Mijn A is binnen, welke motor voor veel reizen mét bagage?

G_v_S

Die hard MF'er
28 mrt 2017
522
4
Dag allemaal,
Na maanden lang hunkeren is ie EINDELIJK binnen; gisteren met schitterend weer afgereden en met succes.

Nu de vraag: welke motor????
Ik zoek een motor waar ik wat op mee kan nemen, het hoeft dus geen scheurijzer te zijn waar je als opgevouwen kikkertje op zit. Het is zelfs zo dat ik graag een klein gitaartje mee zou willen nemen. Op mijn Piaggio MP3 kan een klein reisgitaartje in de buddyseat, maar bij 'normale' motoren heb ik die optie niet.
Er is een tijd terug wel eens zo'n dergelijk topic geweest, maar ben benieuwd of mensen intussen iets hebben kunnen verzinnen op dit probleem. Omdat ik mijn gitaar voor mijn werk gebruik en er niet altijd 1 op locatie kan neerzetten, is dit wel een belangrijk onderdeel van keuze van motor.

Daarnaast heb ik ook nog de eis dat de motor wel een beetje zuinig moet zijn, 1:20 is erg wenselijk.

Dit forum is trouwens HUGE! Zo ontzettend veel informatie, bijna niet te bevatten allemaal. Thanks God for the zoekfunctie :P
 
Aha, jij bent dus Jo met de banjo _O-

Maar als een klein reis gitaartje onder de buddy van je scoot past, dan past deze ook in elke top en/of zijkoffer.
Dat maakt zo'n beetje elke motor geschikt voor wat jij ermee wil.
Verder gewoon proefrijden, kijken wat jij fijn vindt.
We kunnen hier 10-tallen motoren opsommen, maar zoveel mensen, zoveel wensen.

Proefrijden :Y :]
 
Aha, jij bent dus Jo met de banjo _O-

Maar als een klein reis gitaartje onder de buddy van je scoot past, dan past deze ook in elke top en/of zijkoffer.
Dat maakt zo'n beetje elke motor geschikt voor wat jij ermee wil.
Verder gewoon proefrijden, kijken wat jij fijn vindt.
We kunnen hier 10-tallen motoren opsommen, maar zoveel mensen, zoveel wensen.

Proefrijden :Y :]

Bedankt voor je reactie!
Nee hij past niet in elke koffer. Het is de hals die 't em doet. Zelfs de reisgitaren hebben nog een lengte van rond de 80 cm, waardoor wat lengte betreft gewoon niet gaat passen.
 
80 cm is wel een probleem ja, is een gitaar rugtas geen optie?
Eventueel modificeren, zodat de tas op een bagagerack gemonteerd kan worden.
 
Hieronder de verbouwde CX500 met PAV40 aanhanger van iemand die ik ken. Maar iedere motor met eenwielige aanhanger kan natuurlijk.

pav40.jpg


Of anders dit misschien? _O-

gitaar.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hahahahah die is goed!

Nee geen aanhanger. Het hele punt van motorrijden was om de files wat vlot door te komen. Met een aanhanger haal ik die kracht onderuit.
 
Stevige gitaar tas moet lukken
Heb wel een aantal keer met een basgitaar op mijn rug gereden, is nogal wat groter dus vangt bij hoge snelheden wel veel wind
 
Al eens een grote motorzaak ingedoken?
Staat toch echt zat spul waarmee jij de wereld rond kan met je gitaartje erbij.
Met dit weer zou ik als ik jou was toch echt eens lekker brommers gaan kieken bij een grote motorzaak.
Ga jij vast wel slagen.
Goed humeur en helm mee.
En uiteraard je pinpas.
Succes.
 
Koop een mooie pc800, die heeft zelfs een kofferbak. Wij waren best jaloers op de tupperware-ridders toen we op een zonnige dag afstapten en zij alle bepakking zo in de kofferbak kieperden. :+
 
Ik heb best een paar keer met een full-size gitaar (zowel met een akoestische als een elektrische) op de motor gezeten, gewoon met een zachte gitaarhoes met van die rugtas-riemen. Is niet het meest comfortabele ooit, maar is goed te doen, als je hem maar lekker strak vastgespt, en geen 160 gaat rijden, en bij harde wind een andere optie openhoudt. Merk op dat zo'n ding eigenlijk maar een klein stukje boven je hoofd uitsteekt en nog met het smalste deel ook, dus 95% van de wind vang je toch op de lichaam.

En als je dan een reisgitaartje gebruikt past het toch helemaal wel achter je rug?

Wellicht helpt het dan nog om een touring schermpje op de motor te zetten. Die moeite heb ik nooit genomen. Het lijkt me op een racer sowieso niet comfortabel, maar op mijn CBR1000F (en ook op mijn NTV650 en ook op mijn Kymco People S 50) was het redelijk te doen, laat staan als je echt een dikke motor gaat gebruiken (lees grote toerbuffel).

Moet er dan wel weer bijzeggen dat het in mijn geval wel slechts incidenteel gebeurt, en dan ook meestal niet verder dan een kilometer of 20. Als ik het dagelijks zou moeten doen zou ik toch echt een auto nemen voor reizen met dat soort lang spul, al was het maar voor de veiligheid.

Just my $0.02.
 
Rijden met een gitaar op je rug is ronduit ruk. Hele tijd die hals tegen je helm aan.

Wat ik zou doen is een gitaarkoffer modificeren zodat je 'm als een motorkoffer aan de houder kan klikken.
Mooi C-Bow systeem op je motor en het andere deel aan een koffer maken.

Als motor, laat ik eens mijn nieuwe aanwinst aanprijzen. Een Triumph sprint!

C-Bow systeem:
000000030trilstreetliffdsf853653hghgh.jpg
 
Je geeft geen budget op, maar een budgetoplossing zou misschien zijn om je gitaar tussen je kleding in een speedbag te doen (https://www.louis.eu/artikel/louis-speedbag/10024015 - ook te koop bij Motozoom) en die achterop te snoeren.

Qua motor kan ik in ieder geval zelf prima uit de voeten op mijn Yamaha FZS600 met achterop een tentje, speedbag, slaapmat en stoeltje.
 
Laatst bewerkt:
Honda nc750x, heeft een soort buddy (bagageruimte) waar normaal de tank zit, is zuinig, en is te vinden met een (dct) automatisch versnellingsbak.
 
Ik zou zelf iets gaan knutselen wat je achterop kwijt kunt en waar je gitaar in past. In een tas op je rug lijkt me niks. Eén keer van je motor gereden worden en op je rug vallen en je letsel kan enorm zijn.
 
Laatst bewerkt:
Rijden met een gitaar op je rug is ronduit ruk. Hele tijd die hals tegen je helm aan.

Wat ik zou doen is een gitaarkoffer modificeren zodat je 'm als een motorkoffer aan de houder kan klikken.
Mooi C-Bow systeem op je motor en het andere deel aan een koffer maken.

Als motor, laat ik eens mijn nieuwe aanwinst aanprijzen. Een Triumph sprint!

C-Bow systeem:
[afbeelding]

Dan krijg je dus zoiets:
How-to-video.Still001.jpg


Als is deze uitvoering wat lomp, een kleiner gitaartje = kleinere koffer, kan ook wat meer naar boven gericht.
 
als je het uiterlijk niet echt belangrijk vind kan je aan het juiste custom bagagerek achter op de motor echt heel veel aanhangen. er is bij mij zeer regelmatig een geweerkoffer van ruim 130 cm mee gegaan en die stond dan verticaal aan de zijkant en vast met een paar spanbanden ging prima. op de zelfde plek zijn ook grote speakers vervoerd koffers vol met gereedschap reiskoffers en van die alu motorkisten. allemaal gewoon vastgesjort met een paar sjorbanden.
wil je iets minder custom dan neem je één of andere allroad met van die standaard alu kisten waarvan je er van één het deksel aan laat passen met eventueel een schot met bekleding in de onderkant en dan past daar prima een gitaar in. dan zijn de kosten van het aanpassen beperkt en ook weer makkelijk naar origineel te brengen door een nieuwe koffer of extra deksel te kopen.
 
'Mijn A is binnen, welke motor voor veel reizen mét baggage?' > 'Mijn A is binnen, welke motor voor veel reizen mét bagage?'
 
Merk op dat zo'n ding eigenlijk maar een klein stukje boven je hoofd uitsteekt
Nooit ruzie gehad met een hoogtemal voor een parkeergarage?
Daar vind je nl altijd vaak gitaren, soms met de motorrijder er nog an.
 
Koop een mooie pc800, die heeft zelfs een kofferbak. Wij waren best jaloers op de tupperware-ridders toen we op een zonnige dag afstapten en zij alle bepakking zo in de kofferbak kieperden. :+
Dat noemen ze geloof ik een contradictio interminus.
Je wil die jongen toch al niet direct met een minderwaardigheidscomplex opzadelen om 'm met zo'n gedrocht de weg op te sturen! Nu heeft ie net zijn A en wil je hem al gelijk de lol gaan bederven. Ik vind dat je een motor niet moet afkeuren maar in dit geval spreken we over een rijdende plastic doos of is 't een varende badkuip?
Gruwelijk, wat is dat ding lelijk! De ontwerper moet wel erg ruzie met z'n vrouw hebben gehad!
 
Zooo, ik ben de eerste die je dit advies kan geven.......


Een hyabussa uiteraard, en deze keer een groene, want een rooie staat zo niet bij een gitaar.
Gitaar in een mega topkoffer, en die 1:20....... Gewoon niet zo veel gas geven ;)
 
Dat noemen ze geloof ik een contradictio interminus.
Je wil die jongen toch al niet direct met een minderwaardigheidscomplex opzadelen om 'm met zo'n gedrocht de weg op te sturen! Nu heeft ie net zijn A en wil je hem al gelijk de lol gaan bederven. Ik vind dat je een motor niet moet afkeuren maar in dit geval spreken we over een rijdende plastic doos of is 't een varende badkuip?
Gruwelijk, wat is dat ding lelijk! De ontwerper moet wel erg ruzie met z'n vrouw hebben gehad!

Nou ik ben geen jongen hoor, maar kan je ook niet kwalijk nemen. Geslacht is in mijn gebruikersnaam niet terug te lezen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan