Michelin Macadam + knietje op de grond

debugger

Die hard MF'er
10 jun 2004
664
1
Vlaams-Brabant
Ja,heb een vraagje
heb op mn 2e hands ZXR750 2x Michelin Macadam (in nieuwstaat liggen)
Dat zijn sport-tour banden zoals Pilot Road hebben ze mij gezegd.
Nu is mn vraag kan ik daarmee goed bochten pakken (nadat ze goed opgewarmt zijn)
Of lig ik dan gegarandeerd op mn smikkel.
-> dus knietje mogelijk met deze banden? (persoonlijk dacht ik van wel, maar ik heb nog niet zoveel ervaring als sommige onder jullie..)

Ik heb gehoord dat het verschil tss mijn bandne en sportbanden vooral de chicane is.
dus links dan direct rechts of omgekeerd.. maar voor 1 lang bocht links zou ik normaal kunnen platgaan?

Ik vraag het omdat ik het niet weet...
Wat denken jullie,
(andere banden zal ik er pas opsteken als deze verslten zijn, zeker nog
7000 -10 000kms.)bedankt :)
 
Hoi,

Als je moderne banden monteerd kan je zelfs met pure tourbanden met de knieen aan de grond. Mijn eerst kneedowns waren met een Honda CB500F uit 1972 met dito banden. (Was gaaf, al zwabberend en glijend door de bochten met de vonken van de karterdeksels eronder uit.)

Blijf wel bij mijn stelling; een kneedown is een gevolg, geen doel!!!

Doe voorzichtig aan, rij jezelf niet kort omdat het stoer zou zijn om krasjes op je sliders te hebben. Steek je tijd liever in het afstellen van je vering.

Grtn, Kawa ZX7R
 
Als ik de verhalen zo erover heb gelezen over die band, zou ik geen knie aan de grond rijden ermee. Gebruik de zoekfunctie anders even.
 
hellow

ik had toen ik mijn 7r kocht ook een michelin macadam achterband.

die band is gewoon keihard, een echte tourband. voor een beetje sportieve
rijstijl raad ik deze band toch echt wel af.
kleeft gewoon niet.
 
Uit ervaring van mijn vrienden kan ik je melden dat de enige knieen die je aan het asfalt zal rijden met dit type banden ALLEBEI je knieen zijn...

Als je nieuw bent in de KD's adviseer ik je met een andere band te beginnen...

Want met deze band wordt het voor onervaren mensen een FACE-down...ben ik bang ;)


grtz,

Cyc
 
Vroeger waren het onverslijtbare bagger banden, de huidige macadam (heb 1 setje opgereden) vallen wel mee, en hebben behoorlijk grip,... vergelijkbaar mat de BT20,... ze waren ook op na 9000 km,.. incl.inrijden

KD heb ik nog nooit gedaan, kan je alleen vertellen dat je met gemak de steuntjes van een xjr er mee op de grond legt... Hoever dat verwijderd is van een KD, geen idee
 
Laatst bewerkt:
ik rij zelf al op mijn tweede setje pilot road. en met deze banden rijd ik op mijn 400tje knie en step aan de grond. ze hebben mij nog nooit in de steek gelaten. ook vorige week op het circuit gaven ze geen krimp, geen mm.
maar wanneer je er echt vermogen gaat opzetten zoals een 750, dan is er wel een grens denk ik. maar je kan met deze banden zeker hard door een bocht.

ik heb geen ervaring met de macadam

mvg ruben
 
Ik had ze op mijn zx-7r. Je kan alles met die band doen ze slijten totaal niet. Leek wel of het er gewoon weer aangroeide :)
Voor serieus bochtenwerk op het circuit is het klote. Ik ben er mee onderuit gegaan. B|
 
Tis geen Diablo of Pilot Power maar een KD kan goed. In oude motortests zie je ook bijvoorbeeld de CBR00 die ze er standaard onder had zitten op het circuit kd's maken en gewoon net zo hard rond gaan als de andere 600's op sportiever rubber. Dus het kan wel!
 
Het kan ;)

Ik adviseer het ABSOLUUT NIET |(


Als een coureur die banden heeft kan het geen kwaad. Maar als je het nog moet gaan "leren" DOE HET NIET.

Ik bedoel dan hard door een bocht met kneedown :z Als een aap er naast gaan hangen geen probleem :)
 
Zou ze er ook afgooien. Misschien niet omdat het van die slechte banden zijn maar omdat ik er geen vertrouwen in heb. Als je geen vertrouwen in je banden hebt is het absoluut niet lekker rijden.
 
Er af met die banden. Voor een KD, als dat je doel is, inderdaad niet aan te raden. Voor mega veel kilometers zijn ze uitstekend, hoewel ik zelf de voorkeur zou geven aan een Diablo of de BT 020.
 
kan je ze niet aan iemand verkopen , en dan voor een setje GOEDE banden gaan.... Macadam onder een ZXR is niet echt een geweldige combi. Of je rijdt ze eerst op voordat je gaat knallen met dat ding , maar dan komt er nog een nadeel om de hoek kijken , ze slijten nl. niet :+

K zou in ieder geval niet gaan stunten met macadams.

succes ermee.
 
Uit ervaring van mijn vrienden kan ik je melden dat de enige knieen die je aan het asfalt zal rijden met dit type banden ALLEBEI je knieen zijn...

Als je nieuw bent in de KD's adviseer ik je met een andere band te beginnen...

Want met deze band wordt het voor onervaren mensen een FACE-down...ben ik bang ;)


grtz,

Cyc

Is misschien een leuk nieuw topic.
"Het grote face down topic"

Het barst op dit forum naar mijn bescheiden mening van mf-ers die verschrikkelijk geil worden van een knee-down. En dat terwijl het overgrote gedeeldte gewoon als een aap naast z'n motor gaat hangen om met z'n knie de grond te raken. De GP-racers zoals rossi, biaggi, die rijden pas knee-down.
Dat zijn de echte mannen met ballen.

Maar goed, mijn reactie zal wel op pure afgunst gebasseerd zijn, want mij lukt het niet. Zelfs niet terwijl ik mijn banden(bt014) tot op het randje opgeruld heb op zolder. Zal wel aan mij liggen!!

As ge mar leut hed toch!!!!!!!!!
 
Ja,heb een vraagje
heb op mn 2e hands ZXR750 2x Michelin Macadam (in nieuwstaat liggen)
Dat zijn sport-tour banden zoals Pilot Road hebben ze mij gezegd.
Nu is mn vraag kan ik daarmee goed bochten pakken (nadat ze goed opgewarmt zijn)
Of lig ik dan gegarandeerd op mn smikkel.
-> dus knietje mogelijk met deze banden? (persoonlijk dacht ik van wel, maar ik heb nog niet zoveel ervaring als sommige onder jullie..)

Ik heb gehoord dat het verschil tss mijn bandne en sportbanden vooral de chicane is.
dus links dan direct rechts of omgekeerd.. maar voor 1 lang bocht links zou ik normaal kunnen platgaan?

Ik vraag het omdat ik het niet weet...
Wat denken jullie,
(andere banden zal ik er pas opsteken als deze verslten zijn, zeker nog
7000 -10 000kms.)bedankt :)

Het kan zeker wel met deze banden. Ze lagen ook onder mijn TRX. Ik rij nu alweer een poos met BT010 banden en met deze heb ik meer vertrouwen in de bochten, alhoewel de macadam me nooit heeft verrast. Voorzichtig aan, goed warm rijden en succes ermee

8-)
 
dr af die handel en te koop zetten voort iemand die nog naar italie op en neer moet via zuid spanje met 40 graden plus !!

of je krijgt ze niet op temperatuur of je fikt ze op en smeren onder je vandaan !!

gewoon een setje pirelli/metzeler corsa cq rennsport dr op ,
achter niet breder dan 180!! (is geloof ik standaard bij jou ) en neem de medium compound ! je hebt dan een hoop lol..... je motor stuurt lichter je bent verzekerd van voldoende grip etc etc

een ander "gewoon" alternatief is gewoon de straat banden montern van dunlop michelin bridgetstone metzeler pirelli etc etc ,.....maar neem wel een sport band !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :}

gr FF

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/107585/97fe03c926e285ddaf4cd03ebc94dc9a (my kawa.JPG)​
 
ik zou ze, ondanks de nieuwstaat, er meteen eraf pleuren...

je doet jezelf en je motor dan een plezier...

:^

De macadam is een goede band voor elke dag hetzelfde stuk snelweg op een diversion oid. De radiaalband die jij hebt zal wel wat beter zijn dan de 50's die ik had.

Ik vind het niet op een zxr horen.
 
Macadam super banden!!!!!!!!!! :}




















Om op te roken :P :P :P :P

Roken en eraf pleuren die krengen! Afgelopen zaterdag nog iemand er mee onderuit zien gaan B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan