Middenbok - Wiel verwijderen

Infucius

MF'er
24 sep 2005
78
0
Ik zou met een losse velg naar een plaatsingscentrum moeten gaan om een nieuwe band te laten opsteken. De motor heeft echter geen middenbok. Nu vraag ik me af als iemand misschien weet hoe ik dit kan aanpakken zonder de motor te beschadigen? Het gaat over een Bandit 600N, het oppervlak onder de motor is dus niet vlak. Er lopen buizen onder, vandaar de moeilijkheid. Een verhoogje met kussens? :P
 
wat bij mij lukt is:
zijstandaard uit en dan schuin naar voren drukken zodat ie op het standaard en voorwiel leunt en een balkje hout of i.d. eronder (bij achterbrug) om te ondersteunen zodat ie zo blijft staan en evt met zn stuur tegen een muur laten leunen, voordat je dat doet zorg wel dat je je wiel en rem etc. al lost hebt zodat je alleen de as eruit hoeft te halen omdat het wel goed staat zo schuin maar om er nou aan te gaan rommellen is ook niet echt superdelux

of je uitlaten verwijderen o.o, of aan de achterkant ophijsen als dat kan
 
Dit dingetje koste een € of 30 (HG). Heel handig en compact. In breedte verstelbaar.
Zorg er wel voor dat de motor niet op een helling staat. Bergaf zakt die erweer af en moet je hem weer met een spie of iets tegenhouden, bergop krijg je hem er niet (alleen) af.

dsc00043av6.jpg


Rechts onder de motor zie je nog een hydraulische krik, is ook handig maar veel duurder dan een achterbokje.
 
Laatst bewerkt:
Toptip, Starterke.
Een plankje onder het carter, en een autokrik eronder, kan ook, en er is al eens iets geschreven op dit forum over de motor ophangen met spanbanden en stevig ijzer, maar zo'n bokje van 30 treuro is top.
Groeten, Eduard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan