Michelin pilot active

25 feb 2004
42
0
Amsterdam
Ik hoorde gister dat er een nieuwe band voor de CB1 is, namelijk de michelin pilot road. Erg aantrekkelijk in prijs. Heeft iemand ervaring met deze band??????
 
Er is natuurlijk wel verschil tussen pilot active (zoals boven geschreven staat en waar ik geen ervaring mee heb) en de pilot road.Mijn vriendin heeft de pilot road op haar hornet liggen en ik moet zeggen dat dit hele fijne banden zijn zowel bij nat als bij droog wegdek. }) :)

Ze gaan ook erg lang mee.Ben zelfs aan het overwegen om de pilot road op mijn beemer r1150gs te leggen.
 
Er is natuurlijk wel verschil tussen pilot active (zoals boven geschreven staat en waar ik geen ervaring mee heb) en de pilot road.Mijn vriendin heeft de pilot road op haar hornet liggen en ik moet zeggen dat dit hele fijne banden zijn zowel bij nat als bij droog wegdek. }) :)

Ze gaan ook erg lang mee.Ben zelfs aan het overwegen om de pilot road op mijn beemer r1150gs te leggen.
Lijkt me niet verkeerd. Het is echter wel een Tour-Sport band, dus voor reesmagientjes niet echt geschikt. Maar ik rijd een xjr1200 en gebruik hem soms best sportief }) , maar de pilot road achter (bedenk ik me net...) houd het erg goed.
 
De Pilot Active is al 1 1/2 jaar verkrijgbaar.
Ik heb al 12.000km (!) een setje op mijn Honda huis-tuin-en-keuken NTV en ben er meer dan tevreden mee.
Stuurt zeer precies met veel feedback en veel grip, zowel droog als nat.
Heb ook met flink uitproberen ( en zo plat als maar gaat met zo'n NTV ) nooit maar het geringste gevoel gehad dat je qua grip aan het einde komt.
Een Pilot Power op een 60pk CB1 is im mijn beleving dan ook volslagen onzin.
( en een beetje duur... een PP achterband is net zo duur als een compleet setje PA )
 
Laatst bewerkt:
Ja als de active idd gemiddeld goeie grip heeft moet dat idd genoeg zijn voor een CB1 met 60 PK. I made up my mind het wordt een active. Bedankt voor al het advies in ieder geval.

PS: Hoop nu trouwens dat het snel wat beter weer wordt want ben het meer dan zat al die regen/kou en pekel
 
Terug
Bovenaan Onderaan