michelin pilot sport

Goede grip eens ze warm zijn, maar doen er wel redelijk lang over om warm te worden ...
 
met dit type weer zijn ze niet warm te stoken.
Daar ben ik het niet met je eens. Deze week is het warmer dan laatst en heb die bandjes toen flink warm gekregen.
Kneedown, geen probleem...in diezelfde bocht de rullen aan de band. En dat was met een graad of 14-17.
Maar vind het een relatief fijne band. Maar zoals al eerder gezegd wordt is dat hij lekker warm moet zijn en dat dat wat langer duurt dan andere vergelijkbare bandjes.
Maar zodra hij warm is niets meer dan lof.

Nu heb ik thuis als opvolger een setje BT012 liggen en die zullen mijn gedachten van de Pilot helemaal doen veranderen, maar dan praten we ook over een heel andere band.


 
Laatst bewerkt:
Daar ben ik het niet met je eens. Deze week is het warmer dan laatst en heb die bandjes toen flink warm gekregen.
Kneedown, geen probleem...in diezelfde bocht de rullen aan de band. En dat was met een graad of 14-17.
Maar vind het een relatief fijne band. Maar zoals al eerder gezegd wordt is dat hij lekker warm moet zijn en dat dat wat langer duurt dan andere vergelijkbare bandjes.
Maar zodra hij warm is niets meer dan lof.

Nu heb ik thuis als opvolger een setje BT012 liggen en die zullen mijn gedachten van de Pilot helemaal doen veranderen, maar dan praten we ook over een heel andere band.

Ja daar zeg je het een graad of 14-17. Ik heb met de pilot sport met 5 graden op circuit ook ge-kneedowned maar dat is op circuit. Echter een weekje of 2 terug in de Eifel bij een graad of 9 voorband gleed lekker weg. Ik reed toen trouwens echt niet zo snel. Heb het nog kunnen redden maar toch maar een pilot power eropgelegd. De banden zijn zeer goed maar hebben hun opwarmtijd nodig. Als je vaak gaat rijden met temperaturen om en onder de 10 graden krijg je ze zo goed als niet warm op de openbare weg. Circuit is het geen probleem.
 
Ik vind t een fijne band..goeie grip slijtage verhouding!!
Maar voor op het circuit zou ik zeker de A compount aanraden,
omdat je niet alleen maar rechtuit gaat,slijt je band ook mooi
rond af!!Voor op de weg vind ik de pilot sport prima!!
Succes
wat vinden jullie van de michelin's pilot sport?
iemand ervaring mee?
 
Ja daar zeg je het een graad of 14-17. Ik heb met de pilot sport met 5 graden op circuit ook ge-kneedowned maar dat is op circuit. Echter een weekje of 2 terug in de Eifel bij een graad of 9 voorband gleed lekker weg. Ik reed toen trouwens echt niet zo snel. Heb het nog kunnen redden maar toch maar een pilot power eropgelegd. De banden zijn zeer goed maar hebben hun opwarmtijd nodig. Als je vaak gaat rijden met temperaturen om en onder de 10 graden krijg je ze zo goed als niet warm op de openbare weg. Circuit is het geen probleem.
:^ ..voor mij roeleert de pilot sport..maar idd goed warm rijden/houden
 
Ik heb ook alleen maar goede ervaringen met de pilot sport.
Ergens op het forum wordt een nieuw setje aangeboden voor een leuk prijsje.
 
heb zelf goeie ervaringen met de pilot sport, heb sinds kort een bt012 op het voorwiel en heb er zo mijn twijfels over, zal een hoop met het weer te maken hebben denk ik, is nog niet echt warm geweest, vanavond nog een rondje gereden en kreeg de indruk dat het beter word, maar denk toch dat ik weer terug ga naar michelin pilots. die vind ik meer gevoel geven.
 
Sorry voor de Michelin-freaks, maar ik heb nog nooit zulke
klote banden gehad als die Michelin Pilot Sport! :( :(
Warmen zeer slecht op, geven geen vertrouwd gevoel, en als het regent
dan is het helemaal een ramp.Ik was ze iig zeer snel zat! :( :(
Heb nu Pirelli Diablo's eronder liggen en die vind ik duizend keer
beter dan die Michelin's!De Diablo's geven (mij tenminste)WEL een
vertrouwd gevoel,goede grip,ook als het regent,warmen zeer snel op,
en slijten niet supersnel.Zelfs niet met een stevige rijstijl!. ;)

Maar ik vind wel dat iedereen zelf moet kiezen waar hij/zij het lekkerst
mee rijd! ;)
 
als ge vind dat een diablo snel opwarmd?? moet je wel goed weten dat een diablo pas goed warm staat en grip geeft an 70-80graden!! dan kan je praten van grip, tenzij een pilot sport goed zit aan 30-40graden...

dus ja, als jij dat vind, zoveel te beter, maar ik denk wel dat de meeste zullen zeggen dat voor straat gebruik de michelin meertoegepast is...
 
Pilot Sport is ideaal :} Met mijn 25 kW krijg ik ze vanaf 15 graden echt goed warm. K-D met 15 graden geen punt vanaf 19 a 20 graden komt steppie er ook bij en knie tegelijk.

Vanaf 15 graden rijd ik pas ook "hard" en vanaf 20 is nix te gek. Met regen ben ik er nog nooit uitgereden in de bochten door mensen. Prima grip hoor. Stoppies met nat wegdek kan ik ook ;)

Vandaag hebben ze ook lekker geruld 8-)

edit: Ook een paar K-Ds gedaan toen het 5 graden was :X Dus het kan wel. ligt er ook aan hoe je je lijn rijdt. De ene manier is vloeiend (dus beter voor je banden) of houterig (banden moeten meer grip geven op bepaalde stukken)
 
Ben over het algemeen niet zo'n michelin freak maar heb me wel laten vertellen dat de Pilot POWER een wereld band is....
d=Die is net even wat duurder dan de sport maar voledig syntetisch dus zachter, maar hij schijnt wel gewoon even lang tot langer mee te gaan dan de sport!

Verder warmt de band ook beter op...
 
Sorry voor de Michelin-freaks, maar ik ben een Pirelli freak :P
Maar ik vind wel dat iedereen zelf moet kiezen waar hij/zij het lekkerst
mee rijd! ;)

ik vond de msp een hele fijn band die vlug opwarmde onder de fazer1000.
je moet natuurlijk wel gas geven om ze op te warmen :P .
gaven mij veel vetrouwen en feedback.
ik reed wel altijd met 2.3 en 2,5 atm voor en achter.
levensduur was ongeveer 6000 km bij mijn gematigde rijstijl :+
 
Heb 1 setje versleten, omdat m'n R6-je er op geleverd werd.
Dit was eens, maar nooit weer.
Niet warm te krijgen. Heb je ze eenmaal warm moet je ook niet ff stil staan. Kan je meteen weer opnieuw beginnen. Daarbij komt dat je voor die Pilot Sports ook nog eens een Michelin prijs betaalt.
 
Heb 1 setje versleten, omdat m'n R6-je er op geleverd werd.
Dit was eens, maar nooit weer.
Niet warm te krijgen. Heb je ze eenmaal warm moet je ook niet ff stil staan. Kan je meteen weer opnieuw beginnen. Daarbij komt dat je voor die Pilot Sports ook nog eens een Michelin prijs betaalt.

JIj bent zeker de leukste thuis :+

Niet warm te krijgen :X Rij je alleen met -10 ofzo |(
 
Ik heb zeer positieve ervaringen met de pilot sport. Het langzame opwarmen kan ik niet bevestigen, omdat ik zelf en mijn motor ook op moeten warmen. Vergeleken met de BT010's die ik eerst had zijn ze een flinke stap voorwaarts. De levensduur is ook nog eens prima, ik doe bijna 15000km met een voorband, vergeleken met 8000 met een BT010 voorband.
 
Heb 1 setje versleten, omdat m'n R6-je er op geleverd werd.
Dit was eens, maar nooit weer.
Niet warm te krijgen. Heb je ze eenmaal warm moet je ook niet ff stil staan. Kan je meteen weer opnieuw beginnen. Daarbij komt dat je voor die Pilot Sports ook nog eens een Michelin prijs betaalt.


:^ :^ :^

Conclusie: Yamaha R-serie+ Michelin Pilot Sport = werkt niet! :r :r :r

Oplossing: DIABLO 'S !! :P :9 :P :9 :P :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan