midland semi/synthetisch olie

Status
Niet open voor verdere reacties.

K@W@

MF veteraan
8 okt 2004
21.420
13.067
nijmegen
Sinds Shell in America het merk Quacker State heeft overgenomen , is de fabriek in Zwitserland afgestoten, en deze gaan nu produceren onder het eigen merk
MIDLAND Motor oil.
Zij hebben het hele pakket aan olieen, en de semi EN full synthetische olie voldoen allebei aan de eis van JASO MA, dus voor hoogtoerige motoren.
Nu het interessante Semisynthetisch +/- 4,50 de liter
Full synthetisch +/- 7,50 de liter....
bij aankoop doos a 12 liter wordt deze franco thuisbezorgd
Dit heb ik direct van de Importeur......

Verder zijn alle motorsmeerproducten leverbaar, van kettingolie (full synthetisch) tot vorkolie
 
Hoi, heb al gegoogled maar heb niet kunnen vinden waar ze (binnen Nederland) de Midland motorolie in een 1 literverpakking verkopen. Dacht daarom vraag ik het even.

Groet,
Yasin
 
Hoi, heb al gegoogled maar heb niet kunnen vinden waar ze (binnen Nederland) de Midland motorolie in een 1 literverpakking verkopen. Dacht daarom vraag ik het even.

Groet,
Yasin

Ah, eerder vroeg je niet naar "binnen Nederland". Maar misschien dat de bedrijven via google ook naar Nederland leveren?

En de vraag van Kevin blijft staan.
 
Nou, Fazerracer zegt het al. Heb expliciet bij mijn dealer eea nagevraagd en hij adviseerde mij nadrukkelijk geen ander merk olie te gebruiken, omdat het anders zou kunnen 'klonteren'. Eerlijk gezegd betwijfelde ik dat verhaal, omdat het algemeen bekend is dat het geen probleem is als je oliën van verschillende merken, maar wel met dezelfde viscositeit vermengt (toch?). Ik dacht dus als ik makkelijk aan het merk Midland kan komen neem ik het zeker voor het onzekere. De dealer verkoopt namelijk een 1 literverpakking voor maar liefst € 15,-- en dat lijkt me een beetje aan de hoge kant......

Hoop dat ik zo eea heb kunnen verduidelijken.
 
Nou, Fazerracer zegt het al. Heb expliciet bij mijn dealer eea nagevraagd en hij adviseerde mij nadrukkelijk geen ander merk olie te gebruiken, omdat het anders zou kunnen 'klonteren'. Eerlijk gezegd betwijfelde ik dat verhaal, omdat het algemeen bekend is dat het geen probleem is als je oliën van verschillende merken, maar wel met dezelfde viscositeit vermengt (toch?). Ik dacht dus als ik makkelijk aan het merk Midland kan komen neem ik het zeker voor het onzekere. De dealer verkoopt namelijk een 1 literverpakking voor maar liefst € 15,-- en dat lijkt me een beetje aan de hoge kant......

Hoop dat ik zo eea heb kunnen verduidelijken.

voor zover ik weet moet olie gemengd kunnen worden zowel qua merk, type ( lees synthetisch of mineraal cq een combi daarvan) of viscositeit.

Dit is een europees voorschrift aangezien je:

a) van een gebruiker niet kan verwachten dat hij precies weet wat er in zit
b) je in sommige gevallen onderweg olie moet kunnen bijvullen en niet alle merken in alle tankstations verkocht worden.
c) je dus nooit meer van merk kan wisselen omdat er bij oliewissel altijd olie achterblijft en dus altijd klonten in je olie krijgt bij een oliewissel tenzij je exact hetzelfde blijft gebruiken.

ook op www.amt.nl kom je geen dingen m.b.t. klonteren tegen.

( garagisten ropen wel vaker wat, zo ook met goede of slechte resultaten m.b.t. additieven aan brandstoffen, eerste wat ze roepen is garantie en andere ontwijkende antwoorden . Of ze dit doen uit angst voor garantie omdat ze verantwoordelijk gehouden worden voor hun uitspraken durf ik niet te zeggen)

Zolang het aan de regels voldoet en met de voorschriften van de motorfabrikant overeen komen ( dus een motorfiets niet vullen met vrachtwagenolie) mag er geen probleem met je voertuig ontstaan door een ander merk.

Midland is mij niet bekend, dus kan daar ook geen oordeel over geven.
 
Laatst bewerkt:
voor zover ik weet moet olie gemengd kunnen worden zowel qua merk, type ( lees synthetisch of mineraal cq een combi daarvan) of viscositeit.

Dit is een europees voorschrift aangezien je:

a) van een gebruiker niet kan verwachten dat hij precies weet wat er in zit
b) je in sommige gevallen onderweg olie moet kunnen bijvullen en niet alle merken in alle tankstations verkocht worden.
c) je dus nooit meer van merk kan wisselen omdat er bij oliewissel altijd olie achterblijft en dus altijd klonten in je olie krijgt bij een oliewissel tenzij je exact hetzelfde blijft gebruiken.

ook op www.amt.nl kom je geen dingen m.b.t. klonteren tegen.

( garagisten ropen wel vaker wat, zo ook met goede of slechte resultaten m.b.t. additieven aan brandstoffen, eerste wat ze roepen is garantie en andere ontwijkende antwoorden . Of ze dit doen uit angst voor garantie omdat ze verantwoordelijk gehouden worden voor hun uitspraken durf ik niet te zeggen)

Zolang het aan de regels voldoet en met de voorschriften van de motorfabrikant overeen komen ( dus een motorfiets niet vullen met vrachtwagenolie) mag er geen probleem met je voertuig ontstaan door een ander merk.

Midland is mij niet bekend, dus kan daar ook geen oordeel over geven.

[Nuance-modus aan]
Vast niet allemaal hoor.
[nuance-modus uit]

Het betrof hier dan ook nog eens een dealer volgens TS. |(
@TS:
olie bij de dealer is bijna altijd wel duur.
 
daarom stond er ook soms ;)

jou opmerking naar de TS m.b.t. een dealer en duur gaat in dit geval niet op, hij adviseert iets wat hij zelf niet heeft....... dus geen handel.

Heh... :? waar staat er in jouw berich: soms (sorry...maar zie het niet staan, ja ik weet dat lezen ook een vak is maar als dit er wel staat dan is het blijkbaar niet mijn vak. ;)

Heb expliciet bij mijn dealer eea nagevraagd en hij adviseerde mij nadrukkelijk geen ander merk olie te gebruiken, omdat het anders zou kunnen 'klonteren'. De dealer verkoopt namelijk een 1 literverpakking voor maar liefst € 15,-- en dat lijkt me een beetje aan de hoge kant......

Geen handel? Of bedoel je soms geen alledaags verkoopproduct? En alleen op speciaal order te verkrijgen, dan begrijp ik wel waarom deze dealer 15 euro rekent voor een litertje olie. Maar door de bank genomen vind ik de doorgaanse olie bij de dealer wel duur(der).

Heren, bedankt voor jullie reacties. Ik weet wat mij te doen staat. Namelijk gewoon een ander merk motorolie kopen en bijvullen wanneer nodig.

Maar TS is er al uit zie ik. :)
 
Heh... :? waar staat er in jouw berich: soms (sorry...maar zie het niet staan, ja ik weet dat lezen ook een vak is maar als dit er wel staat dan is het blijkbaar niet mijn vak. ;)

( garagisten roepen wel vaker wat, zo ook met goede of slechte resultaten m.b.t. additieven aan brandstoffen, eerste wat ze roepen is garantie en andere ontwijkende antwoorden . Of ze dit doen uit angst voor garantie omdat ze verantwoordelijk gehouden worden voor hun uitspraken durf ik niet te zeggen)
klopt, soms staat er niet, maar er staat ook niet alle garagisten... ;)
Geen handel? Of bedoel je soms geen alledaags verkoopproduct? En alleen op speciaal order te verkrijgen, dan begrijp ik wel waarom deze dealer 15 euro rekent voor een litertje olie. Maar door de bank genomen vind ik de doorgaanse olie bij de dealer wel duur(der).
( sorry, had het 1 liter verpakkingverhaal niet in de context gelezen dat de dealer die verkocht.)Maar TS is er al uit zie ik. :)

Yep, en is straks boos op ons omdat zijn olie klontert :(

@ TS, wil je het weten meng dan een beetje olie en kijk of er iets gebeurt.
 
Nou, Fazerracer zegt het al. Heb expliciet bij mijn dealer eea nagevraagd en hij adviseerde mij nadrukkelijk geen ander merk olie te gebruiken, omdat het anders zou kunnen 'klonteren'. Eerlijk gezegd betwijfelde ik dat verhaal, omdat het algemeen bekend is dat het geen probleem is als je oliën van verschillende merken, maar wel met dezelfde viscositeit vermengt (toch?). Ik dacht dus als ik makkelijk aan het merk Midland kan komen neem ik het zeker voor het onzekere. De dealer verkoopt namelijk een 1 literverpakking voor maar liefst € 15,-- en dat lijkt me een beetje aan de hoge kant......

Hoop dat ik zo eea heb kunnen verduidelijken.

Nou, gooi die olie die je nu hebt er maar uit, en doe er gewoon standaard motorfiets olie in. Iets van Motul of zo (nee, geen merkentopic aub ;) ).

Iets dat in ieder geval gewoon goed verkrijgbaar is.

Enne, ongeacht het mer kun je olieën best wel even mixen hoor, daar hoef je echt niet wakker van te liggen.

Ik denk zo: als jij echt moet bijvullen, dan is het wellicht ook tijd voor verversen :) En zo niet: dan heb je wel andere zorgen :/
 
Nou, gooi die olie die je nu hebt er maar uit, en doe er gewoon standaard motorfiets olie in. Iets van Motul of zo (nee, geen merkentopic aub ;) ).

Iets dat in ieder geval gewoon goed verkrijgbaar is.

Enne, ongeacht het mer kun je olieën best wel even mixen hoor, daar hoef je echt niet wakker van te liggen.

Ik denk zo: als jij echt moet bijvullen, dan is het wellicht ook tijd voor verversen :) En zo niet: dan heb je wel andere zorgen :/

Wel heel kort door de bocht hé -O-
 
even een stukje tekst van oirschotolie.nl

Het gaat om de vraag of mobil1 ( vol-syntheet) gemengt mag worden met minerale olie.


Mag minerale olie gemengd worden met MOBIL 1?
Mobil 1 is compleet verdraagzaam met minerale, semi-synthetische en andere synthetische motoroliën; mocht u echter genoodzaakt zijn een dergelijke motorolie te mengen met Mobil 1, dan zullen de superieure eigenschappen van deze laatste vermoedelijk wel beperkt zijn doordat de olie verdund werd.
 
Laatst bewerkt:
even een stukje tekst van oirschotolie.nl -&nbspThis website is for sale! -&nbspoirschotolie Resources and Information.

Het gaat om de vraag of mobil1 ( vol-syntheet) gemengt mag worden met minerale olie.

Sorry, niet precies wetende wat je hier nu mee wilt zeggen?!?

Dat een superieure olie als Mobil 1 mogelijk niet meer zó superieur is als het gemengd wordt met elke andere olie dan Mobil1 soms???
En dit is een antwoord van diezelfde fabrikant MObil1. Lijkt me enigszins logisch dat ie het zegt, immers alleen wat je zelf (fabrikant Mobil1) maakt is natuurlijk superieur en al het andere is natuurlijk altijd van mindere kwaliteit. :P
Maar het kán wel is ook de boodschap.

[Oppasmodus aan]
Uitkijken dat dit niet in een tig-zoveelste olie topic veranderd. Immers de oorspronkelijke vraag is al reeds behandeld en diegene weet allang wat ie gaat doen. Case Closed!
[Oppasmodus uit]
 
Sorry, niet precies wetende wat je hier nu mee wilt zeggen?!?

Dat een superieure olie als Mobil 1 mogelijk niet meer zó superieur is als het gemengd wordt met elke andere olie dan Mobil1 soms???
En dit is een antwoord van diezelfde fabrikant MObil1. Lijkt me enigszins logisch dat ie het zegt, immers alleen wat je zelf (fabrikant Mobil1) maakt is natuurlijk superieur en al het andere is natuurlijk altijd van mindere kwaliteit. :P
Maar het kán wel is ook de boodschap.

[Oppasmodus aan]
Uitkijken dat dit niet in een tig-zoveelste olie topic veranderd. Immers de oorspronkelijke vraag is al reeds behandeld en diegene weet allang wat ie gaat doen. Case Closed!
[Oppasmodus uit]

Waar ik op doelde was dat het te mengen was met minerale olie. ( dus mengbaar is met elke motorolie die er is.)

Dat was namelijk de reden dat de TS hier een post plaatste, volgens zijn dealer kon je( de aanwezige olie niet mengen omdat er dan klontjes in komen.

Het was niet mijn bedoeling om een merk aan te prijzen ( maar voor de volledigheid vond ik wel dat de hele tekst geplaatst moest worden)
 
Waar ik op doelde was dat het te mengen was met minerale olie. ( dus mengbaar is met elke motorolie die er is.)

Dat was namelijk de reden dat de TS hier een post plaatste, volgens zijn dealer kon je( de aanwezige olie niet mengen omdat er dan klontjes in komen.

Het was niet mijn bedoeling om een merk aan te prijzen ( maar voor de volledigheid vond ik wel dat de hele tekst geplaatst moest worden)

Ja, oké op die manier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan