michelin versus bridgestone

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruudenirma

MF'er
1 jul 2008
171
8
Uitgeest
ik ben toe aan een paar verse bandjes en heb de keus uit de Bridgestone BT023
en de Michelin pilot road 2
en via dit forum wil ik graag jullie ervaring weten om een goede keus te maken
wat betreft prijs maakt het bijna geen verschil
ze zijn voor een Triumph Trophy 1200 sport/tour motor
alvast bedankt voor input
 
:^


Ik vond het wel een fijn bandje onder de Trophy 1200. :Y

DSC_0007.jpg


Overigens aan de voorkant een Power, dat compenseerde het onderstuur. :)
 
Michelin pilot road 2 zonder twijfel wat een topbanden zijn dat. Liggen nu onder 3 motoren hier thuis (2x bandit 1x rst1000)
M'n ex heeft ze ook onder dr motor gehad zxr400 en dr huidige sv650, circuitdagen, vakanties en veel woonwerk op de zxr en na 20.000km waren ze net over de helft :)

Bridgestones hoef ik nooit van m'n leven meer :r
 
Laatst bewerkt:
Michelin pilot road 2 zonder twijfel wat een topbanden zijn dat. Liggen nu onder 3 motoren hier thuis (2x bandit 1x rst1000)
M'n ex heeft ze ook onder dr motor gehad zxr400 en dr huidige sv650, circuitdagen, vakanties en veel woonwerk op de zxr en na 20.000km waren ze net over de helft :)

Bridgestones hoef ik nooit van m'n leven meer :r

Ik had de road2 achter en power(2ct) voor op allebei de motoren. Inderdaad topbanden, op het circuit maar ook op straat bij regen/kou nog nooit voelen glijden, in tegenstelling tot de bt-016 en bt-021 (voorloper van 23). Met 20.000km heb ik m'n zxr verkocht, ze waren toen niet net over de helft maar konden nog wel even mee :)
 
Had onder mijn B12 BT021 zitten en heb nu onder mijn GSX 1400 pilot power 2ct zitten en ben super tevreden!!!!! Misschien dat de pilot road langer meegaat maar de pilot powers doen het heerlijk in bochten.
 
Geen van 2en, de Bridgestone is belabberd. De Road2 heeft mijns inziens een te zwak karkas voor zo een zware motor. Er zijn banden die voor betere rijeigenschappen zorgen voor een dergelijke motor, bijvoorbeeld de Dunlop Roadsmart.
 
Ach laat me maar even. Heb op het moment ff niets anders te doen dan zulke flauwigheden te posten.

Maare heb je nu DOT 5.1 of niet :9~~
Nee gewoon old skool remvloeistof bij de automaterialenzaak.
Maar het zat wel op de vorige motor.. maar komt ook weer voor de MSL cup straks op de ZX10R. :')
Misschien dat de pilot road langer meegaat maar de pilot powers doen het heerlijk in bochten.
Ik denk dat 90% van de rijders op de openbare weg aan een road voldoende hebben.
Sturen ook lekker in. :)
 
Laatst bewerkt:
Had onder mijn B12 BT021 zitten en heb nu onder mijn GSX 1400 pilot power 2ct zitten en ben super tevreden!!!!! Misschien dat de pilot road langer meegaat maar de pilot powers doen het heerlijk in bochten.
Ik heb powers gehad, maar ik heb nooit echt het gevoel gehad dat ze nou zo veel beter waren dan de PR2... In ieder geval niet naast het circuit. Nu Dunlop Sportsmart en die bevallen me sowieso beter dan de Powers, spant erom met de PR2. Valt me trouwens op de de Roadsmart niet als optie is opgenomen?
 
wauw bedankt zover het gaat de MPR 2 worden door hoeveelheid positieve reacties
die werd ook 2 maal geadviseerd voor deze machine door bandenleveranciers tezamen met de BT023
en het blijft een hele materie met die banden en waar het allemaal vanaf hangt
hoeveel je rijd per jaar in wat voor weer, hoe je door de bochten gaat, hoe zwaar is je machine, wat is je rijstijl, persoonlijk gevoel erbij ,uiterlijk, de prijs van de band en zoals ik hierboven lees zelfs van je remvloeistof haha
 
voor mij zowat de 2 uitersten... de michelin's zijn top (alleen rij ik dan wel met de power's, super grip, ook in de regen) en de bridgestones zijn zowat de grootste bagger die ik de afgelopen 5 jaar onder n motor heb weten zitten...

voor zwaardere motoren (qua gewicht dan) is trouwens de avon storm een zeer goed alternatief!!!, doet het op sport toerders/toerders even goed als de mpp op sportiever modellen.

maar die bridgestones, (trouwens idem zelfde verhaal voor de bt15-16 en bt002 en 003 racing street) heb ik persoonlijk maar 1 mening over... : :r :r :r :r :r
 
Had onder de blade eerst bridgestone zitten.
Was vrij snel op toen opnieuw een brugsteen eronder maar was toch altijd iets te onzeker in bochten en nerveus vond ik.

Nu laatst een 2ehands velgje gekocht met een michelin erop en rijd wel een stuk vertrouwder moet ik eerlijk toegeven.
 
voor mij zowat de 2 uitersten... de michelin's zijn top (alleen rij ik dan wel met de power's, super grip, ook in de regen) en de bridgestones zijn zowat de grootste bagger die ik de afgelopen 5 jaar onder n motor heb weten zitten...
Je overdrijft wel een beetje, de 023 is op zich heel aardig, zeker in het droge.
voor zwaardere motoren (qua gewicht dan) is trouwens de avon storm een zeer goed alternatief!!!, doet het op sport toerders/toerders even goed als de mpp op sportiever modellen.
Kan het maar beter niet gaan regenen though. Voor een Engels merk is het erg apart dat hun banden allergisch zijn voor water, nog veel erger dan de Bridgestones.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan