Michelin pilot road

friesemol

Rookie
3 aug 2004
12
0
Ik heb onlangs een kawa zx9r uit 1998 en moet nu een andere achterband hebben.
heeft iemand ervaring met de pilot road band van michelin. vooral levensduur en ervaring bij sportief gebruik (bochtige wegen) en mede snelweg kilometers.

Pilot power is een super band maar gaat denk ik te snel op bij mijn gebruik. Maak redelijkveel snelweg kilomers.

Wie kan mij iets vertellen over de pilot Road.
 
Kopiëer het even voor je, want ik had al antwoordt gegeven op je vraag in het ander topic.





Heb op mijn Bandit 1200 een pilot road liggen en bevallen zeer goed.
Kben een sportief, zover je dat kunt met een Bandit, berijder en wheely behoorlijk wat af.
Het gaat er niet alleen zozeer om of je veel werk/woon kilometers maakt, maar hoe je die maakt en hoe je je privé km's maakt.
De PP zijn duurder, hebben veel meer grip en zijn waarschijnlijk ook eerder weg dan Road's, maar ik doe er nu 8000 km mee en ze zijn behoorlijk aan het slijten, dus verwacht er geen 12000 van, in ieder geval niet met mijn soort rijstijl.
Wat ik hier af en toe lees over PP-km standen kan ik maar moeilijk geloven, maar wil ook niemand een leugenaar noemen.
Maar de grip is goed met een Road zowel op droog als nat wegdek, alleen verwacht niet de grip van een PP.
De km-standen waar we het over hebben zijn natuurlijk alleen die van een achterband.
Wat je ook zou kunnen doen is een gecombineerde set van een zachte compound voor en hardere achter, heb ik eerder ook gedaan met Bridgestone 010 en 020 en dat beviel zeer goed.

Blijft moeilijk, al die verschillende soorten rubber.
 
Hoi,

Zoals je ziet rijd ik ook ZX-9R, een uit maart 2002. Heb er nu 75000 KM op zitten. Mijn eerste Pilot Road ging 25.000 km mee mijn tweede 14.000 km omdat er glas in was gekomen. En met mijn derde rijd ik nu al zo'n 20.000 km. rond.
Ik rijd best sportief, maar vooral snelweg (woon/werk over de A16). Veel tijd om eens lekker bochtjes te pakken heb ik jammer genoeg niet. Dus ik gebruik (helaas) niet de hele band O-)
Mijn voorbanden gaan ook ongeveer 25.000 - 27.000 km mee. Ik heb nu BT-020 voor, omdat ik niet helemaal tevreden was over de ongelijkmatige slijtage van de Road. Waardoor ik hem eigenlijk eerder heb laten vervangen dan gezien de profieldiepte noodzakelijk was.
De BT-020 valt minder in de bocht dan de Road. Maar geeft mij iets meer vertrouwen (kan ook aan de VRO-cursus hebben gelegen ;) )

Greetzzz.
 
Pilot Road is absoluut mijn band! :}
Verschillende uitgeprobeerd, maar deze steekt er absoluut boven uit! Eigenlijk in alle omstandigheden geschikt: Touren, sportief rijden, regen, droog... Hoewel ik soms het gas nog wel eens open draai gaat de band ruim 25000 km mee. (Afgezien van 1x lek rijden...)
Je voelt uitstekend aan wat de motor doet met deze band, stuurt lekker licht. Tussen droog en nat wegdek merk je maar weinig verschil, afgezien van die irritante plakstrepen soms op de weg. Ik rij er ook regelmatig bergweggetjes mee (Ardennen, Aplen, Pyreneen, Zwarte Woud, Moessel). Ook daar niets te klagen over de banden. Het is misschien niet de goedkoopste band, maar zeker de meerprijs waard! 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan