Mietje of gewoon verstandig?

Mietje of slim? Ik ben...

  • een MIETJE, beslissing is beslissing

    Stemmen: 11 8,1%
  • gewoon slim, waarom bewust de staatskas spekken?

    Stemmen: 97 71,3%
  • een MIETJE, met extra gas had hij je nooit gepakt

    Stemmen: 16 11,8%
  • asociaal, je had sowieso achteraan moeten sluiten

    Stemmen: 12 8,8%

  • Totaal aantal stemmers
    136
Betekent dit, dat als ik links langs een enkelbaans file rij (b.v. een uitvoegstrook), dat jij me zou bekeuren? Ik doe dat namelijk nogal eens. Alleen wel met heel sterk aangepaste snelheid door de bovenstaande voorspelbaarheid.

Ligt aan de situatie en snelheid enz.
Ik denk het niet maar je weet nooit of ik het ben of een ander :P
 
Ligt aan de situatie en snelheid enz.
Ik denk het niet maar je weet nooit of ik het ben of een ander :P

En mijn plaatje met groene lijn (waarbij je natuurlijk wel eens aan de 'verkeerde kant' van de doorgetrokken streep uitkomt), is dat a. wettelijk toegestaan of valt dat niet meer onder filerijden? en b. zou er iemand ooit voor bekeuren? (en c. helpt het als het links ook vaststaat?)
 
Laatst bewerkt:
Ik woon in Barneveld en ken de situatie wel. Zou idd gewoon altijd rijden zoals je nu al rijdt. Maar als je politie ziet zou ik er ook voor kiezen om via Hilversum te rijden. Je zult maar net pech hebben een een bekeuring krijgen, je weet maar nooit.
 
@bjlevi
Toevallig, ik woon dus ook in Barneveld. En volgens mij ken ik je ook, maar dat weet ik niet zeker. Je naam komt me bekend voor. Maar misschien komt dat vanwege de welbekende zaak bij het station ;)
 
Ik mis de optie "Verstandig mietje"

Liever iets omrijden dan een prent riskeren. Helaas is de politie teveel gericht op het schrijven van boetes...
 
Nou ja, dat is natuurlijk gewoon de optie 'gewoon slim'. Ik had inderdaad voor elke combinatie van verstandig en mietje en aanverwanten wel een optie kunnen aanmaken ;) Als het aan Herr Flick had gelegen was het een heeeeeele lange poll geworden :+
 
Ik ga ook voor verstandig, en zou hetzelfde gedaan hebben :)

Wat ik zelf regelmatig doe is ook in de stad op normale 1baans (per richting)-wegen met onderbroken streept stilstaande zooi voor het stoplicht voorbij rijden, daarbij 90% van de tijd op mijn eigen rijstrook blijvend. Hierbij rij ik politiewagens die in de rij staan wel gewoon voorbij. Als ik me er achter tussenprop of ernaast blijf staan hebben ze me toch al gezien, en zowel normaal inhalen als inhalen over dezelfde rijstrook is gewoon toegestaan :)

Tot nu toe nog geen problemen mee gehad... Ik rij overigens ook regelmatig over busbanen, lege rijstroken voor een andere richting of elk ander stuk leeg asfalt lange stoplicht-files voorbij. Mocht ik daar ooit een keer een boete voor krijgen dan accepteer ik die gewoon zonder moeilijk doen, voor alle tijd die ik ermee win wil ik best een keertje betalen :)
 
@Chakotay
Wat dat betreft ben ik voorzichtiger dan jij. Misschien moet ik gewoon nog wat assertiever worden. Ik ben pas sinds kort de voorsorteerstrook voor andere richtingen bij stoplichten gaan gebruiken. Achteraf gezien duurde het al vrij lang voor ik uberhaupt de file bij stoplichten voorbij reed, weinig vertrouwen in mijn eigen optrekkunsten.
 
Ik ben met echt elk leeg stuk asfalt gebruiken ook pas sinds kort begonnen, vooral nu ik dagelijks een stadscentrum in moet doe ik het veel.

Ongeveer 40k kilometer ervaring hierzo overigens, opgedaan in een jaar en 3 maanden :)
 
ben het wel eens dat je je gangbare manier toch beter kan uitstellen als oom agent staat te koekeloeren.
verder zou ik hetzelfde doen. gewoon links blijven en op het laatst er tussen. Je rijdt geen motor om in de file te staan.
is ook slecht, een motor loopt snel warm als hij weinig rijwind vangt.
;).


en +1 voor je vette paintskilled tekening :) *O*
 
Laatst bewerkt:
LOL heb het ook een keer gedaan.

Motoragent reed met mij op over de vluchtstrook. Ik keek hem eerst aan, toen naar de doorgetrokken streep, toen weer naar de agent.... en toe naar rechts lekker invoegen. :P

Werd van de weg gehaald, gezellig gekletst met de motoragent. Hij zei meteen dat ik geen bekeuring kreeeg, maar dat hij het niet kon maken tegenover al de ingeblikte (zijn woorden:)) om mij niet van de weg te halen. Om iig niet het gezeur te krijgen van. Kijk een motoragent zal een motorriijder nooit bekeuren.

Daarna heeft ie me onder politiebegeleiding over de vluchtstrook langs de file gedirigeerd.

Dus je bent een mietje ja. :-)
 
@Gias
Thanx, het was een pittige studie, maar als je dan je bul eenmaal binnen hebt kun je wel van dit soort hippe tekeningen maken ;) Vergeet Pooh niet, die heeft ook skillz 8-)

@Flagg
Dat is gaaf, strakke actie van die agent. En voordat mensen weer reageren met "ja he, het zijn net mensen", dat bedoel ik helemaal niet. Het is gewoon mooi dat ze op die manier af en toe een oogje dichtknijpen.

Enne, dat jou dit gebeurd was zegt meer over jouw mazzel dan over mijn 'mietjes-zijn' :P
 
@Gias
Thanx, het was een pittige studie, maar als je dan je bul eenmaal binnen hebt kun je wel van dit soort hippe tekeningen maken ;) Vergeet Pooh niet, die heeft ook skillz 8-)

@Flagg
Dat is gaaf, strakke actie van die agent. En voordat mensen weer reageren met "ja he, het zijn net mensen", dat bedoel ik helemaal niet. Het is gewoon mooi dat ze op die manier af en toe een oogje dichtknijpen.

Enne, dat jou dit gebeurd was zegt meer over jouw mazzel dan over mijn 'mietjes-zijn' :P

Denk dat het ligt aan hoe je je opstelt tegenover de agent.

Ik stapte met een brede grijns af en zei: Goh nooit verwacht, is dat nou nog duur over zo'n streepje rijden? :) Zijn antwoord was zoiets van: ja heel vreemd, maar deze keer kost het je verder niets.

Daarna nog zitten kletsen over dat sommige verkeersregels niet helemaal toepasbaar zijn op motoren en dat je dan maar moet improviseren. :P

Hij wilde me even laten staan zodat dat alle koekblikkers die ik inhaalde zag dat ik aan de kant werd gezet. :)
 
Volgens mij worden er twee verkeerde voorstellingen gegeven: Er wordt hier gedacht dat er sprake is van twee stilstaande rijen auto's. De linkerbaan is echter leeg en er komt UITvoegend verkeer van rechts op.
Ik kom hier 1x per week in de avondspits langs en wat ik meestal doe is langs de stilstaande/langzaamrijdende file rijden doch voeg 'm vóór het weeffvak in. Dan rijd ik wel over de doorgetrokken streep maar meestal rijdt 't daar nog wel wat waardoor er een gaatje is. Tevens staat bromsnor pas een eindje verderop droog onder het viaduct, knap als die mij dan in de smiezen heeft. En ik hoef me op de uiterste linkse baan niet druk te maken over het uitvoegende verkeer dat zich tussen de stilstaande file door perst en zich meteen op de linkerbaan propt - waar ik net aan kom rijden.
Achteraansluiten doe ik niet - met de motor vind ik 't daar levenslink (nog afgezien van het filerijden) want de file begint soms al vóór de daarvoor liggende afslag .
 
Ik had het ook gedaan. Als je een bekeuring kunt voorkomen dan kun je dat maar beter doen. Kun je van het bespaarde geld weer je motor vertroetelen.
Maar ik doe het zelfde af en toe met de auto. Probeer wel voor de doorgetrokken streep in te voegen, maar lukt niet altijd. Iedereen vind het kanp aso ben ik bang, maar ik ga daar niet een hele tijd in de rij staan. Meestal heb ik er al een 1,5 uur opzitten als ik daar aankom en ben niet echt meer in de mood om ook nog eens een heer in het verkeer te zijn. Ik zorg niet voor gevaarlijke situatie's, maar rij wel zo lang er voorbij totdat er een gat komt waar mijn auto tussen past. En word ik toch gesnaaid dan probeer ik me er wel uit te lullen dat ik van ver kom en de situatie mij onbekend is en me heb vergist.
 
Op zich doe je niks verkeerd. Hij kan je stoppen en een preek geven, maar in de praktijk kan hij je niks maken.

Kom op mijn woon-werkroute regelmatig motorpolitie tegen. Tussen de file door "iets" boven de 40 ... handje omhoog en niets aan de hand.
 
Op zich doe je niks verkeerd. Hij kan je stoppen en een preek geven, maar in de praktijk kan hij je niks maken.

Kom op mijn woon-werkroute regelmatig motorpolitie tegen. Tussen de file door "iets" boven de 40 ... handje omhoog en niets aan de hand.

Je doet wèl wat fout: je mag daar niet meer over de doorgetrokken streep. Die begint nl. een paar honderd meter eerder. Kost je 90 euro ofzo.
't is geen kwestie van wel/niet door/langs de file. Tussen fileverkeer doorrijden mag nl. gewoon - da's hier niet de vraag.
 
je doet niets fout, je rijd een motor dan ga je toch niet in de file staan :?

ik had gewoon doorgereden.
Als meneer de agent mij wil bekeuren, prima. Maar rijd geen motor om precies hetzelfde te doen als met de auto.

Met een blikje had het wel vet aso geweest, maar nog steeds doe je niets fout.
 
je doet niets fout, je rijd een motor dan ga je toch niet in de file staan :?

ik had gewoon doorgereden.
Als meneer de agent mij wil bekeuren, prima. Maar rijd geen motor om precies hetzelfde te doen als met de auto.

Met een blikje had het wel vet aso geweest, maar nog steeds doe je niets fout.

overschrijding doorgetrokken streep: 150 euro
http://autotelegraaf.nl/infoenadvies/betrapt/

Je vindt dat je niets fout doet maar meneer agent mag je wel bekeuren? Da's niet logisch.

Nogmaals het gaat hier om langs een stilstaande rij oprijden (dus niet tussen twee rijen door) om vervolgens vooraan OVER een doorgetrokken streep uit te voegen. Een streep die je DWINGT rechtdoor te rijden en niet meer uit te voegen. Behalve dat dat idd de zweem van "asociaal" kan hebben, is er vanwege het op de snelweg invoegende verkeer in de weefstrook sprake van gevaarzetting. Die doorgetrokken streep ligt er niet voor niets.
Dus ja: je doet wel degelijk iets "fout".

Maar achteraan aansluiten met de motor is idd ook zo wat ....
 
ik heb een paar reacties gelezen ( niet allemaal)
maar waarom zijn er verkeers regels????
wat zou er gebeuren als iedereen die regels negeerde????
je hoeft niet geleerd te hebben, om op die vraag een antwoord
te hebben........ 8-)

nu ben ik geen oom agent......ik ben al helemaal niet iemand
die gaat zeggen hoe jij moet gaan rijden.....
maar ik zit 12 uur per dag op de weg,
ik zie elke dag dat het fout gaat........
wat mij nu het meeste raakt is:
dat er mensen bij betrokken zijn, en door fouten van een ander
dat niet meer na kunnen vertellen.
en het is niet alleen dat ongeval......wat er na komt is zekers zo erg.....
voor de nabestaanden
ga jij zeggen tegen de kindjes , dat papa niet meer thuis komt?? ( of mama )
en dit geld niet alleen voor motorrijders.... maar voor alle verkeers deelnemers.

ik heb eenmaal een ouder gezien met een kindje in haar armen ( levenloos )
dit vergeet je nooit meer.........
door een fout van een ander..... :/

doe alstublieft voorzichtig, en blijf rustig..
ik weet als geen ander, dat door fouten van een ander de meeste ongelukken
gebeuren,
liever een mietje..... als helemaal niets -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan