Michelin Pilot Sport

Klasbak

MF'er
12 jul 2004
33
0
Hengevelde
Hallo,

Heb Michelin Pilot Sport onder de CBR600RR liggen. Nu is mijn vraag, wie rijd er met deze banden en op welke spanning. Ik weet dat ze standaard op 2.5 voor en 2.9 achter moeten staan, maar op het circuit verlagen ze vaak de spanning richting 2.0 of 2.1. Iemand ervaringen met deze band???
 
ik vind et nie zo een goeie band, ze lagen standaard op mn mille, ik rij ze gewoon opdan komen er pilot powers onder
het zijn geen goede banden, ook nie echt vor op circuit, je moet ze lang opwarmen
op circuit is 2.1 voor en 2.2/3 achter ideaal
de sports gaan wel relatief lang mee

greetz
 
Ik heb ook de Pilot Sport gehad en ze zijn niet super goed, maar ook niet echt slecht.
Ik kan nu zeggen dat ik de grip tegen vind vallen en dat ze inderdaad erg langzaam warm worden.
De bandenspanning waar ik altijd op de straat mee reed was voor 2.3- 2.4 en achter 2.6 - 2.7.

Die 2.5 en 2.9 is meer voor gebruik met iemand achterop op voor lange afstanden.
 
Van die grip klopt wel. Heb van de week een paar afritjes gepakt en toen begon de handel al serieus te glijden.
Maar ja ze zaten er standaard onder. Ook volgende keer Powers eronder of BT 014. Nu eerst ff kijken wat de bandenspanning doet. Heb gisteren gemeten en stonden inderdaad op 2.5 voor en 2.9 achter. Heb het nu al verlaagd naar 2.3 en 2.6.
Bedankt voor jullie info.
 
Het komt uit de lengte of de breedte. Dat zie je ook op de GP's. Kiezen ze voor zachte, bestaat de kans dat de band niet meer goed functioneerd halverwege de wedstrijd.
Veel grip, goede stuur eigenschappen gaan nu eenmaal ten koste van levensduur. We verlangen ook steeds meer van de banden. Mijn eerste Ducati was uitgerust met Michelin M52 waar je 12.000 km mee kon rijden. Reed toen ook de voetsteunen, uitlaat en het rechter kuipdeel aan de grond maar dan gleed de motor ook behoorlijk.
Enfin we zijn behoorlijk wat jaartjes verder en ik vind de Pilot Sport al een behoorlijke plakband, maar er zijn betere, rest de vraag wat wil je veel kilometers of grip, grip en nog eens grip. Ach en een beetje gecontroleerd glijden, mooi toch.......
 
Hey,

Ik rijd momenteel ook met de michelin pilot sports banden op m'n ducati 900ss.
In de bochten vind ik de banden wel stabiel, maar wanneer ik in 1ste versnelling een beetje met het gashendel speel begint de achterband regelmatig door te spinnen in plaats van het voorwiel omhoog te laten komen, zelfs als ik naar 2de schakel en het gas bruusk open gooi spint hij soms wel is door.Zelfs wanneer het snikheet is buiten. Het doorspinnen neemt wel af naarmate ik langer rijd. Nu is men 900ss geen echt power-beest, dus wat moet dit niet zijn op een sp-1 of een mille????
Moet de band dan zo lang opwarmen, of is het gewoon een slechte band??
Alvast bedankt

Greetz
 
Hey,

Ik rijd momenteel ook met de michelin pilot sports banden op m'n ducati 900ss.
In de bochten vind ik de banden wel stabiel, maar wanneer ik in 1ste versnelling een beetje met het gashendel speel begint de achterband regelmatig door te spinnen in plaats van het voorwiel omhoog te laten komen, zelfs als ik naar 2de schakel en het gas bruusk open gooi spint hij soms wel is door.Zelfs wanneer het snikheet is buiten. Het doorspinnen neemt wel af naarmate ik langer rijd. Nu is men 900ss geen echt power-beest, dus wat moet dit niet zijn op een sp-1 of een mille????
Moet de band dan zo lang opwarmen, of is het gewoon een slechte band??
Alvast bedankt

Greetz

Bibieke,

enige maanden geleden heb ik deze www.motor-forum.nl/forum/topic.php/58909/1 geplaatst, waarna een enkeling mijn gevoel voor m'n motor in twijfel trok. 'k Ben blij dat ik dus waarschijnlijk niet de enige ben met een 'slippertje'.
 
Heb ook pilot sport er onderliggen. Moet zeggen dat ze niet tegenvallen maar ik rijd dan ook niet plat door de bocht met het gas open. Nou zo'n 1700 Miles mee gereden en zien er (met mijn ondeskundig oog) nog goed uit.
 
Hey,

Ik rijd momenteel ook met de michelin pilot sports banden op m'n ducati 900ss.
In de bochten vind ik de banden wel stabiel, maar wanneer ik in 1ste versnelling een beetje met het gashendel speel begint de achterband regelmatig door te spinnen in plaats van het voorwiel omhoog te laten komen, zelfs als ik naar 2de schakel en het gas bruusk open gooi spint hij soms wel is door.Zelfs wanneer het snikheet is buiten. Het doorspinnen neemt wel af naarmate ik langer rijd. Nu is men 900ss geen echt power-beest, dus wat moet dit niet zijn op een sp-1 of een mille????
Moet de band dan zo lang opwarmen, of is het gewoon een slechte band??
Alvast bedankt

Greetz

met mijn mille trek ik het gas nooit helemaal direkt open in 1 en soms wel 2
zeker niet als ik een bocht uitkom, anders is het zekers prijs
 
Hey,

Het is gisteren zelfs nog voorgevallen, reed het tankstation af en geef in 1ste volgas en de band slipt door. Draai terug en zie een zwarte lijn op het wegdek. Zet me iets verder op een grindweg, voel aan de band, die al vrij warm was na 45min rijden en waar de kiezeltjes aankleven. Reed terug verder en na enkele straten trek ik hem lichtjes omhoog in z'n 1ste aan het licht, waarna het achterwiel plotseling doorslipt en het voorwiel met een smak terug neerkomt.
Heb een rit gemaakt van ongeveer 3uur, en heb er het laatste 1,5uur geen last meer van gehad. Ook ziet m'n achterband er nogal glanzig uit, misschien heeft hij gewoon z'n beste tijd gehad. Weet het niet. Het profiel begint al wat te vervagen, dus zal er binnenkort wel nieuwe laten opleggen.

Greetz
 
ook ik heb minder goede, zelfs slechte ervaring met de pilot sports.
Nu zitten er bt010's onder en het driften is nagenoeg weg.
Geen angst voor een slecht aflopende glijpartij dus meer.
 
Leg nou gewoon Pirelli Diablo's eronder!! ;) :P :P :P
Dit vind ik nou echt een superband!!! :9 :9 :9 :9 :9 !!!
Veel grip, ook in de regen, geeft veel vertrouwen,en zelfs met stevig
gaswerk geen abnormale slijtage.Alemaal eigenschappen dus die
een Pilot Sport absoluut NIET heeft!! :(
Persoonlijk vind ik die Pilot Sport echt een kl*te band! :( :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan