Microfiche nummers XZ550 gezocht!

Maat

Die hard MF'er
3 apr 2004
545
0
Groningen
Dag iedereen,

Wie kan mij helpen aan onderdeel nummers voor een Yamaha XZ550? Ik heb namelijk een nieuwe thermostaat nodig en wilde deze (na aanraden van een vriend van mij)gaan bestellen bij CMSNL.COM. Echter hier kan je alleen zoeken op nummer. Als ik alleen maar het nummer van de thermostaat kan krijgen ben ik ook al tevreden.

Alvast bedankt! *O*
 
(11H-12410-01) THERMOSTAT ASSY

Make: Yamaha
OEM#: 11H-12410-00
Product#: 11H1241000

Price € 33.00

Weet niet of het het goede onderdeel is van het type motor, je had dacht ik bouwjaar 82, maar er staat ook een 83 in de lijst, moet je zelf maar ff kijken.
Bij Cmsnl moet je bij yamaha zoeken met het type nummer, het kost ff wat moeite, dit was voor mij poging 5 ofzo. Eerst 11h124100, daarna 11h124100000 enz, uiteindelijk: 11h-12410-00 en toen werkte het :) (en dit terwijl cmsnl zegt dat je geen streepjes moet gebruiken ;) )
 
Hey Erwin,

Hardstikke bedankt, dit lijkt allemaal prima te werken. Nou alleen die vastgerotte schroef nog even loskrijgen en dan kan ik ff kijken wat precies het probleem is.
 
Je hebt van die setjes om schroeven uit te draaien. In de volksmond "moordenaars" genoemd. Dit is een soort draadtap die linksdraaiend is en konisch toeloopt. Je boort eerst een gaatje in de schroef, dan draai je de tap erin, met een beetje olie erbij en dan draai je zo de schroef eruit. Ga vanmiddag maar even zo'n setje halen, komt nog wel 's vaker van pas.
 
Je hebt van die setjes om schroeven uit te draaien. In de volksmond "moordenaars" genoemd. Dit is een soort draadtap die linksdraaiend is en konisch toeloopt. Je boort eerst een gaatje in de schroef, dan draai je de tap erin, met een beetje olie erbij en dan draai je zo de schroef eruit. Ga vanmiddag maar even zo'n setje halen, komt nog wel 's vaker van pas.
Oke, ben benieuwd hoe het lukt! Suc6 :)
 
Wat is trouwens een vlechttang? Nog nooit van gehoord.

Een vlechttang.
full
 
Gister eindelijk het goede gereedschap in huis! Ff gaatje boren, tapje erin en binnen de kortste keren los! Ideaal dat spul. Snel de thermostaat er uitgevist en in een pannetje met heet water gegooid. Gas aangestoken, water werd al goed heet, er gebeurde nog niks *O* Mooi dan ligt het dus zeker aan de thermostaat.....totdat het water bijna kookte, toen ging de klep keurig open -O-
Hmm dan moet het toch iets anders zijn...jammer is dat. Ik ga vanavond de boel maar 's even goed schoonmaken, ff lekker doorspoelen alles. De motor heeft bij de vorige eigenaar ook behoorlijk lang stilgestaan, dus dan schijnt het wel eens te kunnen gebeuren dat er wat drap in je koelsysteem ontstaat waardoor de rommel verstopt raakt. Maar 's kijken wat helpt, als het dan nog niet goed is de waterpomp maar 's even checken....maar of daar zo snel wat kapot aan kan gaan?
 
Dan had 'ie wel meerder "bad days"......maar misschien dat de boel wat vastgekoekt zat. Hij ligt nu in de ontkalker, vanavond maak ik alles schoon en dan 's kijken wat er gebeurt.
 
Wat zijn de klachten eigenlijk precies? Ik neem aan dat je niet zomaar voor de lol je thermostaat er uit hebt gehaald? :?
Als je radiateur warm werd, dan had je het ook niet hoeven doen trouwens.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan