michelin pilot road 2

jokapo

MF'er
2 aug 2009
32
0
nabij breda
Ik ben aan het nadenken over het aanschaffen van een setje Michelin PR2

nu rijdt ik een v-strom die als banden maat

voor 110/80 R19 M/C en achter 150/70 R17 M/C heeft

achter is er geen enkel probleem alleen voor begint het de maatvoering pas bij 120.

Zou iemand mij kunnen vertellen of dat dit grote nadelen oplevert of dat dit qua rijgedrag gewoon goed te doen is zonder dat dit zwaar veranderd.

Weet iemand ander misschien een goed alternatief als voorband.

Ik gebruik de fiets vooral voor het w/w verkeer en rij zoon 90 km per dag.

Ben dus op zoek naar een goede band die de nodige km's kan vreten zonder na 3 maanden al weer aan vervanging toe te zijn. Moet ook tevens een band zijn de een zeer goede grip heeft met nat/glad weer.
 
Ik zou eens hard kijken naar de Dunlop RoadSmart. Is verkrijgbaar in jou maten, en is naar mijn bescheiden mening een betere band als de Pilot Road 2. Ik heb ze allebei gereden, en de Dunlop stuurt lichter, is niet nerveus op grote hellingshoeken, heeft fantastische grip en gaat langer mee dan de Michelins.
 
MPP(2) zal er dan wel helemaal niet in 110/../19 zijn...

For the record, MPR2 is er wel in 110, maar niet in 19 ;) Koop een 18" velg! :+

Over bredere band dan standaard monteren is dacht ik al wel het een en ander geschreven. Heb alleen ervaring met andersom (dus /90 ipv /80). Ff wachten tot de zoekfunctie het weer doet :P
 
Laatst bewerkt:
kan je prima combineren met voor de pilot road en achter de pilot road2.
ik zou t liever andersom zien :X heb liever dattie achter gaat glijden dan voor. Wel jammer want als de pilot road2 in beide maten te krijgen was dan lagen die eronder!

heb er nu de continental trail attack onder liggen en dat zijn ook super bandjes :D (is onder DL 1000). sturen goed en geven veel vertrouwen. Ze hebben ook veel grip zowel bij droog als nat weer.
Dit weekend voor t eerst mn steppie aan de grond gereden :P
 
Laatst bewerkt:
heb me alleen laten vertellen dat de Conti Trail Attack betrekkelijk zacht rubber heeft waardoor de slijtage weer hoger ligt en wil eigenlijk niet iedere 3 a 6 maanden er nieuwe banden omleggen
 
Zacht?
Lol, eerste voorband ging 19.000km mee. Achter rond de 13.000km, 2e setje zit nu 8000km op, achterband is wat vierkant van Zweden maar de voorband lijkt nog steeds nieuw.
2e achterband heeft ook 9000km achter zijn kiezen maar ziet er nog prima uit, gaat er weer onder als deze achterband af is. Voor de vakantie maar een compleet nieuw setje eronder gezet.
Trail attacks zijn echt niet heel zacht, road attack zijn wel zachter rubber.
 
Ik zou eens hard kijken naar de Dunlop RoadSmart. Is verkrijgbaar in jou maten, en is naar mijn bescheiden mening een betere band als de Pilot Road 2. Ik heb ze allebei gereden, en de Dunlop stuurt lichter, is niet nerveus op grote hellingshoeken, heeft fantastische grip en gaat langer mee dan de Michelins.

(ff offtopic:)
Dan ben ik wel eens benieuwd hoeveel kilometer jij met je RoadSmarts heb gereden...want naar mijn weten, worden de nieuwe roadsmarts aangeprezen als zeer goede banden, in alle weersomstandigheden, maar naar mijn weten gaan ze niet langer mee dan de Pilot Road 2 banden van michelin...Ik heb (met snel en sportief rijden) in ieder geval 30.000 km met mijn setje pr2 banden gereden.

(on topic)
Maar inderdaad, Als er geen pilot Road 2 banden bestaan in de maten van jouw motor, dan zou ik niet verschillende soorten banden onder je motor monteren, maar gewoon voor de Dunlop Roadsmarts gaan. Ook over die banden hoor ik namelijk alleen goede feedback. :]

PS: heb je nu een 19 inch voorwiel en een 17 inch achterwiel op je motor?
 
Laatst bewerkt:
Combinatie van Pilot Power voor en Pilot Road 2ct achter schijnt ook heel fijn te zijn.
sportband voor en toerband achter, dat klinkt als een doodswens :X
(ik zou het iig nooit doen)

ik wilde ook altijd mpr2's, alleen had mn dealer die niet op voorraad, volgende ochtend ging ik 3 dagen sturen in luxemburg, dus maar de dunlop roadsmart gepakt, PRIMA banden. Stuurt licht, veel grip, heerlijk, enorm genoten.

Over levensduur van die band kan ik niks zeggen, ze zitten er pas 5.000 km onder.
 
(ff offtopic:)
Dan ben ik wel eens benieuwd hoeveel kilometer jij met je RoadSmarts heb gereden...want naar mijn weten, worden de nieuwe roadsmarts aangeprezen als zeer goede banden, in alle weersomstandigheden, maar naar mijn weten gaan ze niet langer mee dan de Pilot Road 2 banden van michelin...Ik heb (met snel en sportief rijden) in ieder geval 30.000 km met mijn setje pr2 banden gereden.

(on topic)
Maar inderdaad, Als er geen pilot Road 2 banden bestaan in de maten van jouw motor, dan zou ik niet verschillende soorten banden onder je motor monteren, maar gewoon voor de Dunlop Roadsmarts gaan. Ook over die banden hoor ik namelijk alleen goede feedback. :]

PS: heb je nu een 19 inch voorwiel en een 17 inch achterwiel op je motor?


:} das wel heel veel.
de mijne zitten er nu ongeveer 17000km onder waarvan 1 dag vro3,1 dag tracktraining en vandaag zandvoort :9~ .
denk niet dat de roadsmart dat haald.
hoor er wel hele goede verhalen over :Y
 
sportband voor en toerband achter, dat klinkt als een doodswens :X
(ik zou het iig nooit doen)

ik wilde ook altijd mpr2's, alleen had mn dealer die niet op voorraad, volgende ochtend ging ik 3 dagen sturen in luxemburg, dus maar de dunlop roadsmart gepakt, PRIMA banden. Stuurt licht, veel grip, heerlijk, enorm genoten.

Over levensduur van die band kan ik niks zeggen, ze zitten er pas 5.000 km onder.

Word heel veel gedaan, Zeker met deze specifieke banden (mpp2 voor mpr2 achter,) schijnt dat ze dan weer samen aan vervanging toe zijn ;)
Ik heb 2 mpr2 onder de SV zitten, bevallen erg goed.

Op http://www.moto-tyres.co.uk/ Kan je een maat ingeven en nog wat andere gegevens en dan komen alle beschikbare banden tevoorschijn :)

Mijn volgende banden worden Pirelli Angel ST's. Zo leuk gevonden dat er eerst een engeltje en naarmate je band slijt, duivel oogjes op je profiel staan :)
Kwam ook heel goed uit een 24 uurs test (hebben ze gedaan met een Busa en een Kawa 1400 op een kombaan, constant > 240 km/h als ik het goed heb)

pirelli_angel_devil_1.jpg
 
Laatst bewerkt:
(ff offtopic:)
Dan ben ik wel eens benieuwd hoeveel kilometer jij met je RoadSmarts heb gereden...want naar mijn weten, worden de nieuwe roadsmarts aangeprezen als zeer goede banden, in alle weersomstandigheden, maar naar mijn weten gaan ze niet langer mee dan de Pilot Road 2 banden van michelin...Ik heb (met snel en sportief rijden) in ieder geval 30.000 km met mijn setje pr2 banden gereden.

(on topic)
Maar inderdaad, Als er geen pilot Road 2 banden bestaan in de maten van jouw motor, dan zou ik niet verschillende soorten banden onder je motor monteren, maar gewoon voor de Dunlop Roadsmarts gaan. Ook over die banden hoor ik namelijk alleen goede feedback. :]

PS: heb je nu een 19 inch voorwiel en een 17 inch achterwiel op je motor?
LOL. Ik weet niet wat jij onder "snel en sportief" verstaat, maar met 30 duizend km op een set banden is dat toch iets anders dan bij mij. Ter vergelijking: een set MPR2 gaat bij mij 9 tot 10 duizend km mee. Ze blijven wel mooi rond. :)

Wat betreft de RoadSmart: ik ben net terug van een trip naar de Noordkaap met een paar vrienden. Deze hadden allebei MPR2 op hun motor zitten (2x VFR), en ik de RoadSmarts. Bij terugkomst waren beide sets MPR2 significant verder versleten als mijn RS, terwijl ik significant harder en aggressiever gereden heb (zelfde wegen, zelfde afstand). En dan is een dikke twin zoals die van mij over het algemeen minder goed voor de slijtage.
 
Laatst bewerkt:
(ff offtopic:)
Dan ben ik wel eens benieuwd hoeveel kilometer jij met je RoadSmarts heb gereden...want naar mijn weten, worden de nieuwe roadsmarts aangeprezen als zeer goede banden, in alle weersomstandigheden, maar naar mijn weten gaan ze niet langer mee dan de Pilot Road 2 banden van michelin...Ik heb (met snel en sportief rijden) in ieder geval 30.000 km met mijn setje pr2 banden gereden.

Heel netjes gedaan, maar dat is niet echt representatief denk ik hoor. Ik heb met een setje MPR2ct 17.000 km gereden, waarvan 2.000 te veel (eigenlijk niet slim om nog mee te rijden). Tussen de 15m en 20m km schijnt de norm te zijn.
 
Mijn volgende banden worden Pirelli Angel ST's.
Voor wat het waard is, laatste test Motorplus:
Dunlop Roadsmart nummer 1 droog, 2 nat, Michelin Pilot Road CT2 gedeelde 3 droog, 1 nat, Avon HP2 sport, nummer 2 droog, 5 nat, Metzeler Z6 interact gedeelde 3 droog, 3 nat, Pirelli Angel ST, droog gedeelde 3, nat 4. :)
 
LOL. Ik weet niet wat jij onder "snel en sportief" verstaat, maar met 30 duizend km op een set banden is dat toch iets anders dan bij mij. Ter vergelijking: een set MPR2 gaat bij mij 9 tot 10 duizend km mee. Ze blijven wel mooi rond. :)

Wat betreft de RoadSmart: ik ben net terug van een trip naar de Noordkaap met een paar vrienden. Deze hadden allebei MPR2 op hun motor zitten (2x VFR), en ik de RoadSmarts. Bij terugkomst waren beide sets MPR2 significant verder versleten als mijn RS, terwijl ik significant harder en aggressiever gereden heb (zelfde wegen, zelfde afstand). En dan is een dikke twin zoals die van mij over het algemeen minder goed voor de slijtage.

Maar ik rij dan ook geen dikke twin of 800cc... (mompelt iets over 600cc) Ik heb inderdaad ook gehoord dat voor zwaardere motoren de roadsmarts beter zijn...
 
Laatst bewerkt:
Voor wat het waard is, laatste test Motorplus:
Dunlop Roadsmart nummer 1 droog, 2 nat, Michelin Pilot Road CT2 gedeelde 3 droog, 1 nat, Avon HP2 sport, nummer 2 droog, 5 nat, Metzeler Z6 interact gedeelde 3 droog, 3 nat, Pirelli Angel ST, droog gedeelde 3, nat 4. :)


en de eindstand was gedeeld 1ste plaats

michelin en dunlop

collega van mij rijdt op een tdm900 met PR2's en die zitten er ook al meer dan 20m op ligt dus ook wel degelijk aan je rijsteil
 
en de eindstand was gedeeld 1ste plaats

michelin en dunlop

collega van mij rijdt op een tdm900 met PR2's en die zitten er ook al meer dan 20m op ligt dus ook wel degelijk aan je rijsteil
Hangt er maar vanaf waar je prio ligt.
Nat Michelin, droog net iets beter Dunlop Roadsmart of Avon HP2.
Compromis nat+droog Michelin. :)

Het is dat ze nergens voordelig te krijgen zijn, anders nam ik de Avon.
Is eens een keer wat anders. :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan