Midweek Ardennen

Flip

MF veteraan
20 mei 2008
10.159
70
Goedan dag allen,

Wij (eerf-ragus, flip, G-jo en Sollx) willen een midweek naar de Ardennen. Dit word voor 3 van ons het eerste motor vakantietje, maar wel een hele ervaring. En om niet van een koude kermis thuis te komen open ik dit topic :+ .

De planning was om in het voorjaar 2010 in de omgeving Burg Reuland een huisje te huren en vanuit hier de omgeving te gaan verkennen.


Heeft iemand nog leuke/nodige weetjes&ideetjes? :P


Groete! *D
 
Laatst bewerkt:
Ardennen zijn super maar aangezien Burg Reuland dicht bij Luxemburg zit zou ik dit rondje doen:

Vanaf Burg Reuland over de N693 ri. Lützenkamp, N9 volgen en daarna de N4 en dan de N10 (die loopt langs de grens met Duitsland naar het Zuiden) volgen tot Echternach, het gebied daar heet Petit Suisse: kan nooit vervelend zijn. :)

Vanaf Echternach richting Reuland en vanuit daar over de N14 weer naar Diekirch.
Bij Diekirch even zoeken naar het weggetje naar Erpeldange, daarna verder naar Bourscheid en dan komt het klapstuk: Via Kautenbach naar Wiltz. Is echt een superweggetje!!
Daarna pak je bij Wiltz de CR325 op en ga je weer langzaam maar zeker terug naar Burg Reuland.
Als je deze route rijdt heb je een dag lang geweldige weggetjes met schitterende uitzichten. Geen idee hoeveel kilometer dit allemaal is maar aangezien ik deze route met veel lol dit jaar heb gereden met als startpunt Noord-Limburg weet ik 100% zeker dat je dit makkelijk in een dag kan rijden.

Als navigatie kun je het beste kaarten van Michelin gebruiken: de wegen met een groen lijntje ernaast zijn leuk/mooi om te rijden. Je kan ook op www.viamichelin.com kijken, als je genoeg in en uit zoomt zie je die groene lijntjes vanzelf en kan het eigenlijk niet fout gaan.

Voor de Ardennen zelf: gooi plaatsnamen zoals La-Roche-en-Ardennen, Marche-en-Famenne, Robertville, Malmedy, Spa, Franchorchamps, Durbuy, Manhay, Vielsalm en Trois-Ponts in een blender en bouw daar je eigen route mee en het wordt mooi.

En op tijd tanken en hier en daar goed oppassen wat het asfalt betreft.

Met vriendelijke groet,

Naba, Ardennen/Luxemburg-junkie. :)
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens op de site van http://www.1000bochten.be/info.html (1000bochten.be), die vertrekken ook altijd vanuit Burg Reuland om ideën op te doen qua routes.
 
Laatst bewerkt:
uhu, misschien maar overwegen om 3 nachten te blijven ;) kunnen we in iedergeval 2 dagen daar rondtuffen.... (of is een midweek nou 3 nachten?:+)
 
Dat moeten we dan nog maar even afspreken, maar het lijkt mij een goed idee maargoed er gaan meer mensen mee ;)

In iedergeval bedankt voor de tips tot nu toe! ene Keep up the good work :+
 
Om de sfeer erin te krijgen wat foto's van Luxemburg:

Fotootje van ergens onderweg:
Foto-EK6AH4CQ-D.jpg


Uitzichtje vanaf de N10:
Foto-LTMTVDNH-D.jpg


Dwalend door de bossen met de TDM (God weet waar, was compleet verdwaald :P )
Foto-KPTBWRCX-D.jpg


Mijn bescheiden buitenverblijf in Vianden:
Foto-AZZDWJ44-D.jpg
 
:+ ikkkk dacht een weeeek :+ word anders veel gedoe voor mij metd agen opnemen:P

Tegen die tijd hebben we beiden ander werk toch?

Wel zitten we met een probleem dat SollX (aka Franky) met lerarenvakanties zit.
Midweek is trouwens vier nachten, maandag-dinsdag-donderdag en vrijdag. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Om de sfeer erin te krijgen wat foto's van Luxemburg:

Fotootje van ergens onderweg:
[http://www.mijnalbum.nl/Foto-EK6AH4CQ-D.jpg (afbeelding)]

Uitzichtje vanaf de N10:
[http://www.mijnalbum.nl/Foto-LTMTVDNH-D.jpg (afbeelding)]

Dwalend door de bossen met de TDM (God weet waar, was compleet verdwaald :P )
[http://www.mijnalbum.nl/Foto-KPTBWRCX-D.jpg (afbeelding)]

Mijn bescheiden buitenverblijf in Vianden:
[http://www.mijnalbum.nl/Foto-AZZDWJ44-D.jpg (afbeelding)]
Leuke starters-woning :+
 
Och... Genoeg bos in de omgeving toch, gewoon ff een houtkachel kopen ;)

(zullen we datum's afspreken buiten dit topic? Gaat mij hier even om de routes, slaapplekken etc)


Maar bedankt voor de tips tot nu toe!
 
Och... Genoeg bos in de omgeving toch, gewoon ff een houtkachel kopen ;)

(zullen we datum's afspreken buiten dit topic? Gaat mij hier even om de routes, slaapplekken etc)


Maar bedankt voor de tips tot nu toe!

:Y goed idee flip :Y Hier vooral routes en slaap plekjes... *O*
 
Op deze site staan ook heel wat routes om te rijden in Belgie:

http://gpstracks.nl/ov-motor-belgie.php (GPStracks - Overzicht GPS auto en motor routes in België)
 
Hebben jullie GPS dingen? Het liefst Garmin .. ???

Ik heb nog wel een paar kant en klare routes liggen, vooral omgeving Namur - Liege..
Routes zijn redelijk gefinetuned, ik kom daar xx keer per jaar.

eventueel ook per meel te bereiken.
 
Nope, ik dacht dat geen van ons zoiets heeft.
Misschien wel tegen die tijd, of ergens eentje lenen...

Bedankt in ieder geval voor het aanbod.
 
Oom van sollx heeft er1. Misschien te leen??
 
langs de maas naar beneden is ook errug leuk.. even goede tene en drinken bij de abdij van maredsous en weer verder..je kan de toeristenzooi ook vermijden en heerlijk verdwalen..
motorcamping/auberge le petit tonneau in acosse is een aanrader.. leuke kroeg met vaak live bandjes..
de eigenaar, theo was erg onder de indruk van ons vakantiemobiel (ah.. une sowjetmachine..) de dnepr mt 10 met span..
hij is zelf gek van oude harleys..
 
Ff weer een oud topic omhoog trappen.

De trip is destijds naar Zuid-Limburg gegaan (zonder G-jo) maar is zeer goed bevallen.

Flip en ik gaan zeer waarschijnlijk van de zomer wat verder weg, richting het zuiden. Te denken valt dan aan Frankrijk, Zwitserland, Italië, die hoek.

De eisen:
- goedkoop (Flip is wéér student)
- mooi weer
- niet te druk
- mooie omgeving

Omdat we geen zin hebben om alleen maar motor te rijden nemen we de auto mee op de aanhanger.

We zijn zelf ook al een beetje aan het rondkijken, maar ben wel benieuwd naar andere ervaringen en ideeën!
 
Laatst bewerkt:
Ik wil wel alleen motor rijden ;) Overigens nemen we ook geen auto mee op de aanhanger... ;)
 
Hey dudes,
Rij nou eens naar de franse alpen. De RDGA bijvoorbeeld, eventueel gecombineerd met een stuk van de route Napoleon.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan