij niet gezien dat ik er voorbij ga!

Goed weekend.

P.s. die groene flits, ja, dat was ik. :9
 
Omdat die gasten die perse kneedown willen er zo druk mee zijn dat ze over de hele baan heen en weer slingeren. Mij niet gezien dat ik er voorbij ga!

Goed weekend.

P.s. die groene flits, ja, dat was ik. :9

En op wie doelde je dan? :? T kwam een beeeetje uit het niets ineens.
 
Ah mij dus. Denk ik. :?

Ik ben geen kneedowner. Lukt me niet. Ik doe wel eens pogingen, maar niet vaak. Als ik gewoon zit durf ik redelijk hard en plat(band rond als t moet), maar komt de knie er niet en als ik er naast hang vind ik dat ik bar weinig controle heb in vergelijking met gewoon zitten. Ik hoef ook niet zo nodig.

Ik rij ook geen supersport, maar een sporttour motor en ik heb nog geen actiefoto's van mezelf.

Zo, nu zijn je vooroordelen weer ff de wereld uit. :z :Z
 
Geeft niets. Kon het ook een lange tijd niet. Heb er altijd al wel naast gehangen om de boel niet aan de grond te rijden. Op een gegven moment gebeurt het gewoon. (Gevolg!)

Heb er zelf ook geen foto's van. Vind ik ook niet zo belangrijk.

Laten we het weekend goed in gaan en er over op houden. De topic-starter zal hier wel niets aan hebben.

Grtn
 
Terug
Bovenaan Onderaan