Michelin Pilot Power of Pilot Power 2CT (CBR600RR)

Xavke72

MF'er
7 aug 2008
34
0
Udenhout
Mijn CBR600RR aan een setje nieuwe sloffen toe en ik ben er uit dat het de Michelins worden.

Mijn vraag, zit er veel verschil tussen de 'gewone' Pilot power en de Pilot Power 2CT

De 2CT blijkt een zachtere compound te hebben dus is eerder aan zijn eind.

Ik ben niet een mega sportief rijder, en wil het wel even met het bandje kunnen uithouden.
Maar ik ben een beetje gevallen voor de tekening van de band, hij lijkt hierdoor een stuk dikker te ogen als je achter de motor staat (vette achterband)

Wat is jullie advies?

- Michelen? Voel je je niet goed of zo?
- Waarom neem je niet de pilot road?
- 2CT of de gewone Pilot power maakt geen reet verschil alleen qua prijs

Ik hoor graag jullie mening!! Ik verwacht met montage iets van 350 euro kwijt te zijn voor voor en achter.. klopt dit ongeveer?

alvast bedankt.

full
 
zo dik vind ik de powers helemaal niet ogen, zijn ze veel te spits voor ;)

Verschil in rijgedrag tussen de 2 is er zeker wel, de 2ct voorband is iets minder spits dan de gewone. De 2ct voelt daardoor net wat stabieler in de bochten, en heeft een tikje minder neiging om de bocht in te vallen. De gewone voelt dus iets nerveuzer aan. Slijtage is gelijk. Kan je je rechterhandje goed in bedwang houden, dan zijn de powers volgens mij nog steeds de beste sportbandjes qua slijtgedrag.

En over het maximale uit een band halen ? Nee, de meeste mensen doen dat niet, maar je kan ook voor een band kiezen vanwege de (stuur)eigenschappen, niet om het maximale er uit te halen.
 
zo dik vind ik de powers helemaal niet ogen, zijn ze veel te spits voor ;)

Verschil in rijgedrag tussen de 2 is er zeker wel, de 2ct voorband is iets minder spits dan de gewone. De 2ct voelt daardoor net wat stabieler in de bochten, en heeft een tikje minder neiging om de bocht in te vallen. De gewone voelt dus iets nerveuzer aan. Slijtage is gelijk. Kan je je rechterhandje goed in bedwang houden, dan zijn de powers volgens mij nog steeds de beste sportbandjes qua slijtgedrag.

En over het maximale uit een band halen ? Nee, de meeste mensen doen dat niet, maar je kan ook voor een band kiezen vanwege de (stuur)eigenschappen, niet om het maximale er uit te halen.


kijk en dat vind ik nog eens een antwoord! Ik heb nog een postje geplaatst over stuureigenschappen! Zoek naar Xavke72. Dat vlakkere voorbandje is super info! ik heb het idee dat ie in de bochten nu (dunlops, standaard 8000 km oud) bij langzame snelheden omvalt zeg maar.. bij het insturen bij lage snelheden slaat het stuur ineens door naar links of rechts.. en nee er is niets met mijn kroonplaten of rebound of wat dan ook aan de hand... ligt echt aan de band heb ik me laten informeren bij Honda Pols.
 
zo dik vind ik de powers helemaal niet ogen, zijn ze veel te spits voor ;)

Verschil in rijgedrag tussen de 2 is er zeker wel, de 2ct voorband is iets minder spits dan de gewone. De 2ct voelt daardoor net wat stabieler in de bochten, en heeft een tikje minder neiging om de bocht in te vallen. De gewone voelt dus iets nerveuzer aan. Slijtage is gelijk. Kan je je rechterhandje goed in bedwang houden, dan zijn de powers volgens mij nog steeds de beste sportbandjes qua slijtgedrag.

En over het maximale uit een band halen ? Nee, de meeste mensen doen dat niet, maar je kan ook voor een band kiezen vanwege de (stuur)eigenschappen, niet om het maximale er uit te halen.

Hey, dat is wel leuk om te weten. Ik wist niet dat die 2CT-tjes wat vlakker gevormd zijn en daardoor wat minder snel de bochten invallen. Aan de andere kant heb ik nog nooit last gehad van instabiele MPP`s.
Wel heb ik eerst Bridgestone BT014`s gehad onder mijn CBR600RR. Na alle goede verhalen over de MPP`s ben ik die maar eens gaan proberen. En ik moet zeggen, ze bevielen meteen goed, beter dan de BT014`s. Misschien dat ze door het beter in de bocht vallen ook beter bij mij pasten :Y :) .
 
Ik heb onder mijn CBR600RR ook altijd met Michelin Pilot Powers (normale type) gereden. Zelfs met 5 á 6 circuitdagen kon ik 10.000 km met een setje banden doen ;). Valt allemaal wel mee dus.

Verder een fijne band voor de openbare weg :) .

:^

En gewoon lekker in Spanje bestellen je banden... Scheelt een hoop qua prijs.

Anders heb ik nog wel een setje MPP's liggen; nieuwe achterband en een z.g.a.n. voorband ;)
 
zo dik vind ik de powers helemaal niet ogen, zijn ze veel te spits voor ;)

Verschil in rijgedrag tussen de 2 is er zeker wel, de 2ct voorband is iets minder spits dan de gewone. De 2ct voelt daardoor net wat stabieler in de bochten, en heeft een tikje minder neiging om de bocht in te vallen. De gewone voelt dus iets nerveuzer aan.

Hoe kom je daarbij :?
 
Hoe kom je daarbij :?


eigen ervaring misschien ? heb genoeg van deze banden versleten om een oordeel te vellen. toegegeven, de verschillen zijn niet wereldschokkend, maar zeker wel waar(neembaar).

Ook is mijn oordeel (en ook die van een aantal mensen om mij heen) bevestigd door een onafhankelijk bandenverkoper hier op MF (hoef zijn naam waarschijnlijk niet te noemen, die is overal al bekend)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog steeds met mijn eerste setje mpp 2ct's bezig. Hoorde van die goede verhalen erover dus maar geprobeerd.

Echt een goede band. Heb hiervoor diablo's, sportattack's en bridgestone BT014's gehad. Nooit langer dan 6000/7000 km met een band gedaan met als dieptepunt de sportattacks (5000 km). De 2ct's zitten er nu bijna 10.000 km op en kan nog 1000 km erbij zetten denk ik. Die 10k is inclusief 2 circuitdagen :}
Op het circuit vond ik ze ook goed, behalve het normale glijden niets geks meegemaakt. Geeft veel vertrouwen. :)

Volgende keer weer MPP 2CT! *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan