Midzomernachtrit 2020

Leuk zo'n nachtrit. Zo zie je Nederland eens op een andere manier. En heerlijk rustig.
 
In een grijs verleden had je de jaarlijkse KNMV herfstnachtrit.
Dat was ook een heel aparte beleving.
Leuk idee om dat zelf te doen
 
In een grijs verleden had je de jaarlijkse KNMV herfstnachtrit.
Dat was ook een heel aparte beleving.
Leuk idee om dat zelf te doen
Eerst de Herfstnachtrit en later de Zomernachtrit. Die laatste luidde het einde van de nachtritten in met de komst van de herriepijpen, die begin oktober natuurlijk al lang in schuur opgeborgen waren.
Het was toen een stuk lastiger om 's nachts een open benzinepomp te vinden en om een leuke route uit te zetten. Tegenwoordig kun je het met een GPS en een betaalkaart zelf organiseren. Bovendien kun je met een zijspan je eigen "keuken" meenemen :)
 
Laatst bewerkt:
..........en later de Zomernachtrit. Die laatste luidde het einde van de nachtritten in met de komst van de herriepijpen.
Zijn die nachtritten verboden geworden??
Nu kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Bij de laatste(?) zomernachtrit was ik er ook. Ja, er zaten ook enkele brul-pijpen tussen.
Kan niet anders dat ze ons km's verder moeten hebben kunnen horen!
Kwamen we met een paar 100 motoren door kleine dorpjes met smalle straatjes.
Zeker weten dat de mensen die daar woonden midden in de nacht rechtop in bed hebben gezeten! :9
 
Nee dan heb je hanen, die beginnen bij daglicht amechtig te kraaien. Ook leuk??? Of boerentrekkers die plotseling om 4.00 uur naar het land moeten. Kom ik ca 3 keer per jaar voorbij met een brommer met sillent pijps, loopt de gehele goegemeente te blèren dat ik herrie maak. Je zal maar onder Schiphol wonen, nee dan heb je pas blere pijpen. Mongolen
 
Terug
Bovenaan Onderaan