michelin pilot sport slijtage

matt4

Die hard MF'er
27 jan 2004
329
1
mainvault
hoeveel Km doen jullie met een michelin pilot sport??

de mijne heeft 4000Km gereden en is volledig op(bijna op de koorden) met kawasaki zx6r 2001.

ik denk dat dit helemaal niet normaal is...en ik kan niet zeggen dat ik ermee zot doe, ik rij wel relatief veel op kleine baantjes(remmen, optrekken, remmen, optrekken,...)
 
hoeveel Km doen jullie met een michelin pilot sport??

de mijne heeft 4000Km gereden en is volledig op(bijna op de koorden) met kawasaki zx6r 2001.

ik denk dat dit helemaal niet normaal is...en ik kan niet zeggen dat ik ermee zot doe, ik rij wel relatief veel op kleine baantjes(remmen, optrekken, remmen, optrekken,...)

bij mij bijna 5000km,maar nu zit achterband er volledig door(r1 2003)
toch wel redelijk sportieve rijstijl
nu komt er een bt 014 op
 
hoeveel Km doen jullie met een michelin pilot sport??

de mijne heeft 4000Km gereden en is volledig op(bijna op de koorden) met kawasaki zx6r 2001.

ik denk dat dit helemaal niet normaal is...en ik kan niet zeggen dat ik ermee zot doe, ik rij wel relatief veel op kleine baantjes(remmen, optrekken, remmen, optrekken,...)


bij 4000km was ik gevallen met deze band.blackbird 164pk.toch nog 1000 km rustig gereden.dus ongeveer 5000km.als ik niet gevallen was dan had ie zeker geen 5 gehaald.
 
wat is dan een qua prestaties soortgelijke band diegene met het langste levensduur?

mvg
 
ik weet het zelf nog niet wat een goede band is qua weggedrag en slijtage factor.
hoor veel over de bt serie maar daar zijn anderen het weer niet mee eens.
zelf al een bt10 gehad maar daar kan ik niet veel over zeggen omdat ie bij mij al voor de helft op was tijdens aankoop.

daarna een pirelli dragon gehad.supergrip vond ik maar na 3500-4500 ook op (252EURO) in de winkel.

pilot sport gehad.4000-5000km.

en nu heb ik een sportmax er op.wel een ex circuit band.was nog in prima staat.
qua grip iets minder vind ik.bandje breekt soms uit.
hierna de power of road proberen van michelin proberen.
 
Uit ervaring kan ik zeggen dat Dunlops D208 lang meegaan, ca. 8000 km. met een achterband op een BMW R1100S met afwisselend woon-werkverkeer en raggen. Voorband nog onbekend. In de regen doet deze band het duidelijk minder.
 
9000 km woonwerk op een blade .achterband was toen zo dun als een condoom. :9
 
Ik vind de Pilot Sport zowieso geen goede banden. Ik heb ze ooit
onder mijn R1 gehad, maar heb ze er toch weer redelijk snel afgehaald
omdat ze me totaaaal geen vertrouwen gaven.Slechte grip,lange
opwarmtijd, en in regen helemaal alsof je op ijs rijd.
Heb ze toen vervangen door Pirelli Diablo's. :P :P :P . en het hele
probleem was opgelost (en het vertrouwen weer terug).
Deze had ik er 6000 km opliggen met geen abnormale
slijtage,totdat die spookrijder :( opdook......... ;)
 
Uit ervaring kan ik zeggen dat Dunlops D208 lang meegaan, ca. 8000 km. met een achterband op een BMW R1100S met afwisselend woon-werkverkeer en raggen. Voorband nog onbekend. In de regen doet deze band het duidelijk minder.
nou die heb ik dus.dus ik kan nog dan minimaal 6000 er mee rijden.mits ie goed verwarmd wordt om te raggen he.. met regen laat ik dan maar mn bike stil staan. '(
 
Ik vind de Pilot Sport zowieso geen goede banden. Ik heb ze ooit
onder mijn R1 gehad, maar heb ze er toch weer redelijk snel afgehaald
omdat ze me totaaaal geen vertrouwen gaven.Slechte grip,lange
opwarmtijd, en in regen helemaal alsof je op ijs rijd.
Heb ze toen vervangen door Pirelli Diablo's. :P :P :P . en het hele
probleem was opgelost (en het vertrouwen weer terug).
Deze had ik er 6000 km opliggen met geen abnormale
slijtage,totdat die spookrijder :( opdook......... ;)

zeker slechte grip als ie koud is.als ik 100 km had gereden werdt het al beter.
die diablo`s: kan dat ook een extra naam zijn geweest voor de dragon?
 
Waarom niet eens de BT012 of diens opvolger BT014 eens testen. Ik rij ongeveer 6 a 7000 km op de 012 met een niet al te "ouwe lullen" rijstijl.
 
op Pilot sport 7.5 K gereden en op mn huidige BT012 over de 10 K en counting ..wel aan vervanging toe overigens.

Rij stijl sportief (regelmatig op een wiel nu) ;) + cirquitdag + veel woonwerk.
Goed spul mits je de banden spannning ongeveer 0.3 bar verlaagd dan geadviseerd.
Extra slijtage valt ontzettend mee maar de kans op highsiders door te hoge druk daalt ontzettend.
 
Heb ook Pilot sport onder m'n Sp-1

Achterband zit er nog geen 2000 km op, en ik denk dat ie de 2500km niet gaat halen 0-)

Ze slijten behoorlijk snel, en ik kan ook niet echt zeggen dat ik het een topband vind, maar goed zolang rijd ik nog niet motor...... 8-)

Volgend jr maar ff iets anders proberen... iemand suggesties voor een Vtr-Sp1 uit 2000 kwa bandenkeus.

Greats Martijn
 
3500-4000km achteraan.
Dan is ie er op gemiddelde hellingshoek door.

7000 vooraan, daar zag ik wel moeilijk de slijtage terwijl het stuurgedrag echt al om zeep was. Schijt typisch te zijn voor Pilot Sport.

Jochen
 
Heb ook Pilot sport onder m'n Sp-1

Achterband zit er nog geen 2000 km op, en ik denk dat ie de 2500km niet gaat halen 0-)

Ze slijten behoorlijk snel, en ik kan ook niet echt zeggen dat ik het een topband vind, maar goed zolang rijd ik nog niet motor...... 8-)

Volgend jr maar ff iets anders proberen... iemand suggesties voor een Vtr-Sp1 uit 2000 kwa bandenkeus.

Greats Martijn
Ik rijd op Dunlop D207. Had hiervoor de 207RR. Die vond ik errug goed! Heb sowieso goede ervaring met Dunlop.
Ben wel benieuwd naar de 208RR maar ga denk ik volgend jaar eens de Supercorsa's proberen.
 
heb er nu 4500 kilometers mee op mijn aprilia rsv mille, en ga er waarschijnlijk nog wel 2000 kunnen bijdoen.
Ben er wel niet echt content van, maar ik rij ze gewoon op
 
Rij ook een ZX6R '00 maar dan met BT010's. Waren redelijk nieuw toen ik hem kocht, nu 5000km later heb ik nog steeds voldoende profiel over O-) , maar beginnen ze wel vierkant te worden (600km snelweg in de week).
Deze week met nat weer begon ik opeens wat minder vertrouwen te krijgen. ;( Waarschijnlijk de voorband (die slijt trapsgewijs) maar de achterband kan het ook zijn.
Kortom, voor de zekerheid (en het vertrouwen) toch binnenkort maar nieuwe bandjes. Weet nog niet welke. Opvolger BT020? (BT012 was dat toch?) of een ander merk. Zou graag wat suggesties ontvangen.

BT010 reed lekker, maar met mijn rijstijl zijn die zo vierkant.
 
hoeveel Km doen jullie met een michelin pilot sport??

de mijne heeft 4000Km gereden en is volledig op(bijna op de koorden) met kawasaki zx6r 2001.

ik denk dat dit helemaal niet normaal is...en ik kan niet zeggen dat ik ermee zot doe, ik rij wel relatief veel op kleine baantjes(remmen, optrekken, remmen, optrekken,...)

Ik heb 6000Km met mijn pilot sport gedaan, flink mee gejakkert plus een circuit dag. Maar moet wel zeggen dat er ook veel snelweg kilometers opzaten

(Wimmels hiero weereens de verkeerde account(van mijn vriendin))
 
full

100 km...dus veel schaamranden.. ;)
(tandwielen voor het opzetten van de band ff gecleand )
 
Terug
Bovenaan Onderaan