Michelin Pilot sport v.s Michelin Pilot power

wolf75

MF veteraan
31 mei 2003
4.855
0
Boxmeer
Hier het zoveelste bandenvraagje van het forum. Aangezien ik altijd met Pirelli en Bridgestone heb gereden ben ik met de Michelin band niet zo bekend. Nu heb ik een andere motor gekocht met Michelin Pilot sport banden eronder. Als ik de site van Michelin moet geloven moeten deze banden ook uitermate geschikt zijn voor sportief gebruik. Moet ik het verschil net zo groot zien als bij Bridgestone de BT020 en de BT014. Doet deze band veel onder voor de op dit moment zo populaire MPP's?? Ik krijg de motor zaterdag pas en heb er maar een klein proefritje mee gemaakt en kon er zo niks aan merken, alleen dat ie over een punt heen viel omdat er een schaamrand van een centimeter op zat.
 
Ik heb onder mijn blade pilot sport liggen, ben er niet echt over te spreken. In het begin d8 ik dat het wel meeviel maar ik vind ze erg twijfelachtig aanvoelen. Het duurt vrij lang voor ze op temperatuur zijn en dan dan heb je dat je ze voelt glijden terwijl ik echt niet een valentino rossi in spé ben..... 'tis dat op mijn blade geen mpp's passen maar anders wist ik het wel.....
 
Een wereld van verschil!
De pilot sports hebben tijd nodig om op te warmen. En dan bedoel ik niet rondboemelen voor 10 minuten, maar opbouwend steeds harder rijden en dan kom je met veel dingen weg. Maar dat opwarmen is "a bitch" op de openbare weg. Je kan gewoon niet overal rechtdoor even volgas geven en voor elke bocht tot op het laatst wachten met remmen. Ik kocht op een gegeven moment mijn 1e set pilot powers tijdens de winterstop en kon bij de 1e zonnige dagen in maart zonder echt opwarmen al de knie aan de grond rijden. Binnen twee km van mijn werk liggen een paar mooie bochten en die leenden zich daar prima voor. Ik ben geen lange vent en hang ook niet abnormaal af, dus de motor lag behoorlijk plat (bijna op de rand van de achterband, zogezegd). Ook hebben ze bakken met grip. Op het Assen van 2005 ben ik in de ervaren groep een ZX10R zo vlot in de bocht voorbij gegaan, dat ook het stuk er na hij me niet genoeg bij kwam om me voor de volgende bocht in te halen. Ik had die dag een tijd die net onder de 1min.39sec. lag. Dat was de vlotste tijd van de ervaren groep en een seconde of 6 à 7 achter de snelste sportgridimer. Die mensen hebben meestal een circuitmotor of rijden in een of andere raceklasse mee. Het was mijn 3e keer op assen (1e keer met de aangepaste ruskenhoek) en met pilot powers op een, op Bos demper en BMC uitlaat na, standaar motortje.
Dus ja ... ik ben er zeer over te spreken. En dat terwijl die pilot sports me eigenlijk niet echt konden bekoren, zeker niet op straat.
Volgens een kennis die ook bridgestones heeft gehad zijn ze ook beter dan de BT014 en lijken ze langer mee te gaan bij vergelijkbaar gebruik.
 
Wij hebben onder onder BLADE pilot power zitten en ze bevalllen erg goed. Alleen cupt de voorband wel erg. Je kunt dus niet 1 voorband op 2 achterbanden "verslinden". Mijn vader had onder zijn BLADE ook dezelfde banden en deze deden het bij hem ook. Hij heeft er nu een nieuwe BLADE met Dunlop Qualifiers eronder en heb hem nog niet horen "klagen".
 
Laatst bewerkt:
Een beetje kl*te al deze reacties. Aangezien ik nogal "sportief" rij is deze band dus eigenlijk niet echt geschikt voor mij. Dat gaat me dus weer een kruiwagen geld kosten voor een paar MPP's. Was niet van plan hem op de kant te leggen omdat ik zo nodig de banden zonde vond om weg te gooien.
 
Een beetje kl*te al deze reacties. Aangezien ik nogal "sportief" rij is deze band dus eigenlijk niet echt geschikt voor mij. Dat gaat me dus weer een kruiwagen geld kosten voor een paar MPP's. Was niet van plan hem op de kant te leggen omdat ik zo nodig de banden zonde vond om weg te gooien.

Wat een gezeur, MPS's zijn best goed maar MPP's zijn beter en daar hoort een kostenplaat bij. Tis het ene of andere, zo simpel liggen de zaken.....
 
:? dus omdat iemand zegt dat ze hem niet bevielen vind jij ze ook ruk?
Heb je er zelf al slechte ervaringen mee gehad dan?


Nee, ik ga zaterdag de bike ophalen en dan zullen we wel zien. Ik denk dat de banden het zowiezo niet zo lang gaan maken, omdat ze een beetje vierkant gereden waren door de vorige eigenaar. Ik had bij de proefrit elke keer het idee in een bocht dat ik over een bepaald punt heen viel. (wat dus eigenlijk ook zo is.) We zullen wel zien of ik dat er nog uit krijg.
 
Daar schroef je dus zo een 17 inch cbr 600 of vfr wiel in. Even marktplaats afstruinen en klaar ben je.
Behalve de eerste versies dus (1992/93), want die hebben een mechanische km-teller. Ook niet vergeten dat je het stuurgedrag flink aanpast. de velg is niet alleen kleiner, de band is ook breder en hoger. Volgens honda was de 16 inch velg lichter dan de 17 inch velg, maar dat kan marketinggelul zijn. Een 130-70-16 legt wel meer rubber op de weg en zal meer zelf "veren" (in theorie). Dan mag de vering slechter zijn (relatief gezien). De ombouw wordt relatief veel gedaan en je bandenkeus wordt er groter door, maar is het dan ook echt beter?
 
Terug
Bovenaan Onderaan