middenbok cbr 600 '99 verwijderen

matthias

Rookie
23 jul 2006
6
0
belsele
ik wil mijn middenbok van mijn cbr 600 '99 verwijderen maar weet niet hoe ik hem eraf moet krijgen,kan iemand me helpen

dank u ;(
 
Ik zou het even in het tech-forum gooien...

Het is overigens niet zo moeilijk, de ophanging ervan kan je er zo afhalen.... Ik denk eerlijk gezegd dat je het beste even langs een dealert gaat...
 
>>>> Techniek

Ik heb er ook wel es naar gekeken, maar volgens mij is dat nog niet zo heel eenvoudig. Ik meen dat ie tegelijk met de bevestiging van de achter veer tegen het blok is geschroefd. Maar ik heb toen niet verder gekeken, dus misschien vergis ik me.
 
Ja t makkelijkste is wel om de motor op een los bokje te zetten...

Ik heb 'm er nooit afgehad, maar het zat toch niet zo ingewikkeld, al moet er wel wat los idd..
Ik vond het ook niet nodig.. Ik heb m zo goed als nooit aan de grond gereden(wel de steppies zelf na de slijtboutjes, de uitlaat etc etc, dus echt in de weg zit 'ie niet), en het is toch wel makkelijk voor onderhoud etc.


Misschien kan iemand er even een fotootje van posten.
 
Ja t makkelijkste is wel om de motor op een los bokje te zetten...

Ik heb 'm er nooit afgehad, maar het zat toch niet zo ingewikkeld, al moet er wel wat los idd..
Ik vond het ook niet nodig.. Ik heb m zo goed als nooit aan de grond gereden(wel de steppies zelf na de slijtboutjes, de uitlaat etc etc, dus echt in de weg zit 'ie niet), en het is toch wel makkelijk voor onderhoud etc.


Misschien kan iemand er even een fotootje van posten.
Hij is zeker wel makkelijk. Maar links is het het eerste wat je raakt na je steps en rechts, wanneer je met een wat slankere dan originele demper rijdt, ook. Gezien de redelijk beperkte grondspeling van de CBR, kan ie op het circuit dan toch wel danig in de weg gaan zitten.
 
Hij is zeker wel makkelijk. Maar links is het het eerste wat je raakt na je steps en rechts, wanneer je met een wat slankere dan originele demper rijdt, ook. Gezien de redelijk beperkte grondspeling van de CBR, kan ie op het circuit dan toch wel danig in de weg gaan zitten.

Hm, ja op het circuit evt wel ja... Nou ik heb m links amper geraakt, en m'n voetsteun was toch al voor 1/3 weggesleten.
 
heb al aan het kijken geweest en vind dat kleine boutje niet kan iemand me verderhelpen en het is ook niet met een bout losdoor
ik heb al veel aan het kijken geweest maar kan het maar niet vinden hoe ik hem er vanonder haal.
 
Nou dan heb ik het blijkbaar anders onthouden als dat het is. (wow vage zin)

Ik zal vanavond even bij mijn eigen motor kijken (want daar was ie echt zo onderuit en is ook een cbr600 uit 1999) hoe het nou precies zit. En wat ik verkeerd heb uitgelegd. :Y

Ik post het vanavond even!
 
Heb gister nog even gekeken en het is niet anders als ik had beschreven.

Aan de linkerkant van de middenbok zit +- 1 cm boven de as een boutje. Kan zijn dat je deze amper tot niet ziet door kettingvet. Dus maak het even schoon en kijk dan nog eens ;) Als je die los hebt dan kan je de bok er zo onderuit halen. (ook even de veer loshalen maar dat is logisch natuurlijk |( )

Nogmaals succes
 
Is heeeeeeeeel makkelijk...
erg goed kijken :Y
Duurde bij mij ook even dan zit er aan de linkerkant van de motorfiets/ bok een klein boutje.. Die draai je los
Dan haal je er een plaatje af en schuif je hem er zo af.

Succes!
heb je ook al de middenbok van je f4 eraf gehaald? je doet niet echt de handigste dingen he steef
_O- alarm erop laten zitten, middenbok eraf O-)
 
weet je hoe handig die is. ketting smeren op de spot (is met stunten regelmatig nodig), onnoemelijk handig met thuis banden wisselen (dat ga je VAAK moeten doen ook al maak je geen burnouts). droog oefenen van bepaalde tricks! howie en stafford zijn er iig heel blij mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan