Michelin pilot power

Niemand die een tip heeft om de rechtuit stabiliteit
wat te verbeteren met de MPP? Hij heeft bij mij de
neiging met z'n kop te schudden bij het accelereren.
En dan heb ik niet over volle acceleratie.....

Bij mijn vorige banden de BT012 had ik dit niet. Wel
reed ik toen meestal met een bandenspanning van 2.3
ongeveer voor en 2.5 achter. Nu reed ik met 2.4 voor
en 2.6 achter. Zou het daar in kunnen zitten?

Aan de veerinstellingen is niets veranderd.

Ligt in elk geval niet aan de MPP maar mogelijk aan de combinatie met jouw motor. In jouw geval dus weer terug naar de BT012 zou ik zeggen.
 
Rijd een Fireblade van 2001.......

Staat je vering zacht afgesteld vooraan?
En ie je bandenspanning ok?
Het kan veel zijn,ik zou alles een keer goed op elkaar afstellen.
Hoe is je rijstijl bijvoorbeel en daar dan de vering/demping op afstellen
 
De vering staat afgesteld volgens gemiddelde van
Rene R1 :) Die afstelling beviel me goed.....
 
De vering staat afgesteld volgens gemiddelde van
Rene R1 :) Die afstelling beviel me goed.....


De powers zijn wel wat puntiger,misschien komt het daardoor?
Staat je balhoofd niet te strak/te los?
Mijn S schud ook wel eens wat met de kop sinds ik MPP heb,maar daar zit een Bakker trekstang op en het is niett erg en allen bij 200+ ,daarbij; het is geen R1 of Blade,dus moeilijk vergelijken denk ik.
Als bovenstaande tip ook ok is bij jouw motor,dan zou ik het verder niet weten.
Misschien een expert naar laten kijken(als je je er genoeg aan ergert tenminste!)
 
De vering staat afgesteld volgens gemiddelde van
Rene R1 :) Die afstelling beviel me goed.....

Die gemiddelden waren voor de standaard MPS als ik me niet vergis, mogelijk dat de karakteristiek van de MPP toch teveel verschilt?

Maar goed, als de 012 perfect beviel zou ik toch weer teruggaan naar die band nadat je uiteraard alles hebt gecheckt.
 
Die gemiddelden waren voor de standaard MPS als ik me niet vergis, mogelijk dat de karakteristiek van de MPP toch teveel verschilt?

Maar goed, als de 012 perfect beviel zou ik toch weer teruggaan naar die band nadat je uiteraard alles hebt gecheckt.

De BT012 beviel me helemaal niet. Want na 100km lag ik ermee op
m'n snoet. De voorkant gleed ineens weg.... daarna heb ik nooit
meer echt vertrouwen in die band gekregen. Ook konden ze me niet
direct uitleggen waarom de BT012 er na een jaar al uit is gegaan
en vervangen door de BT014. Missertje in mijn ogen die BT012.

Maar Rene R1, wat zou ik kunnen doen om de voorkant stabieler te
maken? Jij kent die Blade 2000 heel goed....
 
De BT012 beviel me helemaal niet. Want na 100km lag ik ermee op
m'n snoet. De voorkant gleed ineens weg.... daarna heb ik nooit
meer echt vertrouwen in die band gekregen. Ook konden ze me niet
direct uitleggen waarom de BT012 er na een jaar al uit is gegaan
en vervangen door de BT014. Missertje in mijn ogen die BT012.

Maar Rene R1, wat zou ik kunnen doen om de voorkant stabieler te
maken? Jij kent die Blade 2000 heel goed....

Het zal wel toeval zijn, maar ik ben ook op mijn muil gegaan met de BT012. Waarschijnlijk een beetje mijn eigen schuld, omdat ik de band niet echt de kans heb gegeven op te warmen, en direct redelijk plat door de bocht ging.
Het vertrouwen in zo'n band is dan inderdaad wel direct weg.
Ik ga nu de MPP's proberen, eens kijken hoe die bevallen :)
 
De BT012 beviel me helemaal niet. Want na 100km lag ik ermee op
m'n snoet. De voorkant gleed ineens weg.... daarna heb ik nooit
meer echt vertrouwen in die band gekregen. Ook konden ze me niet
direct uitleggen waarom de BT012 er na een jaar al uit is gegaan
en vervangen door de BT014. Missertje in mijn ogen die BT012.

Maar Rene R1, wat zou ik kunnen doen om de voorkant stabieler te
maken? Jij kent die Blade 2000 heel goed....

Hm, dat is minder wat je is overkomen. De remmen van de 2000 Blade zijn duidelijk beter dan die van de 2004 R1, dat is dan ook alles als ik eerlijk ben...

Vanwege de onberispelijk perfecte remmen krijgt de voorkant veel te verduren, ik had er een Öhlins stuurdemper op zitten. De onrustige voorkant werd een stuk stabieler tijdens volgas sessies, wel vind ik in vergelijking met de R1 dat de achterkant wel erg gaat kwispelen als je vet aan de rem hangt.

Ik heb de 2000 Blade met de originele MPS (2 setjes) en Metzeler Rennsport gereden en was hiermee tevreden.
 
Het zal wel toeval zijn, maar ik ben ook op mijn muil gegaan met de BT012. Waarschijnlijk een beetje mijn eigen schuld, omdat ik de band niet echt de kans heb gegeven op te warmen, en direct redelijk plat door de bocht ging.
Het vertrouwen in zo'n band is dan inderdaad wel direct weg.
Ik ga nu de MPP's proberen, eens kijken hoe die bevallen :)

Ze zullen je niet teleurstellen! En ik kan het weten. Nagenoeg plat door de bocht met koude banden (na koude start 4 straten verder) op een weg wit van de pekel! :P

Waaghalzerij? Nee, want er zat MPP onder. Die zijn al wat zachter en dus ook koud al meer grip dan een Dunlop D208... :X
 
Ze zullen je niet teleurstellen! En ik kan het weten. Nagenoeg plat door de bocht met koude banden (na koude start 4 straten verder) op een weg wit van de pekel! :P

Waaghalzerij? Nee, want er zat MPP onder. Die zijn al wat zachter en dus ook koud al meer grip dan een Dunlop D208... :X

KLopt helemaal. Ik heb in januari MPP's onder mijn Blade gekregen. Het was buiten 4 graden en een zonnetje maar ik had meer grip en vertrouwen dan het hele vorige jaar met Pirelli diablo corsa's. Vooral met kouder en nat weer zijn die banden :X
 
Ik heb nu de Michelin Pilot Power gemonteerd en heb gemengde gevoelens.
De wax-laag was super dik en gewoon levens gevaarlijk. Nog nooit heb ik zo'n zware wax-laag gehad... 2 hagelijke momenten gehad... Klere laag.

De MPP:
Stuurt heerlijk licht, en in de bocht is het een zalige band.
Maar, bij het omgooien is het net of de motor 2 á 3 cm op de achterband opzij stapt, gewoon een raar gevoel.
Na dit "zetten" van de band is het een rots (met grenzen).
Nu waren de wegen niet 100% droog met vele natte plekken. Misschien dat het vochtgehalte in combi met de lage temp hier debet aan zijn.
Is dit een normaal MPP verschijnsel?

Ik heb op aanraden de 180-55 achterband gemonteerd.. Ik weet niet of dit een goede keuze is, na een rit van 40km is er totaal geen schaamrand meer te zien, terwijl ik naar mijn gevoel nog dieper moet kunnen. Op de voorband is nog zo'n 5 mm tot 8 mm over en dat baart toch een beetje zorgen..
Voor mijn gevoel is het beter om de 190-50 te monteren, die is iets steiler op de flanken. Dan wordt het geheel misschien iets trager met het flik-flakken, maar je hebt wel meer graden rubber over..

Maar goed, ik post over 250 km wel een nieuwe update...
Lekker geknald!!!! Wel fris op het einde.
 
Ik heb ook een setje MPP's op mijn fiets laten leggen en ik moet zeggen dat ik na een half uur rijden (na montage :+ )al zoveel vertrouwen in de band had dat ik met motregen en een lage temperatuur op de eerste dag al even plat in de bochten ging als met mijn oude banden (BT57) (oeps.. wel een lange zin zo)
 
Ik heb nu de Michelin Pilot Power gemonteerd en heb gemengde gevoelens.
De wax-laag was super dik en gewoon levens gevaarlijk. Nog nooit heb ik zo'n zware wax-laag gehad... 2 hagelijke momenten gehad... Klere laag.

De MPP:
Stuurt heerlijk licht, en in de bocht is het een zalige band.
Maar, bij het omgooien is het net of de motor 2 á 3 cm op de achterband opzij stapt, gewoon een raar gevoel.
Na dit "zetten" van de band is het een rots (met grenzen).
Nu waren de wegen niet 100% droog met vele natte plekken. Misschien dat het vochtgehalte in combi met de lage temp hier debet aan zijn.
Is dit een normaal MPP verschijnsel?
Ik heb hetzelfde gehad.....nu de wax weg is====>>>GAAAAAANNNN :]
 
Ik heb nu de Michelin Pilot Power gemonteerd en heb gemengde gevoelens.
De wax-laag was super dik en gewoon levens gevaarlijk. Nog nooit heb ik zo'n zware wax-laag gehad... 2 hagelijke momenten gehad... Klere laag.

Even met een doekje met wasbenzine ( of een andere ontvetter ) er over , en weg is de waxlaag......
 
Ontvetter is niet best.... schuurpapier daartegen kan
geen kwaad en helpt ook.

Bovenstaande info heb ik van Bridgestone zelf. Hiervoor
geloofde ik nooit dat schuren hielp. De wax zit niet IN
de band maar EROP.
 
Waxlaag? die zat er bij mij amper op? Ook bij de eerste PP, op nat wegdek al enorm veel vertrouwen bij het wegrijden bij de dealer. En verder: superband. Ook in de regen.
 
Oké, waxlaag is verdwenen, maar niet super op dit moment.
Ik vind er erg veel beweging in de banden zitten.
De wangen zijn veel soepeler dan een Dunlop, waar ik dus al jaren mee rijd.
Dus in de bocht bij last wisselingen voel je de banden werken op de wangen.
Alsof de band een klein momentje glijd. Daarna goede grip!!
Jammer is wel dat de band verschikkelijke strepen nalaat, haast tot aan je voordeur, wel handig voor de politie... :+

Nee, nog niet 100% tevreden. Wel heb ik op een leuke hellingshoek een het gas lekker open geknald, eigenlijk met meer vermogen dan de band aan lijkt te kunnen.. Maar hij geeft geen krimp. De MPP heeft meer grip dan de Dunlops, als je de wangen niet mee telt.

Ook had ik wat meer last van tankslappers na montage van deze banden.. Veroorzaakt door meer grip of een puntigere voorband?? Time wil tell.

Zacht, snel warm, beweging en grip, bere grip..
Woensdag 20-4 ga ik naar Assen, dus dan weet ik iets meer van de circuit km's
Kijken hoe hij het volhoud???
 
Van die tankslappers heb ik dus ook last. Ik denk dat het
aan de "puntigheid" van de band ligt.
 
Oké, waxlaag is verdwenen, maar niet super op dit moment.
Ik vind er erg veel beweging in de banden zitten.
De wangen zijn veel soepeler dan een Dunlop, waar ik dus al jaren mee rijd.
Dus in de bocht bij last wisselingen voel je de banden werken op de wangen.
Alsof de band een klein momentje glijd. Daarna goede grip!!
Jammer is wel dat de band verschikkelijke strepen nalaat, haast tot aan je voordeur, wel handig voor de politie... :+

Nee, nog niet 100% tevreden. Wel heb ik op een leuke hellingshoek een het gas lekker open geknald, eigenlijk met meer vermogen dan de band aan lijkt te kunnen.. Maar hij geeft geen krimp. De MPP heeft meer grip dan de Dunlops, als je de wangen niet mee telt.

Ook had ik wat meer last van tankslappers na montage van deze banden.. Veroorzaakt door meer grip of een puntigere voorband?? Time wil tell.

Zacht, snel warm, beweging en grip, bere grip..
Woensdag 20-4 ga ik naar Assen, dus dan weet ik iets meer van de circuit km's
Kijken hoe hij het volhoud???

he 20-04 ook naar Assen?Ik ook. kga daar ook rondrijden met MPP's en dat maakt dat ik er nog meer zin in heb dan vorig jaar. Banden zijn onder mijn Blade in ieder geval onovertroffen. Veel vertrouwen, veel grip, goede levensduur en scherper insturen dan ooit tevoren. Veel plezier!!
 
Afgelopen maandag met m'n kawaZ750 op 'de Ring' geweest en ik moet zeggen dat beviel prima! *D Geen moment gehad dat ik twijfelde aan de MPP's :} Ze 'tekenden' ook heel netjes..
Laatste keer reed ik daar met Metzeler Rennsports, maar dit ging ook prima!
 
Terug
Bovenaan Onderaan