Michelin PP smaller dan andere banden

Ant

Die hard MF'er
2 mrt 2007
413
0
Ik wil nieuwe banden onder mijn Duke II leggen en heb gekozen voor Pilot Power 2CT banden. Volgens een van de leveranciers kan ik er achter beter de band in 170 dan in 160 opleggen, omdat de PP veel smaller zou zijn dan normale 160 banden.

Herkennen jullie dit? Passen 170/60 banden ook achterop mijn Duke.

_____________
Ik heb 170/16 naar 170/60 aangepast. Foutje bedankt..
 
Laatst bewerkt:
welke banden heb je in 170/16?en 170/16 is iets wat niet bestaat.(de band zou 27mm hoog zijn...)
 
Ohhh...

Ik nam aan dat die 170 ook 16 zou zijn, maar kennelijk niet dus.. :X
 
~
Ohhh...

Ik nam aan dat die 170 ook 16 zou zijn/quote]


snap ik niet?


welke banden raadde hij dan aan? je hebt sommige slicks in 165, en ook sommige baanbanden in 165, maar 170 kan ik niet direct een ban bedenken die legaal is op openbare weg.

als jij pilots wil, moet je dat toch nemen...
het klopt wel dat sommige banden breder zijn dan andere (vb goldspeeds zijn smal, michelin breed, pirelli zijn ook meestal breed)
 
ik weet het niet hoor hoor, maar een band 160 is volgens mij 16 cm, en niet af en toe 15 ofzo.


dan weet jij het inderdaad niet als je dat denkt _O- neem 5 verschillende banden van verschillende merken, wel allen in de maat 160/60 en meet ze op. zijn ze allemaal 160mm exact (ok ok, ik geef je een speling van +-3mm) dan krijg je van mij een biertje
 
Ik zal het antwoord van de verkoper wel even pasten. Is makkelijkst...

-------------
Onze ervaring dat de klant liever een 170 neemt van PilotPower dan
de 160,
dit omdat de 160 veeeel smaller is dan dat je van een 160 zou
verwachten,
omdat deze band meer eivormig is is deze effectief smaller, vandaar
dat
iedereen hier eigenlijk een 170 kiest.
Deze zitten voornamelijk op een zxr400, cbr600, enz enz
-----------

Daarna dit antwoord op mijn vraag of die ook past en of ik het begrepen heb.

-----------
De 170 van pilot power is net zo breed als bijvoorbeeld een 160 van
Bridgestone of Pirelli.
Gegarandeerd dat die past
----------
 
Ligt het nu aan mij bedoel je niet 170/60zr17 ipv 170/16? :?
170/60zr17 is een standaard maat voor oa gsxr750 uit 1990
:Y
 
gewoon 160 doen...
ik ken vele es emmerts met PP's en nog nooit gehoord dat iemand iets anders monteert dan een 160.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij moeten een paar mensen eens goed opzoeken wat de maten op een band aangeven. Dan snap je het wel.

En uiteraard kan een brand breder uitvallen, als de vorm van de band anders is. Dan kan hij bijvoorbeeld aanlopen tegen de ketting. Dit is per motor en band verschillend.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan