Mijn A is binnen, welke motor voor veel reizen mét bagage?

Enneh,... wat betreft hyabusa; over kikkerhouding gesproken...:-p
 
Je geeft geen budget op, maar een budgetoplossing zou misschien zijn om je gitaar tussen je kleding in een speedbag te doen (https://www.louis.eu/artikel/louis-speedbag/10024015 - ook te koop bij Motozoom) en die achterop te snoeren.

Qua motor kan ik in ieder geval zelf prima uit de voeten op mijn Yamaha FZS600 met achterop een tentje, speedbag, slaapmat en stoeltje.

Bedankt voor je bericht!
Ik had zelf ook al aan zo'n 'baggage-roll' zitten denken idd. Als alles daar in past, kun je verder kiezen wat je wilt wat motor betreft...!
 
Rijden met een gitaar op je rug is ronduit ruk. Hele tijd die hals tegen je helm aan.

Wat ik zou doen is een gitaarkoffer modificeren zodat je 'm als een motorkoffer aan de houder kan klikken.
Mooi C-Bow systeem op je motor en het andere deel aan een koffer maken.

Als motor, laat ik eens mijn nieuwe aanwinst aanprijzen. Een Triumph sprint!

C-Bow systeem:
[afbeelding]
Ook een mooie oplossing inderdaad!
 
Er zijn toch ook gasten met een snowboard aan de motor geknoopt, op vakantie naar Frankrijk geweest? Dan kan een gitaarkoffer toch ook?
 
Sorry, ik had niet in je profiel gekeken!

Je zou bijv in je onderschrift kunnen zetten: 'Happy Bike-girl' of zoiets..........?
(Beter: Bedenk zelf iets moois)
 
Ja... Happy bike boy/girl vind ik nou niet echt bij mijn leeftijd passen. De pubertijd ben ik al enige tijd gepasseerd :P
Ach ... je bent maar zo jong als je je voelt ;)

Ik merk trouwens dat er tegenwoordig veel meer jongere vrouwen zijn dan vroeger ...
... of komt dat omdat ik ouder wordt?



Even terugkomen op een aanhangertje achter de motor:
Als dat zo een 1-wielertje is, en niet breder uitkomt dan de motor, kan die overal mee tussendoor als je motor er ook tussen kan :Y
Moet je wel rekening houden met het feit dat je meer lengte hebt om weer in te voegen en ook in gedachte houden dat automobilisten die extra lengte ook niet meteen verwachten.

Maar, voor een (kleine?) gitaar bestaan er wel andere oplossingen. Lijkt mij nog lang niet noodzakelijk om over te gaan naar een aanhangertje. Tenzij ... je nog heel wat andere zaken moet meenemen.

Persoonlijk zou ik de gitaar wel boven de motor zetten, en niet als "zijkoffer", want die hindert een beetje bij files.
 
Ach ... je bent maar zo jong als je je voelt ;)

Ik merk trouwens dat er tegenwoordig veel meer jongere vrouwen zijn dan vroeger ...
... of komt dat omdat ik ouder wordt?



Even terugkomen op een aanhangertje achter de motor:
Als dat zo een 1-wielertje is, en niet breder uitkomt dan de motor, kan die overal mee tussendoor als je motor er ook tussen kan :Y
Moet je wel rekening houden met het feit dat je meer lengte hebt om weer in te voegen en ook in gedachte houden dat automobilisten die extra lengte ook niet meteen verwachten.

Maar, voor een (kleine?) gitaar bestaan er wel andere oplossingen. Lijkt mij nog lang niet noodzakelijk om over te gaan naar een aanhangertje. Tenzij ... je nog heel wat andere zaken moet meenemen.

Persoonlijk zou ik de gitaar wel boven de motor zetten, en niet als "zijkoffer", want die hindert een beetje bij files.



Het is me bij de lessen ook opgevallen dat er echt veel vrouwen hun A gaan halen! Waaronder ik ook dus, maar volgens mij is het ongeveer 50/50, misschien 60/40 wat verdeling betreft. Top!

Ja, ik ga eens kijken voor zo'n bagagerol die ik achterop kan 'knopen' voor het gitaartje en andere kleine dingen. Voor de helm wil ik wel graag een topkoffer, dan kan die gewoon bij de motor blijven en hoef ik die niet overal mee naar toe te slepen.
 
Het is me bij de lessen ook opgevallen dat er echt veel vrouwen hun A gaan halen! Waaronder ik ook dus, maar volgens mij is het ongeveer 50/50, misschien 60/40 wat verdeling betreft. Top!

Ja, ik ga eens kijken voor zo'n bagagerol die ik achterop kan 'knopen' voor het gitaartje en andere kleine dingen. Voor de helm wil ik wel graag een topkoffer, dan kan die gewoon bij de motor blijven en hoef ik die niet overal mee naar toe te slepen.
Dat lijkt mij ook de beste en meest praktische oplossing :Y

Jaja, motorrijden is al decennia lang niet enkel een mannending meer he ;)
En dat vind ik maar goed ook 8-)

Mijn vrouwtje wil ook ... maar met de meeste motoren hier krijgt ze haar voeten amper aan de grond -O-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat lijkt mij ook de beste en meest praktische oplossing :Y

Jaja, motorrijden is al decennia lang niet enkel een mannending meer he ;)
En dat vind ik maar goed ook 8-)

Mijn vrouwtje wil ook ... maar met de meeste motoren hier krijgt ze haar voeten amper aan de grond -O-

Ja, dat is inderdaad wel een 'ding'; de voeten aan de grond. Het lukt mij wel, maar niet van harte. En ik ben 1.69 m, niet idioot klein ofzo.

Misschien een A2 motor voor je vrouw? Ik had een vrouw op les die het ook zo op loste. Die motoren zijn toch iets compacter over het algemeen.
 
Ja, dat is inderdaad wel een 'ding'; de voeten aan de grond. Het lukt mij wel, maar niet van harte. En ik ben 1.69 m, niet idioot klein ofzo.

Misschien een A2 motor voor je vrouw? Ik had een vrouw op les die het ook zo op loste. Die motoren zijn toch iets compacter over het algemeen.
Mijn vrouw zou nekpijn krijgen als ze met jou zou praten _O-
Ze is 1,55m ;)
 
Geen harde dingen in een rugzak stoppen, eigenlijk liever helemaal geen rugzak.

Motor voor veel reizen: ik adviseer een all road, met flinke koffers.

Gitaar mee: Ik heb een tent en twee (ja ook die van mijn vrouw) stoelen bij me. Bij de laatst aangeschafte van de tent, heb ik niet goed op de pakmaat gelet en de stokken bleken niet in de zijkoffers te passen. Dus heb ik een waterdichte bagagetas gekocht. Die gaat dwars achter op en met wat spanbandjes vast. Mijn tas is een meter lang.

Vrijwel alle merken maken leuke all roads, dus ga kijken en passen wat jij lekker vindt. Veel zijn er wat hoger, maar er zijn bijna altijd ook wel verlagingssets te krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Eerder zo'n bord voor uitstekende lading ;)

ladingwetnl35.jpg
 
Misschien is een Honda Deauville een optie, de zijkoffers zijn met elkaar verbonden.
DWZ, je kunt zo van de ene koffer iets doorsteken tot in de andere koffer. Niet over de volle breedte maar misschien net genoeg voor de hals van je reisgitaar?
Ook nog eens een zeer berouwbare bike!
 
Misschien is een Honda Deauville een optie, de zijkoffers zijn met elkaar verbonden.
DWZ, je kunt zo van de ene koffer iets doorsteken tot in de andere koffer. Niet over de volle breedte maar misschien net genoeg voor de hals van je reisgitaar?
Ook nog eens een zeer berouwbare bike!

Zijn ze aan elkaar verbonden???
Dat heb ik nooit geweten. Ik heb er wel naar gekeken zo'n Honda, maar dacht dat het losse koffers waren, dus ook niet wat ik zocht.
Hmm... Toch iets om over na te denken dus...
 
Let wel, dit alleen wat de jongere Deauville betreft, de zogenaamde 700.
De voorloper, de 650 heeft dat niet, die doorverbinding.

Voor de Deauville kenners, correct me if I'm wrong ;)
 
Bij lengte 1,69m is een Diversion600 misschien wat? Ik heb er zelf een 47 liter topkoffer van Givi op gebouwd (tweedehands van hier), zadeltassen, waar je evt de hals uit kunt laten steken (ook van hier :D), al dan niet met een vuilniszak erom (ty-wraps mee!). Ik heb hele korte benen, ben maar paar cm langer dan jij en ik kan goed aan de grond als ik mijn motorlaarzen aan heb. Dat kan voor mensen met korte benen veel schelen, de ene zool is dikker dan de andere en volgens mij kun je bij Daytona zelfs dikkere zolen kiezen (€€€)
 
Je zou een wat oudere BMW kunnen nemen. Niet echt vrouwelijk natuurlijk, maar vaak is een goede occassion inclusief koffers op zich nog wel betaalbaar (al kan ik niet in je portemonnee kijken). Koffers los kopen zijn duur en niet echt goed te vinden, dus handig om dat in 1 koop mee te nemen. Grote rugzakken worden afgeraden :). Koop em lekker particulier, en vergelijk of de prijs een beetje scherp is, dan schrijf je er zeker niet al teveel op af!
 
Terug
Bovenaan Onderaan