michelin pilot sport voor en pilot power achter??

R6 Yamaha

Die hard MF'er
6 dec 2004
834
0
Zuid Holland
Helaas ben ik alweer aan een nieuwe achterband toe en is mijn voorband nog super.
Nou wilde ik eingelijk achter pilot power nemen waar nu een pilot sport zit.

Kan dit samen is dit aan te raden??
 
Had S&G gebeld maar die raden het af. Begreep niet helemaal waarom. zijn de rij eigenschappen zo verschillend met deze combinati....
 
Je moet slijtage gevoeligheid niet verwarren met grip.
Als band A sneller slijt dan band B wil dat niet zeggen dat band B minder grip heeft.
Je moet allereerst kijken naar je rijstijl.
Vervolgens moet je kijken naar de verhouding kilometers en hoeveelheid grip.
Wat betreft slijtage periode zou de combinatie sport voor en power 'normal' achter goed zijn... maar hou er dan wel rekening mee dat je voorband VEEL later op werktemperatuur komt en ook sneller weer van die optimale werktemperatuur af gaat.
Extreem voorbeeld, maar ik rij op bromfietstourbandjes (Bridgestone Battlax BT45).
Zijn geen echte plak-racebandjes, maar ze zijn in no-time op bedrijfstemperatuur en blijven daar ook langere tijd.
Ik kan als het ware na een paar keer goed optrekken en remmen al plat in de opritbocht liggen, ZELFS in de regen, ZELFS bij <8 graden celcius.
De sport duurt er gewoon langer over voordat ie op temperatuur is... Sta je voor een verkeerslicht te wachten om de snelweg klavers op te rijden, is die band al afgekoeld.
 
Ja dat gevoel had ik dus al van de pilot sport eingelijk wil ik volledig over naar pilot power maar om nou een volledig nieuwe voorband te vervangen zie ik ook niet zo zitten.
 
ja wel vervelend maar geen idee of ik het ga merken over het algemeen weet ik wel genoeg temperatuur te houden in p sport.
 
ik zou gewoon nog een keer een pilot sport achterop doen en wanneer die op is is ws ook de voorband aan vervanging toe, dan alsnog er MPP's op leggen.
 
Vanaf vandaag heb ik ook een pilot sport voor en een pilot power achter erop liggen. Had m'n achterband lek gereden :(
Volgens de garage was het geen probleem, we zullen zien *D
 
naar mijn mening , zou ik het niet doen.

Gewoon om het fijt dat je je wel eens kan gaan vergissen , en wel om het volgende.

Pilot Power warmt sneller op en geeft dus ook sneller meer vertrouwen.
Stel nu dat je eigenlijk te veel vertrouwen krijgt in de achterband , dan begin je harder, sneller, en platter te sturen , terwijl je voorband nagenoeg nog koud is.

En wat gaat er dan gebeuren.........juist je gaat op je plaat.

Neem maar van mij aan , bezuinig nooit op banden.

Dan zou ik idd eerder weer een pilot sport achterband nemen.

Al ben ik geen fan van pilot sport. teveel momentjes gehad met die band.
Maar de pilot power is daar in tegen echt goed.

De keuze is aan U :)
 
ik heb ook een sport voor, en bij mij was achter ook op. heb ik nu een supercora (achter)eronder liggen en moet zeggen dat ik nergens last van heb. ik bedoel als de motor warm is (10 km verder) dan kan ik gewoon plat door de bocht, geeft ook de voorband geen krimp.

mijn conclusie is: 2 verschillende banden merken kunnen best.

ps: maat van mij heeft ook 2 verschilllende types bridgestone onder zijn gs500e, een 045 voor en nieuwe 090 achter. ook hier geen problemen. wat ook de reden kan zijn waarom ze je t afraden, is geld kwestie...2 banden vervangen is lucratiever dan 1 ...
 
naar mijn mening , zou ik het niet doen.

Gewoon om het fijt dat je je wel eens kan gaan vergissen , en wel om het volgende.

Pilot Power warmt sneller op en geeft dus ook sneller meer vertrouwen.
Stel nu dat je eigenlijk te veel vertrouwen krijgt in de achterband , dan begin je harder, sneller, en platter te sturen , terwijl je voorband nagenoeg nog koud is.

En wat gaat er dan gebeuren.........juist je gaat op je plaat.

Neem maar van mij aan , bezuinig nooit op banden.

Dan zou ik idd eerder weer een pilot sport achterband nemen.

Al ben ik geen fan van pilot sport. teveel momentjes gehad met die band.
Maar de pilot power is daar in tegen echt goed.

De keuze is aan U :)


:^
 
Terug
Bovenaan Onderaan