Middenbok verwijderen?

Oxysept

MF'er
12 jan 2003
243
0
Ik heb een Laser Hotcam laten zetten onder mijn CBR600F ('99).
Nu is er het volgende aan de hand.... Op de originele demper zit een haak gelast die het middenbok omhoog houdt als deze niet gebruikt wordt.
Bij de Hotcam zit een losse haak bij, die deze functie overneemt.
Na het monteren blijkt dat het middenbok lager zit dan bij de originele demper.
Het kan volgens mij geen kwaad, maar ik erger mij er wel aan.
Is het mogelijk om zonder problemen het middenbok te verwijderen en zo ja is deze dan altijd weer te monteren? Kan het overigens zijn dat de haak verkeerd gemonteerd is?
Voor diegene die ook een Laser Hotcam Carbon hebben: Hoort er onderin de demper in het carbon een gaatje te zitten? (vlak bij het bevestigings punt) Ik heb vanmiddag ontdekt dat terwijl de motor net stationair draaide, er water, condens of een andere vloeistof uit lekte.....
Wie o wie heeft antwoord op mijn vragen?
 
Middenbok eronderuit :}

Staat stukken netter.. en ding gebruik je toch bijna nooit. Ik moest het ook gedwongen doen vanwege een andere uitlaat.. bij mijn motor was het 1 asje die ik moest verwijderen (zat vast middels een splitpen) en het veertje los.. zit er binnen 5 minuten weer onder als ik de ketting moet smeren.

[edit] enne dat gaatje.. niets aan de hand, dat zit er om precies de reden die jij beschrijft ;) [/edit]
 
gaatje zit er idd om water / condens af te voeren, niet dichtmaken dus, anders roesten op den duur je bochten weg van binnenuit :P

middenbok verwijderen bij mijn cbr uit '92 duurde ook maar 5 minuten, en in diezelfde tijd is hij ook weer terug te zetten.
 
Fozzy en Mephix bedankt voor jullie antwoord. :)
'k heb de vragen ook voorgelegd aan Laser zelf......
Petje af voor het snelle antwoord van hun kant! (18:08 vragen gestuurd, volgende ochtend 08:02 al antwoord):

Geachte heer,

Uw klacht betreffende de middenbok is ons onbekend. Het zou kunnen zijn dat de middenbok iets lager komt te hangen dan standaard maar dit zou geen problemen moeten opleveren.
Het gaatje in de demper hoort er inderdaad in. Dit is om vocht af te voeren wat zich in de demper bevind.

Met vriendelijke groet,

JAMA Engineering B.V.

>>> 03/17 6:08 >>>
Country :Nederland

LS,
Ik heb een Laser Hotcam laten zetten onder mijn CBR600F (1999 PC35).
Nu is er het volgende aan de hand.... Op de originele demper zit een haak gelast die het middenbok omhoog houdt als deze niet gebruikt wordt.
Bij de Hotcam zit een losse haak bij, die deze functie overneemt.
Na het monteren blijkt dat het middenbok lager zit dan bij de originele demper.
Kan het zijn dat de haak verkeerd gemonteerd is?
Tevens heb ik de volgende vraag: Hoort er onderin de demper in het carbon een gaatje te zitten? (vlak bij het bevestigings punt) Ik heb vanmiddag ontdekt dat terwijl de motor net stationair draaide, er water, condens of een andere vloeistof uit lekte.....
In afwachting van uw antwoord,

Met vriendelijke groet,
 
Terug
Bovenaan Onderaan