Microfiche nummers XZ550 gezocht!

Maat

Die hard MF'er
3 apr 2004
545
0
Groningen
Dag iedereen,

Wie kan mij helpen aan onderdeel nummers voor een Yamaha XZ550? Ik heb namelijk een nieuwe thermostaat nodig en wilde deze (na aanraden van een vriend van mij)gaan bestellen bij CMSNL.COM. Echter hier kan je alleen zoeken op nummer. Als ik alleen maar het nummer van de thermostaat kan krijgen ben ik ook al tevreden.

Alvast bedankt! *O*
 
ff snel een fotootje gemaakt.....

full
 
Dat gaatje zorgt ervoor dat er geen water blijft staan in de holte van de bougie. Niks meer en niks minder.

En over onderdelen: ik heb al vaker gezegd dat ik misschien nog wat bruikbare XZ onderdelen weet te liggen. All you have to do is ask. :z
 
Tsja veiligheidsklep.....ik kan er niet helemaal achter komen wat het is. Het leek mij een soort overloop of iets dergelijks. Misschien dat ik straks even een fotootje maak en die even online zet. Wellicht dat er nog ergens een (XZ550) expert hier rondhangt die mij kan vertellen wat het precies is. Dat van die koperen binnenbuis is trouwens een goed idee. Ik wil het eerst even zonder proberen. Maar als je buis gebruikt, hoe zorg je dan dat deze goed aansluit op de cilinder?( Koper op aluminium)

Koperen buisje gebruiken in de rubberslang, alleen om de bocht open te houden.... aansluiting op blok is gewoon met rubber op alu

Dus niet koperen leidingen aan gaan leggen
 
Dat gaatje zorgt ervoor dat er geen water blijft staan in de holte van de bougie. Niks meer en niks minder.

En over onderdelen: ik heb al vaker gezegd dat ik misschien nog wat bruikbare XZ onderdelen weet te liggen. All you have to do is ask. :z

Verrek was helemaal vergeten dat jij idd onderdelen had liggen. Topic is ook al weer een tijdje oud zo onderhand. Maarre......heb jij nog een stukje slang liggen? Ik ben op zoek naar dat stuk koelslang van het T-stukje naar de voorste cilinder. Ik zal zo even het plaatje uit het WPHB posten, dat kijkt wat makkelijker.

Maar fijn dat ik nu eindelijk weet waar dat gaatje voor was, het verklaart ook gelijk alle verschijnselen die zich voordeden. Een lekke koelslang waar water uit spuit, boven op de cilinder (en bougie) en dus door het gaatje naar buiten toe. Bedankt voor de info.

@The screaming chief: Bedankt voor je tip! Deze zal ik zeker even onthouden en toepassen waar nodig!
 
Laatst bewerkt:
Nog even een plaatje

misc


Het betreft dus onderdeel nr. 10. Zoals je ook wel ziet ligt deze praktisch recht, vandaar dat ik het wel durf om een recht stuk slang te gebruiken. Maar goed een origineel stukje slang is altijd beter natuurlijk. Dus als je nog wat hebt liggen Tarwetijger?
 
Hmmm, da's me toch net weer een beetje te ver met het fietsje -O- Dan moeten we maar even wat regelen via de post. Dat zal me de kop ook niet kosten aan portokosten, een stukje slang. (Mits je dat hebt liggen natuurlijk)
Ik hoor het wel van je. En intussen een fijn weekend gewenst in het mooie grunneger laand...... *D
 
Jaaaaa, het rijdt allemaal weer! Vanavond moet ik met de motor weg en aangezien ik die van de onderbuurman niet kon lenen (waardeloze harley's....gaan ook altijd kapot)ben ik vanochtend vroeg maar druk aan het sleutelen gegaan. Stukje koelslang afgesneden en dat er tussen gefrot. Liep keurig rechtdoor, niks geen bochtjes nodig. Ff proefrijden en ja hoor, de temperatuur bleef keurig in het midden hangen. Tenzij ik ff wat langer voor een stoplichtje moest staan, dan liep de temperatuur ietsje omhoog. Toen ik weer thuis kwam, de motor nog even laten draaien en ja hoor de ventilator sloeg ook netjes aan waarna de naald weer keurig naar links uitweek. Dus alles weer helemaal in orde! Iedereen bedankt voor de nuttige adviezen!
 
Dat maakt niet uit hoor. Ik wilde voor de zekerheid toch wel het originele stuk slang weer gaan monteren. Maar voor nu werkt dit ook wel even prima. Wat waren de verzendkosten trouwen? DAn zal ik zorgen dat er wat euro's die kant op komen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan