Mieterige regenrijders ?

Monomuis

MF dino
Donateur
11 jul 2001
24.517
2.095
Nederland
Zojuist vanuit Utrecht naar Amersfoort gereden, lekker binnendoor, het was kutweer, maar boeie.
Sta ik naast een Kawa GPZ500 (denk ik, daar leek ie op) en die rijd(st)er trok ZO GIGANTISCH langzaam op.. ik reed \'m helemaal zoek met m\'n 250cctje, nooit meer wat van gehoord ;)
Je kan toch wel vlot doorrijden met regen ? Ik blijf gewoon even vlot doorrijden hoor, dus gewoon overal altijd wel te hard (en bij teveel blaadjes op de weg even oppassen, maar over het algemeen liggen de blaadjes alleen maar op de stoep, het fietspad en wat aan de zijkanten van de weg.

Ohja nog een tip : Doe je vizier dicht als je een vrachtwagen in wil halen met dit weer... ik deed het net op tijd, maar toch een natte bek :]

Maaruh als je zo langzaam rijd dan mag je wel in een auto stappen als je de regendruppels wilt ontwijken..

Ik verheug me op de winter zonder regen, zonder blaadjes en zonder ijzel.

Iemand anders ook nog trage rijders tegengekomen die de druppels willen ontwijken ? :)
 
ok, JK, JIJ bent een bikkel...

:)

Dank :}
nee maar regen of niet, je laat je er toch niet uitrijden door een 250cctje ? Heb nog vele malen in de spiegel en gewoon achter me gekeken, maar ik zag \'m echt niet meer. Misschien was het een 50cc brommert met een motorkenteken? ;)
Elke normale motor kan met GEMAK een 250cc eruit rijden...

Anyway, regen of geen regen maakt echt geen ruk uit, ja een beslagen vizier van tijd tot tijd :(


edit : is je ICQ stuk, of werk je op andere tijden? :)
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het erg rustig met motoren nu, rijd bijna niets meer!

Maar soms zijn er die wel erg langzaam rijden. Maar de meeste nog normaal. Ik rijd ook rustig, wil niet op m\'n bek gaan nu. Met nat wegdek kan een inschattingsfout meer gevolgen hebben dan als het lekker droog is. Maar stevig optrekken is geen probleem, zolang je geen bochten maakt...

Oh ja, nog een tip. Als je van de winter als er gepekeld is, en de weg dus nat is geworden, ZEKER je visier dicht doen!!! Anders heb je niet alleen een natte bek, maar ook een ZOUTE. blegh :r .
 
Oh ja, nog een tip. Als je van de winter als er gepekeld is, en de weg dus nat is geworden, ZEKER je visier dicht doen!!! Anders heb je niet alleen een natte bek, maar ook een ZOUTE. blegh :r .

Er rijden idd weinig motoren rond nu, heb er in totaal vandaag 3 gezien. 1 ouwelullen-BMW en 2 oudere (1992 ofzo) kawa sport/toer-motoren.

Maar met pekel rijd ik niet, het is wel een soort van pekelfiets, maar als er pekel ligt gaat m\'n auto er over heen. Zonde van m\'n motor man.
 
cool !, dat ga ik ook doen, volgas in de regen, gaat echt lekker denk ik })
 
als ik dat doe....in de eerste 2 versnellingen vanaf stilstand...volgas....dan breekt de achter kant rete los...

dat kan niet hoor...met 122,7 pk op het achterwiel... ;)
 
ach... iedereen rijdt gewoon de snelheid die hij/zij op dat moment wel voldoende vindt.

Met dit weer rijd ik ook niet harder dan 60 km/u, hoor..

... in de bebouwde kom. :P
 
Dank :}
nee maar regen of niet, je laat je er toch niet uitrijden door een 250cctje ?

Ooit wel eens met veel pk\'s onder je ass in de regen gereden? De heletijd burnouts maken, das lekker \ '(

Tuurlijk trekt een 250 je er dan uit :P
 
toch blijft het oppassen, ik dacht vorige week ook even vlot een auto int te halen voordat de tweebaans naar 1 baan ging, is niet leuk als bij 80 p/u je achterwiel rap begint weg te glijden. Maar het ging allemaal net goed....
 
dat heb je mooi goed,ik rij met dit weer ook
gewoon door,ja gewoon!
Gisteren stond ik bij het stoplicht,staat
er een kawa voor me,optrekken en flink door-
trekken en vooral niet opzij kijken.
Werd ie zowat onder zijn kloten gereden,ik zag
het allemaal gebeuren,dan maar iets voozichtiger
maar wel heel aan komen.
Als het droog is kun je de voor rem nog een keer
goed trekken(eventueel stoppie),maar met dit
weer toch geen echte aan rader
 
Ik geef toe: met regen ben ik een mietje in de bochten (rechtdoor no problem). Niet dat ik moet steken met mijn fiets, maar koekblikken kunnen me wel bijhouden. Op mijn divje met Conti Tour :r heb ik redelijk wat natte glibberpartijen meegemaakt, dat is niet goed voor je zelfvertrouwen \ '( . Op mijn Fazer is mijn achterband pas 2 keer gaan glijden: de eerste keer met nat weer en koude banden te vroeg uitacceleren :( en de tweede keer toen ik met droog weer hard over een rotonde rondging *D
 
Zo kan ik me nog een rijles herinneren waar bij ik ineens hoorde dat ik maar wat rustiger moest gaan rijden. Het regende behoorlijk en ik reed gewoon 50 in de bebouwde kom. Maar m\'n kameraad reed achter me en die durfde niet harder dan 30. Soms heb je van die stukken weg, die er echt spekglad uitzien, maar als je al ben bent voor een beetje regen, dan kun je beter maar ergens anders gaan wonen.
 
De laatste les voor m\'n examen had het ook geregend.
Ik moest toen dus ook de stopproef doen... alleen ging het iets te hard. :(

Ik ben er iig achter gekomen dat stoppies niet mogelijk zijn met regen (voorband ging glijden)
Gelukkig niets gebeurd (reed nog maar 10-15kmph).
Lekker gevoel is het echter niet.

Met dit K*tweer als vandaag ga ik ook nog niet lekker de bocht om hoor.
Ik durf dat echt nog niet met mijn 2 weken rij-ervanring.
 
doorrijen?
ik niet hoor!
ben een beetje bezopen om met dit kut weer op de motor te zitten.
pak de auto wel.
ben ook een beetje ouder dan de meeste hier en heb soms wat last van mijn knoken.(teveel in de kou en regen gereden ).
maar zo gauw het vriest en droog is ga ik minimaal een X per week met een bike naar het werk.

jr
 
Er rijdt hier vanuit de Uithof richting Utrecht zelfs met droog weer een gozer op een FZR 750Fazer ( BabyMax ) vreselijk langzaam!! Gisteren weer een hele rij auto\'s achter hem over het klaverblad \ '( . Als hij de bocht omgaat zie je hem z\'n sluitspier aanspannen en dan gaat hij zo rechtop mogelijk door de bocht.
 
Ken er hier nog eentje......

Droog = rijden
regen onderweg = pech
Regen = autorijden

Blegh, een keer overvallen door de ergste hoosbui die ik ooit gezien heb, zelfs mijn rug was zeiknat van de regen, die keer had ik tot 90 a 100 kilometer per uur ook last van een glijdend achterwiel, brr.
 
Ik ben er iig achter gekomen dat stoppies niet mogelijk zijn met regen (voorband ging glijden)
Gelukkig niets gebeurd (reed nog maar 10-15kmph).
Lekker gevoel is het echter niet.

Zeg dat niet te hard...want het kan lekker wel *D :P
http://blade.bikepics.com/GaryRothwell-ShowTime2-wetsm-17sec.wmv (Kijk maar)
 
Ok ok.. ik sprak dus weer voor mijn beurt. Het kan wel.
(maar ik kan het uiteraard niet)

wow... das wel lef!
 
Terug
Bovenaan Onderaan