Mietje of gewoon verstandig?

Mietje of slim? Ik ben...

  • een MIETJE, beslissing is beslissing

    Stemmen: 11 8,1%
  • gewoon slim, waarom bewust de staatskas spekken?

    Stemmen: 97 71,3%
  • een MIETJE, met extra gas had hij je nooit gepakt

    Stemmen: 16 11,8%
  • asociaal, je had sowieso achteraan moeten sluiten

    Stemmen: 12 8,8%

  • Totaal aantal stemmers
    136
ik heb een paar reacties gelezen ( niet allemaal)
maar waarom zijn er verkeers regels????
wat zou er gebeuren als iedereen die regels negeerde????
je hoeft niet geleerd te hebben, om op die vraag een antwoord
te hebben........

nu ben ik geen oom agent......ik ben al helemaal niet iemand
die gaat zeggen hoe jij moet gaan rijden.....
maar ik zit 12 uur per dag op de weg,
ik zie elke dag dat het fout gaat........
wat mij nu het meeste raakt is:
dat er mensen bij betrokken zijn, en door fouten van een ander
dat niet meer na kunnen vertellen.
en het is niet alleen dat ongeval......wat er na komt is zekers zo erg.....
voor de nabestaanden
ga jij zeggen tegen de kindjes , dat papa niet meer thuis komt?? ( of mama )
en dit geld niet alleen voor motorrijders.... maar voor alle verkeers deelnemers.

ik heb eenmaal een ouder gezien met een kindje in haar armen ( levenloos )
dit vergeet je nooit meer.........
door een fout van een ander.....

doe alstublieft voorzichtig, en blijf rustig..
ik weet als geen ander, dat door fouten van een ander de meeste ongelukken
gebeuren,
liever een mietje..... als helemaal niets

ik vind het vaak lastig om me aan de regels te houden, maar dit houdt je een beetje in toom.



alle anti-moraalridders ffentjes hun bek dicht houden! :P
 
Laatst bewerkt:
De reactie van tiennie heeft niks met moraalridder zijn te maken. Ik kan me heel goed voorstellen dat als je iets dergelijks gezien hebt je wat anders gaat denken over het houden aan de verkeersregels.

Neemt niet weg dat er nog steeds een verschil is tussen de 'overtreding' die ik hier beschrijf en de overtredingen die dodelijke ongelukken veroorzaken. Tuurlijk, ik ben niet degene die bepaalt of ik iets wel of niet mag doen en of ik vind dat iets weinig extra risico veroorzaakt, want inderdaad, de regels zijn er niet voor niets. En die regels zijn gemaakt op basis van jarenlange ervaring met oorzaken van ongelukken e.d.

Maar ja, voor mijn specifieke situatie geldt dat het zoals ik het doe net zo 'gevaarlijk' is, als de suggestie van Pooh, die wel volgens de regels is. In beide gevallen heb je kans dat het mis gaat. Maar ja, dat is altijd zo.

Nu ik dit allemaal zo zeg denk ik dat eerder onoplettendheid en dom en lomp rijden veel vaker ongelukken veroorzaken dan het overtreden van verkeersregels. Ik denk dat oplettend een verkeersregel overtreden veel minder gevaarlijk is dan dom en onoplettend rijden terwijl je je wel aan de regels houdt.
 
Nu ik dit allemaal zo zeg denk ik dat eerder onoplettendheid en dom en lomp rijden veel vaker ongelukken veroorzaken dan het overtreden van verkeersregels. Ik denk dat oplettend een verkeersregel overtreden veel minder gevaarlijk is dan dom en onoplettend rijden terwijl je je wel aan de regels houdt.

daar ben ik zekers mee eens.......
maar sommige mensen doen dit met routine,......
en dan verdwijnd de oplettendheid.
en daar schuilt het gevaar...
en ik wil niemand iets verwijten, want ik ben ook niet foutloos.
en ik houd me ook niet altijd aan de regels..
maar met dingen in me achterhoofd, probeer ik toch heel voorzichtig te zijn.
ik ben chauffeur van beroep, in hart en nieren,
maar mijn beroep is helemaal verziekt, dit komt onder andere door:
www. chauffeur worden .nl
daar komen mensen die dan gaan denken dat een beroep is
van 9 to 5......
en als het 5 uur is geweest krijgen ze stress of haast....
en de tijdsdruk, en wat je verdient als chauffeur is ook niet
om over naar huis te schrijven,
maar dit alles maakt het niet veiliger op de weg,
en als je als motor rijder de heeeeele file voorbij rijdt,
dan kun je het als automibilist ( sommige ) die man wel wat doen.
en dat zie je onderweg wel eens.....
en dat die motorrijder.....een persoon is, met een naam
en eventueel met kinderen.......
word op dat moment helemaal vergeten ( denk ik )

maar wat evdkieft zegt ben ik het zekers mee eens,
als er een motorrijder langs komt ben ik de 1ste die even opschuift,
zodat die er veilig langs kan, en kan meteen kijken op welke bike die rijd O-)
ik heb een link voor 18 +, is niets voor mensen die niet tegen
bloederige dingen kunnen.
mischien ken je deze link: www.scheurijzer.nl
en dan naar schokkend18+
maar hier wordt je wel wakker geschud.....
ik stuur meteen een berichtje naar de moderator of dit kan.......
 
Laatst bewerkt:
Klopt daar ben ik het weer met jou eens. Routine is in zeker opzicht goed, maar dan alleen voor wat betreft handelingen die je moet doen. Elke verkeerssituatie is weer anders, dus zou niet routinematig benaderd moeten worden. Alleen de handelingen (rondje goed kijken, richtingaanwijzers, etc..) zijn goed routinematig uit te voeren.


Maar de bottom-line is inderdaad, hoe je ook rijdt, volgens de regels of niet, rijd gewoon netjes en beheerst en kijk goed uit je doppen. Zowel voor je eigen veiligheid als die van anderen.
 
Laatst bewerkt:
ff geen zin om alles door te lezen dus met risico dat het al eens gezegd geweest is:

Kan je niet gewoon "stapvoets" links om de auto's heen, zo beetje paar auto's met een keer en telkes weer invoegen als dr plaats is (of zelfs niet over de streep gaan als er genoeg plaats is en de auto's staan stil?).

Weet niet precies hoe breed het is en in hoeverre de auto's rechts staan maar wat je doet kan je evengoed met een auto doen, tgaat alleen ietsie makkelijker. Valt voor mij dus niet onder dezelfde categorie als het voorkruipen aan de stoplichten o.i.d.

Je bent een heel grote mafketel als je die agent ziet staan en dan toch lekker doorgaat met een overtreding maken, natuurlijk was slimste om door te rijden :D
 
Deze suggestie was nog niet gegeven, maar wel eentje die erop lijkt en naar mijn mening beter is (sorry ;) ). Pooh rijdt 'op' de middenstreep alsof ze tussen een file door rijdt, ook al rijdt er op de linkerbaan vrijwel niets. Je overschrijdt bij het invoegen dan niet de doorgetrokken streep en je gedraagt je zoals het hoort, conform verwachtingen van de (meeste) automobilisten.

Klopt inderdaad wat je zegt, met de auto kun je precies hetzelfde doen, met het verschil dat je er veel moeilijker tussenkomt en daarnaast als je er niet tussenkomt met het risico dat je de boel blokkeert en zo dus voor veel gevaarlijker situaties zorgt dan je met de motor zou doen. Maar in principe heb je gelijk ja, het is een iets 'heftigere' actie dan voorkruipen bij het stoplicht.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de 5 pagina's niet gelezen. Maar ik doe het ook wel eens, rij er niet zo heel vaak, maar wel rond 8.30 uur wanneer het idd lekker vast staat. Ik deed precies zoals je zei, wel beetje rechts van het midden, meer "filerijdend".

Toen links langs de baan op de gebogen afrit (ook helemaal fout natuurlijk) en toen zag ik bij de invoegstrook bij de A28 een politieauto staan welke volgens mij stonden te controleren of er iemand over de vlugstrook ging. Ik ging als een mietje dus weer midden op de rijstrook. Maar ik dacht, ze hebben me zeker weten links naast de baan zien rijden (en niet op of om gekeken) dus toen ben ik maar weer links er langs gegaan.

Ik voel me ook niet helemaal netjes als ik het doe, maarja ik vind dat ik het rustig doe en dat het veilig gebeurd. Doorstroming is ook gunstig :)
 
Laatst bewerkt:
Nu kom jij met je motor de hele meute voorbij (dat is geen probleem) om hem er vervolgens tussen te proppen.
Wat nou als iemand dat niet verwacht?

:^

Af en toe is het niet verkeerd om gewoon aan te sluiten in een "korte opstopping", puur voor je eigen veiligheid. Politie of geen politie.

Ik weet het, vloeken in de kerk.
 
Tuurlijk, ik ben ook niet iemand die principieel niet achteraan sluit hoor, maar goed, we hebben het hier niet over een korte opstopping, maar een lange :+

Maar nee, ik sluit ook regelmatig aan hoor. Mijn principe is een beetje 'ik heb al voldoende voordeel als motorrijder, ik hoef niet elk gaatje te benutten'. Vrij associeren is toegestaan :+
 
Tuurlijk, ik ben ook niet iemand die principieel niet achteraan sluit hoor, maar goed, we hebben het hier niet over een korte opstopping, maar een lange :+

Maar nee, ik sluit ook regelmatig aan hoor. Mijn principe is een beetje 'ik heb al voldoende voordeel als motorrijder, ik hoef niet elk gaatje te benutten'. Vrij associeren is toegestaan :+

edit: dacht ff dat ik de situatie kende, ik had het over een andere afslag.
 
Laatst bewerkt:
ik eh... zou ook zo'n mietje zijn.

Voor die evt. bekeuring moet ik toch minstens een uur werken, weegt niet op tegen 10 minuutjes te laat zijn op je werk (moet je wel weer 10 minuutjes later weg)
 
Het zijn inderdaad erg heftige foto's. Maar, anders dan het schok-effect bereiken weet ik niet zo goed wat ik van dit soort 'waarschuwingen' moet denken. Tuurlijk, een ongeluk zit in een klein hoekje, maar ja, als je een zwaar ongeluk krijgt zal dat er 9 van de 10 keer niet zo fris uitzien. Of mensen om dit soort foto's nou verantwoordelijker gaan rijden, ik vraag het me af.
 
Volgens mij zijn de meesten het wel met mee eens ja en waren ze ook schijnheilig doorgereden.

Heb trouwens nu wel Pooh's suggestie geprobeerd en dat gaat prima. Ruimte zat inderdaad en als het nodig is wijk je evengoed nog kort uit naar de linkerrijstrook.

Enige wat ik nog moet afwachten is of ik dit aandurf als oom agent weer staat te koekeloeren. Ik denk het wel, want gevoelsmatig is dit 'legaler' dan wat ik voorheen deed.
 
Een wereld zonder fouten is een utopie. Fouten zullen altijd blijven bestaan. Dus schuld of geen schuld. Mijn fout, iemands anders fout. Als het je tijd is, dan is je tijd aangebroken. En zo niet. Dan heb je "geluk". Met die gedachte zit ik op de motor. We kunnen niet allemaal heilig leven, en daar moet je juist vanuit gaan dat iemand anders dat ook niet is. (niemand is dat)

Voor wat betreft de situatie: Beter het zekere voor het onzekere. Voordeel is wel...omdat je voorlangs de auto's gaat, maak je de kans groter dat ze je wel opmerken. (en sommige gelijk pissig worden omdat jij wel de hele rij voorbij kan en zij niet, en dan zien ze je opeens wel als motorrijder...grappig)
 
daar ben ik zekers mee eens.......
maar sommige mensen doen dit met routine,......
en dan verdwijnd de oplettendheid.
en daar schuilt het gevaar...
en ik wil niemand iets verwijten, want ik ben ook niet foutloos.
en ik houd me ook niet altijd aan de regels..
maar met dingen in me achterhoofd, probeer ik toch heel voorzichtig te zijn.
ik ben chauffeur van beroep, in hart en nieren,
maar mijn beroep is helemaal verziekt, dit komt onder andere door:
www. chauffeur worden .nl
daar komen mensen die dan gaan denken dat een beroep is
van 9 to 5......
en als het 5 uur is geweest krijgen ze stress of haast....
en de tijdsdruk, en wat je verdient als chauffeur is ook niet
om over naar huis te schrijven,
maar dit alles maakt het niet veiliger op de weg,
en als je als motor rijder de heeeeele file voorbij rijdt,
dan kun je het als automibilist ( sommige ) die man wel wat doen.
en dat zie je onderweg wel eens.....
en dat die motorrijder.....een persoon is, met een naam
en eventueel met kinderen.......
word op dat moment helemaal vergeten ( denk ik )

maar wat evdkieft zegt ben ik het zekers mee eens,
als er een motorrijder langs komt ben ik de 1ste die even opschuift,
zodat die er veilig langs kan, en kan meteen kijken op welke bike die rijd O-)
ik heb een link voor 18 +, is niets voor mensen die niet tegen
bloederige dingen kunnen.
mischien ken je deze link: www.scheurijzer.nl
en dan naar schokkend18+
maar hier wordt je wel wakker geschud.....
ik stuur meteen een berichtje naar de moderator of dit kan.......

Die site ken. Het doet mij persoonlijk niks. Wil niet emotieloos overkomen. Maar de reden waarom heb ik eigenlijk hierboven uitgelegd. Je kan nog zoveel foto's plaatsen. Maar dat zal nooit het probleem oplossen omdat die "problemen" gewoon menseigen zijn. Dat het je aan het denken zet, dat wel. Maar dat verandert nog niets specifieks aan een situatie.
 
@Hanzzzz
Misschien begrijp ik je verkeerd, maar heb je de situatieschets bekeken? De rechterbaan staat vol met auto's die willen uitvoegen, de linkerbaan is vrijwel leeg omdat daar alleen ingevoegde auto's rijden (en auto's die zich vergist hebben). Met andere woorden, als ik rechts had willen inhalen had ik op de vluchtstrook moeten rijden (of heel dicht tegen de auto's op de rechterbaan moeten rijden).
 
Ik denk dat rechts inhalen op de rechterbaan nog veiliger is dan links op het laatste moment in de ankers en ertussen voegen.

In die laatste situatie heb je ook nog 's kans op een auto in je nek.
 
Maar, wat is het verschil met tussen de file door rijden en tussen een file en een lege baan door rijden dan? In dat opzicht is tussen file rijden natuurlijk ook op een bepaalde manier risicovoller.

Tuurlijk, op de vluchtstrook heb je inderdaad zeeën van ruimte, maar ja, dat is niet zonder reden. Rechts inhalen is in dat opzicht wel veiliger, maar niet conform de regels. Automobilisten verwachten je daar zeker niet, wat het juist weer risicovoller maakt.

Daarbij, als het moment daar is dat je moet gaan invoegen en je rijdt rechts heb je veel meer kans op een auto in je nek dan als je alle uitvoegers voorbij bent en dan pas gaat uitvoegen. Toegegeven, dan moet je wel letten op de invoegers, maar dat moet je in beide gevallen.
 
Rechts inhalen is in dat opzicht wel veiliger, maar niet conform de regels. Automobilisten verwachten je daar zeker niet, wat het juist weer risicovoller maakt.


De snelheid van de klap is iig lager. Je mag er nooit van uitgaan dat automobilisten je zien, bij normaal filerijden kun je ook iedere auto voor je voorwiel krijgen.

Ik blijf erbij dat ik in zo'n situatie gewoon aansluit.

(en word dan links EN rechts ingehaald door motorrijders) 8-)
 
Laatst bewerkt:
De snelheid van de klap is iig lager. Je mag er nooit van uitgaan dat automobilisten je zien, bij normaal filerijden kun je ook iedere auto voor je voorwiel krijgen.

Ik blijf erbij dat ik in zo'n situatie gewoon aansluit.

(en word dan links EN rechts ingehaald door motorrijders) 8-)
Ik zal de volgende keer naar je zwaaien ;) :P
 
Aansluiten is denk ik altijd het veiligst ja. Want ik geloof zelf dat het risico dat een auto je niet ziet en achterop rijdt (als jij de staart van de file bent) niet zo groot is.

Maar wat ik bedoelde is dat ik er niet vanuit ga dat automobilisten me zien, dat is inderdaad bloedlink ;) maar ik bedoelde meer dat als je rijdt zoals automobilisten verwachten je in ieder geval meer kans hebt DAT ze je zien en het daardoor dus veiliger maakt.

Ik zal ook naar je zwaaien, ik ben die gozer op de zwarte Hornet die bij politie rechtdoor rijdt ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan