middenstrookrijders

dbuvens

Die hard MF'er
4 nov 2002
502
0
Brussel
Vlaamse verkeersexperts willen automobilisten die de hele tijd op de middenstrook rijden, strenger bestraffen. Volgens een Britse studie veroorzaken middenstrookrijders vaak files. Ze zijn ook verantwoordelijk voor agressief rijgedrag bij andere chauffeurs. Volgens de verkeersexperts is dat voldoende reden om middenstrookrijders zwaarder te beboeten. Federaal minister van Mobiliteit Renaat Landuyt vindt dat ze overdrijven.

Volgens de nieuwe verkeerswet is middenstrookrijden een gewone overtreding. En daar staat een boete op van minimum 50 euro.

(bron: Q-music middagnieuws)
 
Mentaliteit van de middenstrookrijders. Daar draait het om.

In Duitsland schuift de middenstrookrijder een baan op als je wil inhalen.
Niks aan de hand.

In Nederland blijft men star rijden waar ze rijden en "denk maar niet dat ik plaats maak" uitvoeren. En de boel idd dus ophouden.
Zijn meestal ook maar twee rijstroken :P

In Duitsland mogen ze dan scheuren als dibielen, ik rij er relaxter als in Nederland en Belgenland.

Aanpakken dus ja...
Mentaliteit verandert daar hopelijk door.

Gunnen mekaar het licht in de ogen niet hier.
 
jahmaar,
als je in een stuk blik rijdt met 90 km/u en je ziet een vrachtwagen 800 meter voor je dan kun je toch beter vast naar de andere rijbaan gaan. dat is toch anticiperen? :?

en als er 500 meter voor die eerste vrachtauto nog een rijdt dan moet je toch op de linkerbaan nlijven rijden? doen andere blikrijders toch ook?

rechterbaan is toch niet voor snel blikvervoer, is toch allen voor vrachtauto's en sleurhutten?

+)
 
Verkeersdeelnemers verbannen van de middenstrook, is dat niet gewoon vragen om files? En hoe willen ze dit gaan controleren..
 
Verkeersdeelnemers verbannen van de middenstrook, is dat niet gewoon vragen om files? En hoe willen ze dit gaan controleren..

Zou het enigzins mogelijk kunnen zijn dat het om ONNODIG gaat :?

En controle...simpel toch...constateren en bekeuren.

Edit:
U gezet bij zo :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In Duitsland rijden is superfijn ja!! Je kunt heel wat zeggen van die duitsers maar op de autobahn zijn ze geweldig!

Ze schieten er niet voor om naar links te gaan, gaan zo snel mogelijk weer naar rechts en geven je de ruimte!! Moesten ze hier ook doen!! Maar nee, Nederlanders zijn heel anders op de weg.
 
Neee, laat ze alsjeblieft op die middenbaan rijden!!! Want dan kan ik er mooi rechts langs.

:?

En daar wordt niet op gecontroleerd :?

Sorry, maar mis het punt ff van mooi rechts langs gaan.

Uitgangspunt is toch om zo veilig mogelijk deel te nemen aan het verkeer.
 
In Duitsland rijden is superfijn ja!! Je kunt heel wat zeggen van die duitsers maar op de autobahn zijn ze geweldig!

Ze schieten er niet voor om naar links te gaan, gaan zo snel mogelijk weer naar rechts en geven je de ruimte!! Moesten ze hier ook doen!! Maar nee, Nederlanders zijn heel anders op de weg.
Ik zie anders in Nederland genoeg Duisters die stug op de middenbaan blijven rijden B|
 
Oh nu schreeuwen jullie weer voor de harde aanpak?
Wordt nog lachen als ze daar voor gaan beboeten...lekker objectief vast te stellen enzo. Ik wacht al op de eerste topics "Klote-woute-houden-me-aan-omdat-ik-plaats-maak-voor-een-koekblik-dat-van-de-oprit-komt"


Ik heb er geen last van. Als je er ff langs wil dan doe je dat. Er is nog altijd een rijstrook langs links hoor :Z
Of die mensen met een wagen kunne rijden is wat anders...
 
Maar op een dermate wijze dat het ook ECHT zin heeft, lijkt me niet haalbaar.

Als jij een keer een fikse boete heb gehad ben je toch ook weer (ff) wakker geschud.

Vaak gebeurt het in onderbewust zijn.
Duur onderbewustje, maar je wordt er bewust van...

En als iedereen uiteindelijk bewust is, owwwwwwwww, wordt nog Deutsche Autobahn hier :P

Denk dat als je het zo benadert geen enkele boete zin heeft.

Heeft het zin om een Antiliaan op te pakken voor moord :?
Nee, want nummer 3 is net neergestoken in Den-Helder.
Bedoel maar.....
 
Oh nu schreeuwen jullie weer voor de harde aanpak?
Wordt nog lachen als ze daar voor gaan beboeten...lekker objectief vast te stellen enzo. Ik wacht al op de eerste topics "Klote-woute-houden-me-aan-omdat-ik-plaats-maak-voor-een-koekblik-dat-van-de-oprit-komt"


Ik heb er geen last van. Als je er ff langs wil dan doe je dat. Er is nog altijd een rijstrook langs links hoor :Z
Of die mensen met een wagen kunne rijden is wat anders...

EU :P

In Nederland kan je er al voor bekeurd worden :z
Zo'n kortzichtige topictitel als jij suggereert ben ik nog nooit tegen gekomen.

Jij?
 
Denk dat als je het zo benadert geen enkele boete zin heeft.

Heeft het zin om een Antiliaan op te pakken voor moord :?
Nee, want nummer 3 is net neergestoken in Den-Helder.
Bedoel maar.....
Je slaat de spijker op zijn kop! er zijn veel mensen die zo denken, vandaar mijn opmerking ;) (Den Haag begaat wat mij betreft domme fouten, ze stellen te hoge eisen. Maarja, zij hebben een prive chauffeur)
 
in Frankrijk rijden ze ook liever in het midden, met alle gevolgen vandien.
kom net terug van gans in het zuiden en ben meer auto's rechts overgegaan dan links (was zelf ook met de wagen).
was zelfs heel handig zo'n rechtervak voor je alleen bij file (spreek over honderden km's) moet er een tekeningetje bij? ... :X

wat een idioten, mensen zijn over het algemeen toch zo stom |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan