Michelin pilot race

11 okt 2002
193
0
maastricht
Ik kan via internet een setje (nieuwe)pilot race banden kopen voor 125euro, Ik rij een keertje of vier per jaar op het circuit, gewoon circuitdagen dus geen races, mijn vraag nu is deze band daar voor geschikt, ik lees wel eens over de lange opwarmtijd van deze banden, nu rijd ik natuurlijk niet zo'n hoog tempo als in een echte wedstrijd, dus ik denk dat die opwarmtijd voor mij niet zo veel van doen heeft.
Wat zijn jullie ervaring met deze banden?
 
Dus je hebt ze al gekocht.
Welk profiel is het dan?
Er staat altijd een productie jaartal op je band.
Dat is wel belangrijk.
Mijn ervaring is dat indien de band wat langer heeft gelegen ze wat stugger worden.
Tot een jaar of 3 gaat nogal.

Veel plezier ermee
 
Nee, heb ze nog niet gekocht, maar ik heb wel een foto van de eigenaar gekregen.
full
 
Laatst bewerkt:
Zijn de oude pilot race banden. Ik heb ze zelf ook onder mijn r6 gehad. Als het warm is plakken ze als een gek en al helemaal op het circuit. Opwarmen (openbare weg) duurt wel even, maar als je er rekening mee houdt is het best te doen.
Vond ze alleen niet echt fijn in de regen.
Het is in iedergeval geen geld
 
Ik heb ze op dit moment op mijn hornet zitten. Om eerlijk te zijn vind ik het bagger banden, bij een wat lagere buitentemperatuur (>20 graden)zijn ze bijna niet warm te rijden.
Als ze warm zijn geven ze meer dan genoeg grip en vertrouwen.

Voor het circuit zijn ze natuurlijk zeer geschikt, omdat je daar toch meer van je banden eist. Voor de openbare weg zou ik ze laten liggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan