Middenbokstandaard Honda NTV 650

Gerrit F

Rookie
19 mrt 2004
25
0
Alphen a/d Rijn
Ik ben op zoek naar een tweedehands middenbokstandaard voor mijn NTV 650. Nu werd ik gebeld door iemand die een middenbokstandaard van een Honda Hawk 650 heeft. Afgezien van het feit dat de Hawk een ketting heeft en de NTV een kardan, dacht-ie dat deze wel zou passen op de NTV. Weet iemand van jullie dit? :?
Bij voorbaat dank.
 
Dit is de originele hoge bok voor een NTV, ik weet niet of deze
hetzelfde is als van een Hawk misschien kun je wat met deze tekening.
:?

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/127046/15df638b62ba8fa82cdd043445c1ce1d (Standaard.jpg)​
 
Dankjewel voor deze duidelijke tekening. :}
Nu wil ik vragen of een HAWK-bezitter ook even naar deze tekening kan kijken en wellicht kan bevestigen dat ie deze eronder heeft hangen. ;)
De afstand tussen de ringen (aan de onderkant van mijn motor) is ongeveer 14,7 cm (BUITENKANT ringen, aangezien ik er vanuit ga dat de bok er buitenom opgezet wordt).
De diameter (van de opening) van de ringen is ongeveer 20-21 mm.
Bij voorbaat hartelijk dank!
 
Ga er in ieder geval vanuit dat je veel tijd eraan kwijt bent. Uitlaat moet er ook af. Op Marktplaats word momenteel een bok voor een NTV aangeboden.
Pardon? Uitlaat moet eraf??? :?
Klinkt alsof je er ervaring mee hebt. Als ik onder de motor kijk, en het plaatje, begrijp ik niet zo goed waarom de uitlaat eraf zou moeten... Kun je dat uitleggen?

En waar zie jij op Marktplaats die bok staan, met zoeken op bok krijg ik twee andere... :?
 
Dit een middenbok van een Honda NT 650 GT Hawk:
Ziet er toch echt wel wat anders uit... '(
full


Op Marktplaats zag ik wel wat mensen met NTV onderdelen. Misschien heeft iemand een middenbok erbij zitten.

Deze heeft wat spul te koop staan:
http://www.marktplaats.nl/markt/motoren/ondhonda/30871.htm (schade NTV)

Deze heeft ook een zooi meuk:
http://www.marktplaats.nl/markt/motoren/ondhonda/28879.htm (Meuk)
 
Nee, ik heb deze motor 3 weken geleden 2de hands gekocht, er zat er geen een onder, maar ik wil wel graag mijn motor rechtop zetten. Op de een of andere manier lijkt hij niet zo stevig op een zijstandaard te staan. Met de naduk op lijkt, is misschien gewoon gezichstbedrog en beetje angst. Inmiddels heeft er een van de adverteerders positief gereageerd, dus even kijken of het de juiste is... ;)

By the way, ik heb nog geen reactie van Broembroem, moet de uitlaat er echt af?
 
Nee, ik heb deze motor 3 weken geleden 2de hands gekocht, er zat er geen een onder, maar ik wil wel graag mijn motor rechtop zetten. Op de een of andere manier lijkt hij niet zo stevig op een zijstandaard te staan. Met de naduk op lijkt, is misschien gewoon gezichstbedrog en beetje angst. Inmiddels heeft er een van de adverteerders positief gereageerd, dus even kijken of het de juiste is... ;)

By the way, ik heb nog geen reactie van Broembroem, moet de uitlaat er echt af?


Voor wat betreft het monteren van een middenbok onder een NTV heb ik
geen tips voor je, want dat heb ik láten doen.
Het is idd zo dat het lijkt alsof ie niet erg stevig staat.
Dit komt omdat ie nogal scheef hangt als je 'm op de jiffy zet, in
vergelijking tot andere motoren.

Toch heb ik nog nooit meegemaakt dat ie omviel.
(Behalve toen ik net een week de middenbok eronder had zitten en tijdens
de vakantie -dus met complete bepakking- dacht dat ik de jiffy uitklapte,
maar dat dus de middenbok bleek te zijn |( , die vervolgens netjes terugklapte
en ik de motor langzaam opzij voelde glijden. Geen houden meer aan! :X
Sinds die tijd check ik altijd extra welke ik te pakken heb ;) )

De middenbok heb ik eronder laten zetten, voor als ik 'm volledig bepakt
heb. Dan vond ik het risico te groot, dat ie het niet zou houden.
Toch gebruik ik vaak op drassig terrein liever de jiffy met een houtje
of blikje eronder voor de stevigheid. Werkt prima!

Suc7
 
Terug
Bovenaan Onderaan