Midland cardo of Sena

Quint45

Rookie
14 jan 2019
22
0
Hallo,

ben op zoek naar een communicatie set voor op de motor alleen is er zo veel keuze

sena s 10
Midland btx 2 pro
Cardo freecom 4 +

Hebben jullie ervaring met 1 van deze en willen jullie me aanraden of evt wat anders
 
ik gaan deze even volgen. ooit moet er zoiets komen, ik hik alleen altijd tegen die prijzen aan.
 
Wat is de rede om te stoppen met midland?

Radio hadden ze er net zo goed niet op kunnen maken, doet niks
Batterij snel leeg
ik Heb nu een Sena die in m’n helm geïntegreerd is i.p.v. een bobbel =wind = herrie op m’n helm
 
Sena voldoet goed tot 80 km/h
Kan aan mij liggen. Gebruik hem alleen om te bellen, TomTom en om naar mijn vrouw te luisteren.
Voor rijden met een paar andere motoren op vakantie zou ik voor een systeem gaan met babbel box functie.
Tis dat mijn vrouw op 3 staat en zij meestal 3 keer op mijn Sena slaat, anders zou ik nooit weten met wie ik wanneer connect. Dat onthoud ik nooit
 
Ik heb zelf een cardo freecom 2+ Bevalt me heel goed. En prima geluid. Minpunt alleen is wel met handschoenen vind ik de bediening wel iets lastiger.
 
Ik heb een cardo Q2 gehad beviel echt wel goed heb midland gehad ook heel goed ook met de accu duur , en nu senna 20s ook niets mis mee.

Vertel eens wat je eigenlijk wilt van de head set wat vind je belangrijk en wat denk je er mee te doen of niet te doen.
Dan kun je al wat dingen weg strepen.
 
Bedankt voor jullie antwoorden

wil gebruiken om met wat vrienden te communiceren en TomTom te gebruiken en miss bij lange ritten radio of muziek aan.
 
Heb een Sena 20S op mijn HJC zitten. voordeel van die ten opzichte van een Cardo is de "montage" van de unit zelf.
Bij veel Cardo's klik je die vanuit een zijkant in de houder op je helm.
De Sena (iig vanaf 20S) moet je van boven er overheen schuiven. (20S en 30K hebben zelfde stijl houder)
Bij de 20S is de release knop een redelijk grote knop dus die zou je makkelijk per ongeluk kunnen induwen, maar door de positie valt dat uiteindelijk wel mee.
Mocht je 'm onverhoopt tijdens het rijden toch induwen dan is hij niet meteen kwijt ;)

Weet niet van de Midland's maar die lijken op het eerste oog dezelfde stijl bevestiging te hebben als de Cardo's... een mount waar je dus "vanaf de zijkant" je unit erop zet. Buy Motorbike Intercoms | Midland Online Shop

----
Heb een Midland G8BT PMR446 besteld om aan m'n Sena te koppelen... dan kan ik met mijn vrienden in een auto via Porto mee praten als we weer eens op roadtrip gaan... (met 5 was het al krap in de auto, nu er relaties bij komen past het niet meer....)
Wat dat betreft kom ik dan toch weer bij een Midland uit :+ simpelweg omdat er bijna geen PRM446's zijn met Bluetooth....
O-) Misschien toch eens een keer m'n zendamateurlicentie halen....
 
Ik had een gardo...
niet goed op de basis geklikt en onderweg verloren ....B| (stond niet aan, dus pas bij thuiskomst in de gaten)

_O-
Gelukkig is dit het AT niet.. sorry des :$

ontopic: ik was ook een tijdje op zoek naar een set, de grotere motor zaken zeiden direct cardo. Sena is goed, maar cardo is beter volgens hun. Ik zelf zou gaan voor cardo. Zag laatst dit filmpje:


Nou zijn het niet de modellen die jij noemt, maar veel verschil zal er niet in zitten aangezien de 4+ en de packtalk hetzelfde geluidssysteem hebben
 
Laatst bewerkt:

Nou zijn het niet de modellen die jij noemt, maar veel verschil zal er niet in zitten aangezien de 4+ en de packtalk hetzelfde geluidssysteem hebben

Semi-interessant filmpje... maar kan nog steeds behoorlijk biassed zijn... gevoeligheids instellingen is er al 1 van.
"Noise-reduction" is ook een optie die je aan/uit kan zetten bij de Sena.
 
Semi-interessant filmpje... maar kan nog steeds behoorlijk biassed zijn... gevoeligheids instellingen is er al 1 van.
"Noise-reduction" is ook een optie die je aan/uit kan zetten bij de Sena.

Vind het ook lastig. Voor de een zal sena misschien beter werken dan voor de ander. Wat ik wel vaak hoor is dat sena het niet goed doet bij (in mijn inzien) normale snelheden, zoals rond de 100km. Een vriend van mij heeft de packtalk, en zei dat hij er pas last van had bij de 150.
 
ja van beide is gewoon heel wisselend en vind de packtalk wel wat te duur..
 
De 4+ scheelt maar €60... het is sowieso veel geld :Y Oh en ze hebben hetzelfde geluidssysteem als je dat bedoeld. Filmpje lijkt me dus representabel voor de 4+ wat geluid betreft. Dus daar moet je het niet voor doen. De packtalk kan als enig noemwaardig verschil verbinden met 16 rijders in plaats van 4.
 
Ja klopt dat is zo maar vind het al veel geld maar ja met zo veel rijders zal nooit gaan maar communicatie is wel beter dan via Bluetooth
 
Vind het ook lastig. Voor de een zal sena misschien beter werken dan voor de ander. Wat ik wel vaak hoor is dat sena het niet goed doet bij (in mijn inzien) normale snelheden, zoals rond de 100km. Een vriend van mij heeft de packtalk, en zei dat hij er pas last van had bij de 150.
Dat geluid is gewoon een kwestie van de tijd nemen om de speakers goed recht voor je oren te plaatsen.
Een klein beetje er naast, boven of onder kan al heel veel verschil maken qua geluid.
Heb een goedkope sena 3s en heb ook tot boven de 150 nog prima geluid.
Ook het model/type helm kan veel verschil maken.
 
Dat geluid is gewoon een kwestie van de tijd nemen om de speakers goed recht voor je oren te plaatsen.
Een klein beetje er naast, boven of onder kan al heel veel verschil maken qua geluid.
Heb een goedkope sena 3s en heb ook tot boven de 150 nog prima geluid.
Ook het model/type helm kan veel verschil maken.

Ja, maar dat is met alles zo. Als je het niet goed installeert kan je het nooit goed gebruiken. Maar dit zou niet de oorzaak moeten zijn van het gekraak en ruis wat vaak genoemd wordt lijkt mij.
 
Ja, maar dat is met alles zo. Als je het niet goed installeert kan je het nooit goed gebruiken. Maar dit zou niet de oorzaak moeten zijn van het gekraak en ruis wat vaak genoemd wordt lijkt mij.
Ik wist niks van kraak en ruis, daar doet plaatsing weinig aan inderdaad.
Mijn 3s geeft prima geluid zonder kraak en ruis 👍🏻
 
----
Heb een Midland G8BT PMR446 besteld om aan m'n Sena te koppelen... dan kan ik met mijn vrienden in een auto via Porto mee praten als we weer eens op roadtrip gaan... (met 5 was het al krap in de auto, nu er relaties bij komen past het niet meer....)
Wat dat betreft kom ik dan toch weer bij een Midland uit :+ simpelweg omdat er bijna geen PRM446's zijn met Bluetooth....
O-) Misschien toch eens een keer m'n zendamateurlicentie halen....
[/QUOTE]

Ik heb hier nog een Albrecht Tectalk Duro (PMR en LPD) met Bluetooth ... bij interesse ff PM
 
Terug
Bovenaan Onderaan