Migratie/installatie (nieuwe) servers [UPDATE]

had wel verwacht dat MF goed genoeg was om zoiets transparant te doen :(
 
Post anders effe de nieuwe ip-adressen, hoeven we niet op dat dns-geneuzel te wachten.
 
goeie timing, ik ben morgen en zaterdag toch niet instaat om te MFen, dus zal er weinig van merken :P

Alvast :} :} voor onze serversboy's :)
 
Wat een timing :} Vanaf morgen ben ik in het hardzegebergte :]


suc6 mannen :} :} :} !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Zal zoals gewoonlijk in de computer wereld wel niet in 1x meezitten
 
Uhm, kun je die IP adressen niet gewoon meenemen van Telecity naar Redbus? :? Ik neem aan dat 2Fast met VLAN's werkt, dan kun je dat vaak gewoon meenemen (hooguit het subnet op de nieuwe router in Redbus inprogrammeren). Zelf een paar weken terug met 6 servers verhuisd van Interxion naar Redbus en gewoon dezelfde IP's gehouden. Ik had met 6 servers slechts een downtime van 2 uur.
Yep, da's bekende techniek, maar we verhuizen niet alleen van colo. Het zit wat ingewikkelder in elkaar. 2Fast en Trueserver zijn gefuseerd. De colo in RedBus was van Trueserver en de routers daar zijn niet ingesteld voor de ip ranges van 2Fast. We hebben dus pech dat we binnen eenzelfde bedrijf naar een colo gaan die eerst eigendom was van een ander bedrijf.
Anyway, succes ermee. Hoop dat je niet teveel problemen tegenkomt, dat gebeurt in de praktijk meestal wel.
Thanks. :) We gaan ook uit van een paar kleine catastrofes. We hebben niet voor niets een downtime van een dag aangehouden. :P
 
Thanks. :) We gaan ook uit van een paar kleine catastrofes. We hebben niet voor niets een downtime van een dag aangehouden. :P
Succes ermee, gelukkig ben ik op vrijdag nooit op kantoor dus ik merk er weinig van..... ;)

(baas, als je meeleeest, ik post hier anders nooit hoor ;) )
 
succes jonges,goed gecommuniceerd!!!!erg duidelijk...dat het maar flink mag meezitten morgen!@!!!
 
Yep, da's bekende techniek, maar we verhuizen niet alleen van colo. Het zit wat ingewikkelder in elkaar. 2Fast en Trueserver zijn gefuseerd. De colo in RedBus was van Trueserver en de routers daar zijn niet ingesteld voor de ip ranges van 2Fast. We hebben dus pech dat we binnen eenzelfde bedrijf naar een colo gaan die eerst eigendom was van een ander bedrijf.
Okee duidelijk, wist niet dat ze gefuseerd waren. Mooi bedrijf zo...

Thanks. :) We gaan ook uit van een paar kleine catastrofes. We hebben niet voor niets een downtime van een dag aangehouden. :P
Bij de verhuizing die ik recent heb uitgevoerd uit voorzorg alles meegenomen wat maar kapot kon gaan (voedingen, hardeschijven etc.) en juist dan gaat er niks mis en ging alles vlekkeloos :+ maar da's idd een uitzondering, gaat bijna altijd wel iets fout. :o

Je hebt het 'geluk' dat je je een dag downtime kunt veroorloven denk ik, bij servers met commerciële sites (zoals op onze servers, met enkele zeer drukbezochte websites) vindt de klant dat vaak niet zo leuk :+ met als resultaat dat je weer midden in de nacht bezig moet. :Z :)

Ik neem aan dat de nieuwe IP's wel gelijk in de DNS servers van 2Fast/Trueserver komen te staan, post anders die IP's van die DNS servers hier voor de real addicts. Kunnen ze tijdelijk die gebruiken om snel weer te kunnen MF'en.

Qua voorzieningen ga je er iig. wel op vooruit, ben in meerdere colo's in Nederland geweest (Tyco, Interxion, RedBus en Telecity-II) maar RedBus is toch wel het fraaiste datacenter. :}
 
Laatst bewerkt:
IP-adressen:

Motor-Forum 213.193.211.40
Motorfreaks 213.193.211.41
GPinsider 213.193.211.41

Voor de wat mindere IT-goden onder ons: Type in je browser een van de bovenstaande ip-adressen in om de websites te kunnen bezoeken als de url's (www.motor-forum.nl) zelf nog niet werken vanwege de DNS-refresh: http://213.193.211.40
 
IP-adressen:

Motor-Forum 213.193.211.40
Motorfreaks 213.193.211.41
GPinsider 213.193.211.41

Voor de wat mindere IT-goden onder ons: Type in je browser een van de bovenstaande ip-adressen in om de websites te kunnen bezoeken als de url's (www.motor-forum.nl) zelf nog niet werken vanwege de DNS-refresh: http://213.193.211.40
Wat een prutsers, hij doet het niet :( :( :( :(















:+ zo dom ben ik ook weer niet ;) vanaf morgen pas :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan