Middenbokslot, bestaat dat voor motoren?

Lecram

MF veteraan
18 nov 2002
3.602
22
Barendrecht
Ik hoorde gisteren dat er fietsen (die trapdingen) zijn die een middenbokslot hebben. Zo kan je nooit meer met dat ding wegfietsen als die op slot is.

Nu vraag ik me af: heb je ook zoiets voor motoren? Lijkt me ideaal. Gewoon met je afstandsbediening je bok op slot, of eventueel je zijstandaard, en niemand rijdt er mee weg.

Misschien ideetje voor de creatieve ondernemers?
 
Ik hoorde gisteren dat er fietsen (die trapdingen) zijn die een middenbokslot hebben. Zo kan je nooit meer met dat ding wegfietsen als die op slot is.

Nu vraag ik me af: heb je ook zoiets voor motoren? Lijkt me ideaal. Gewoon met je afstandsbediening je bok op slot, of eventueel je zijstandaard, en niemand rijdt er mee weg.

Misschien ideetje voor de creatieve ondernemers?
Ik heb er nog nooit van gehoord, maar het is idd een zeer goed idee.
 
Hmm,

Even een paar nadelen bedenken.
Als het een los slot is wordt deze denk ik erg vies door de troep aan de ondezijde van je motor.
Wil je de motor meenemen dan is het wegslijpen /knippen/ buigen / demonteren van de middenbok (poten) genoeg en dus gemakkelijker dan een u-beugel doorslijpen.

Het kan dus m.i. wel maar dan moet de middelbok even degelijk gebouwd zijn als een u-beugel. Dit betekend dus de hele middenbok vervangen door een exemplaar met slot.
 
Als ik naar mijn eigen middenbok kijk, dan is die niet zomaar af te zagen. Je kunt het natuurlijk ook combineren met een startblokkering als de middenbok niet is ingeklapt. Dan kan je de poten er af zagen, maar dan heb je er nog weinig aan. behalve dat je hem dan lopend weg kan rijden.
Maar zaag eens de poten af, dat kost meer tijd dan een slot openen.

IMG_4647.JPG
 
Als ik naar mijn eigen middenbok kijk, dan is die niet zomaar af te zagen. Je kunt het natuurlijk ook combineren met een startblokkering als de middenbok niet is ingeklapt. Dan kan je de poten er af zagen, maar dan heb je er nog weinig aan. behalve dat je hem dan lopend weg kan rijden.
Maar zaag eens de poten af, dat kost meer tijd dan een slot openen.

(Afbeelding)
Een *bling* *bling* middenbok :} :}
 
Als ik naar mijn eigen middenbok kijk, dan is die niet zomaar af te zagen. Je kunt het natuurlijk ook combineren met een startblokkering als de middenbok niet is ingeklapt. Dan kan je de poten er af zagen, maar dan heb je er nog weinig aan. behalve dat je hem dan lopend weg kan rijden.
Maar zaag eens de poten af, dat kost meer tijd dan een slot openen.

(Afbeelding)
hey, we hebben de zelfde shovel! :+
 
Als ik naar mijn eigen middenbok kijk, dan is die niet zomaar af te zagen. Je kunt het natuurlijk ook combineren met een startblokkering als de middenbok niet is ingeklapt. Dan kan je de poten er af zagen, maar dan heb je er nog weinig aan. behalve dat je hem dan lopend weg kan rijden.
Maar zaag eens de poten af, dat kost meer tijd dan een slot openen.

(Afbeelding)
wat zijn dat voor vlekken,lekt jou motor zo?
 
ooit wel een kawasaki gezien aantal jaar geleden met slot op middenbok was een zwara kale motor vraag me niet wat voor iets
 
Als ik naar mijn eigen middenbok kijk, dan is die niet zomaar af te zagen. Je kunt het natuurlijk ook combineren met een startblokkering als de middenbok niet is ingeklapt. Dan kan je de poten er af zagen, maar dan heb je er nog weinig aan. behalve dat je hem dan lopend weg kan rijden.
Maar zaag eens de poten af, dat kost meer tijd dan een slot openen.

(Afbeelding)
Wat dat afzagen betreft een beveiliging in het algemeen zo sterk als de zwakste schakel. Als je dus van een U-beugel ABUS slot overgaat naar een middenbok slot. Moet deze totale beveiling sterker of even sterk zijn als het U-beugel ABUS slot. Het U-slot is niet even door te slijpen of te knippen om dat deze uit meerder lagen gehard staal is gemaakt dit geld niet voor je middenbok.

Startblokkering hoe met een schakelaartje. Moet je dit schakelaartje wel goed beschermen zodat deze niet even met een plakbandje ,paperclip o.i.d. in te drukken is. Ook moet je de kabel goed beveilignen en weg werken anders knip je de draadtjes door en verbind je ze door.

En verder. wat betreft het openen van een slot. Ik denk dat ik sneller met een slijtol die poten door zaag dan jij het slot kraakt van een goed slot.

PSl: Ik heb geen ABUS aandelen maar wel een slot van dat merk. Er zijn vast andere goede merken en even de merknaam genoemd omdat anders misschien een slot van lik m'n fessie in gedacht heeft. Er zijn namelijk sloten die met een balpen te openen zijn.
 
Overigens speel ik advocaat van de duivel ik denk dat het zeker wel mogelijk is om een goede beveiliging te maken doormiddel van de middenbok maar daar kleven dus een aantal ogen en haken aan.

Ik denk dat de beste oplossing is als fabrikanten dit standaard op hun motoren leveren.
 
Laatst bewerkt:
ff fotos teruggezocht was een kawa 1100 ltd stond in keulen op de schow een flink aantal jaren geleden
 
Terug
Bovenaan Onderaan