Mieterige regenrijders ?

Er rijdt hier vanuit de Uithof richting Utrecht zelfs met droog weer een gozer op een FZR 750Fazer ( BabyMax ) vreselijk langzaam!! Gisteren weer een hele rij auto\'s achter hem over het klaverblad \ '( . Als hij de bocht omgaat zie je hem z\'n sluitspier aanspannen en dan gaat hij zo rechtop mogelijk door de bocht.

FZR750Fazer? Bedoel je niet een oeroude FZX 750 \'Fazer\'? Zo\'n ouwe (lelijke) chopper? :)
Hoe zie je trouwens dat ie z\'n sluitspier aanspant, heeft ie doorzichtige kleding aan, of ruik je dat, doordat de geur wat minder wordt? ;)

Vanaf de Uithof, dan moet je toch over die brug, en dan rechtsaf ? Dan zit je op de parallelbaan van de a28. Lekker bochtje, die is rechtop haast niet te nemen ;)
Ben afgelopen zomer bijna elke dag in de Uithof geweest, dus vaak die weg gepakt.
 
FZR750Fazer? Bedoel je niet een oeroude FZX 750 \'Fazer\'? Zo\'n ouwe (lelijke) chopper? :)
Hoe zie je trouwens dat ie z\'n sluitspier aanspant, heeft ie doorzichtige kleding aan, of ruik je dat, doordat de geur wat minder wordt? ;)

Vanaf de Uithof, dan moet je toch over die brug, en dan rechtsaf ? Dan zit je op de parallelbaan van de a28. Lekker bochtje, die is rechtop haast niet te nemen ;)
Ben afgelopen zomer bijna elke dag in de Uithof geweest, dus vaak die weg gepakt.
Nee, het is niet zo\'n choppermodel, hij heeft van die erg chromen scoops ( a la VMax, maar dan hoger en smaller ), 4 cilinderblok.
Ik hoor hem z\'n sluitspier dichttrekken ;)
Elke dag te zien om 16.00 !! De moeite waard! Idd is dat een erg lekkere bocht die ik met de VMax met rearsets met schrapende stepjes neem, maar zoals hij hem neemt............... :?

[edit] Ik heb het ff opgezocht op het net en het is toch idd meer een choppermodel dan ik dacht, ik bedoel dus zo\'n FZX750[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Nee, het is niet zo\'n choppermodel, hij heeft van die erg chromen scoops ( a la VMax, maar dan hoger en smaller ), 4 cilinderblok.
Ik hoor hem z\'n sluitspier dichttrekken ;)
Elke dag te zien om 16.00 !! De moeite waard! Idd is dat een erg lekkere bocht die ik met de VMax met rearsets met schrapende stepjes neem, maar zoals hij hem neemt............... :?

[edit] Ik heb het ff opgezocht op het net en het is toch idd meer een choppermodel dan ik dacht, ik bedoel dus zo\'n FZX750[/edit]

Ik kom wel een keer om 16u daar staan, met m\'n motor in dat stukke gras in het midden van het stukkie klaverblad. Eigenlijk is het een half klaverblad. 1 naar Utrecht en 1 naar Zeist/Amersfoort.
En de andere richtingen zijn Uithof of daar binnendoor langs het KNMI.

MAaruh als ik een digitale fotocamera heb , dan ga ik daar in het gras staan wachten :)
Dan maak ik er meteen een kort filmpje van met geluid, zodat je ook echt die sluitspier van \'m hoort spannen. ;)
 
Ik kom wel een keer om 16u daar staan, met m\'n motor in dat stukke gras in het midden van het stukkie klaverblad. Eigenlijk is het een half klaverblad. 1 naar Utrecht en 1 naar Zeist/Amersfoort.
En de andere richtingen zijn Uithof of daar binnendoor langs het KNMI.

MAaruh als ik een digitale fotocamera heb , dan ga ik daar in het gras staan wachten :)
Dan maak ik er meteen een kort filmpje van met geluid, zodat je ook echt die sluitspier van \'m hoort spannen. ;)
Ik ging vanuit de Uithof op m\'n XT500 altijd onder de snelweg door ( richting de Bilt ) door de fietstunnel, keerde aan het eind van de tunnel linksaf het gras in en blêrde dan zo de snelweg op. Ik was een keer gewaarschuwd dat er politie zou staan dus ik reed maar een keer dat klaverblad en verdomd...daar stonden ze..voor nop :j
Ik zie je wel een keer staan JK! Ik zweer je, je hebt nog nooit iemand zo krampachtig een bocht zien nemen. Ik zit altijd het hele eind vanaf de parkeerplaats tot de afrit Veemarkt achter hem, met de auto!!!!!!! Met de motor ben ik hem na 10 meter al kwijt ;)
Overigens: als er een lange file staat voor het verkeerslicht en mensen gaan aan de kant om ruimte te geven, blijft\'ie gewoon staan :z
 
Ik ging vanuit de Uithof op m\'n XT500 altijd onder de snelweg door ( richting de Bilt ) door de fietstunnel, keerde aan het eind van de tunnel linksaf het gras in en blêrde dan zo de snelweg op. Ik was een keer gewaarschuwd dat er politie zou staan dus ik reed maar een keer dat klaverblad en verdomd...daar stonden ze..voor nop :j
Ik zie je wel een keer staan JK! Ik zweer je, je hebt nog nooit iemand zo krampachtig een bocht zien nemen. Ik zit altijd het hele eind vanaf de parkeerplaats tot de afrit Veemarkt achter hem, met de auto!!!!!!! Met de motor ben ik hem na 10 meter al kwijt ;)
Overigens: als er een lange file staat voor het verkeerslicht en mensen gaan aan de kant om ruimte te geven, blijft\'ie gewoon staan :z

Volgens mij zit ie nog vast in z\'n automobilistentijd ofzo?! Ik maak altijd gebruik van het voordeel van motoren, lekker vlot doorgassen en als het kan, vooraan bij het stoplicht staan.

Maaruh fietstunnel? Ik wist niet dat je onder de snelweg door kon ? Ik ga er altijd overheen (zoals iedere andere automobilist/motorrijder) :)

Ik heb nog wel eens de neiging om het fietspad te pakken, tot op heden nog niet gedaan, maar gister daar bij uhhh.. bij die flat waar ze vaak vanaf springen (dacht dat het zo\'n flat was bij tuindorp/overvecht in de buurt van een spoor) en in de buurt van winkelcentrum overvecht daar zijn ze bezig aan de weg. ALTIJD FILE. de hele dag door :( Dan heb je zin om een fietspadje te pakken, maar er rijden de laatste tijd veel politiemotoren rond :)
 
Laatst bewerkt:
Wat een lamzakken rijden er ook op de nederlandse snelwegen. Valt er wat water uit de lucht, wanneer niet, gaan ze 100 of zelfs 90 rijden. Rij toch door. :(
 
Wat een lamzakken rijden er ook op de nederlandse snelwegen. Valt er wat water uit de lucht, wanneer niet, gaan ze 100 of zelfs 90 rijden. Rij toch door. :(

Tja, vanmorgen nog een dodelijk ongeluk bij Barneveld / A1 (redelijk in de buurt van waar ik woon). Daar kwam een vent in de berm terrecht met z\'n auto, trok \'m weer de weg op, maar te ver, dus klapte tegen de linkervangrail (rechts zit nix op de A1 daaro - waar wel btw) en stuiterde toen terug met z\'n auto, waarbij hij uit de auto werd geslingerd, en meerdere malen door achterliggers werd overreden. (AUW). Die is daar dus aan overleden.

Kortom : Gordel om en gewoon 100/120 (of harder) blijven rijden.
 
Tja, vanmorgen nog een dodelijk ongeluk bij Barneveld / A1 (redelijk in de buurt van waar ik woon). Daar kwam een vent in de berm terrecht met z\'n auto, trok \'m weer de weg op, maar te ver, dus klapte tegen de linkervangrail (rechts zit nix op de A1 daaro - waar wel btw) en stuiterde toen terug met z\'n auto, waarbij hij uit de auto werd geslingerd, en meerdere malen door achterliggers werd overreden. (AUW). Die is daar dus aan overleden.

Kortom : Gordel om en gewoon 100/120 (of harder) blijven rijden.

Altijd fijn om te weten waarom je in de file staat. Kwam wel veel te laat op m\'n afspraak, ik zal het hem vergeven.
 
Altijd fijn om te weten waarom je in de file staat. Kwam wel veel te laat op m\'n afspraak, ik zal het hem vergeven.

Tja, dat zal moeilijk gaan. Met de motor kon je er redelijk doorheen, maar denk dat je bij het plaats van ongeval moeilijk erlangs kon. Bovendien, \'mazzel\' dat er geen motoren achter \'m reden, anders moest je nog over een kerel heen rijden ook. Gaat volgens mij best lastig.
Misschien met de trike van Nitromax niet...

Maargoed, ik verwacht dat ie geen gordel om had, dus een beetje eigen schuld. Hoe die trouwens van de baan af schoot is volgens mij ook een beetje eigen schuld. Hij heeft het alleen wel duur moeten bekopen.
 
Ik rij normaal met regen weer.Moet nu wel erg goed oppassen voor die klote bladeren op de weg.Het was vandaag weer klote weer, constant regen :(
 
De regen is op zich geen probleem, alleen mijn constant wazige vizier en bij lagere snelheden het beslaan van mijn vizier noodzaakt mij langzamer te gaan rijden. Zolang je afstand houdt no problemo..en bij een vrij rijbaan lekker doortrekken! De bochten neem ik met dit weer wel erg mieters.
 
Ok mannen, na vier pagina\'s gelezen te hebben wil ik efkes samenvatten.
Regen = Rijden
Rijden = Cool
Cool = Hardrijden
Hardrijden = OP JE BEK GLIJDEN

Laten we iedereen nou gewoon wel/niet laten rijden met regen (ik geef toe ik ben ook geen Rossi als het regent) en je kan die man/vrouw natuurlijk ook eens proberen over te halen om een BMW C1 te kopen })

C.U.


:j
 
Er rijdt hier vanuit de Uithof richting Utrecht zelfs met droog weer een gozer op een FZR 750Fazer ( BabyMax ) vreselijk langzaam!! Gisteren weer een hele rij auto\'s achter hem over het klaverblad \ '( . Als hij de bocht omgaat zie je hem z\'n sluitspier aanspannen en dan gaat hij zo rechtop mogelijk door de bocht.

hahahaha :}
 
Er rijdt hier vanuit de Uithof richting Utrecht zelfs met droog weer een gozer op een FZR 750Fazer ( BabyMax ) vreselijk langzaam!! Gisteren weer een hele rij auto\'s achter hem over het klaverblad \ '( . Als hij de bocht omgaat zie je hem z\'n sluitspier aanspannen en dan gaat hij zo rechtop mogelijk door de bocht.

Mischien moest ie wel hééél nodig naar de WC en dacht ie; als ik schuin ga hangen dan gaat \'t lopen?

Of hij reed op slicks natuurlijk
(of had z\'n bandjes mooi laten glimmen door ze met olie in te smeren?)
 
Zoals mijn wijze opa altijd zegt...de meeste regen valt naast je....
En die kan het weten want heeft jaren een Indian gereden (zonder regenpak) :}
 
Meneer op Fazer, Misschien is het wel iemand die net onderweg is en z\'n blok aan het opwarmen !

Zelfs als het blok nog koud is en moet opwarmen rijd ik nog redelijk vlot, alleen geen hoge toeren ;)

Ben trouwens vandaag bijna van de weg afgedrukt door een auto... een BMW :(
Die lul verplaatst zomaar van links naar rechts in het drukke Utrecht ,zonder knipperlicht en zonder ook maar even gvd in z\'n spiegel te kijken of laat staan even over z\'n dikke gore schouder! Ik toeteren.. kon er nog net langs (gelukkig is een motor niet breed!)
dus rechts ingehaald (op dezelfde baan - hij bleef me van de weg af drukken want hij zag me nog steeds niet), middelvinger opgestoken (sorry, een duim lukte niet) en voor het stoplicht nog even kwaad achterom gekeken waar ze achter me reden.

Ik snap ze echt niet hoor, ze hebben hun autorijbewijs gehaald, maar waarom kijken ze dan nooit in hun spiegels en even over de schouder als ze verplaatsen ??? NETELENBOS : VERPLICHT elke automobilist ook om minstens 5000 km per jaar te doen op de motor > anders inbeslagname rijbewijs.
Dat is echt de enige manier om autodebielisten te leren om eens langer dan hun lul te kijken in het verkeer. :( :( :( :( :( :( :(
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de mazzel gehad dat m\'n VRO nogal verzopen was, ik heb alles dus in de regen gedaan. Da\'s goed voor je vertrouwen in de regen. Je hebt, mits je nette banden hebt, geen problemen met grip. (Met name choppers willen nog wel eens van die keiharde eco-rubber tractor banden hebben. Bad Idea).

Het probleem zijn de gladde stukken. Gelekte olie wordt opeens een faktor tig gladder, bitumen (die zwart gerepareerde scheuren zijn spekglad, en alle claims van Verkeer & Waterstaat ten spijt vertrouw ik de grip op wegbelijning voor geen meter.

Als ik van plan was de fiets te nemen, dan neem ik hem ook, regen of niet...
 
Terug
Bovenaan Onderaan