Mijn achter band is lek

TLer

Die hard MF'er
13 feb 2003
570
32
Duiven
Shit man, mijn achterband loopt heel langzaam leeg en hij zit er net onder '(

Heeft iemand ervaring met een prop in de band, is dit veilig of toch maar beter een nieuwe halen?

Ik doe dit liever niet aangezien die dingen nog al prijzig zijn. Het betreft een BT-012

Al vast bedankt,

Alex
 
Is 'ie ook echt (zichtbaar) beschadigd?

Enne loopt 'ie leeg bij stilstaan of bij >200/uur? (verhelpen met metalen ventieldopjes)

Als je band echt beschadigd is dan moet je sowieso vervangen. Denk dat proppen en die anti-lek pur zooi echt bedoeld zijn als tijdelijke oplossing...
 
Is 'ie ook echt (zichtbaar) beschadigd?

Enne loopt 'ie leeg bij stilstaan of bij >200/uur? (verhelpen met metalen ventieldopjes)

Als je band echt beschadigd is dan moet je sowieso vervangen. Denk dat proppen en die anti-lek pur zooi echt bedoeld zijn als tijdelijke oplossing...

:^
 
je kan er van binnenuit een paddestoel in laten (lijmen) trekken. het ligt er een beetje aan of de gordel in je band niet teveel is beschadigd. dit is erg afhankelijk van het voorwerp dat het lek heeft veroorzaakt. ik neem aan dat de bandenspecialist dit wel kan beoordelen.
 
Is 'ie ook echt (zichtbaar) beschadigd?

Enne loopt 'ie leeg bij stilstaan of bij >200/uur? (verhelpen met metalen ventieldopjes)

Als je band echt beschadigd is dan moet je sowieso vervangen. Denk dat proppen en die anti-lek pur zooi echt bedoeld zijn als tijdelijke oplossing...

Nee, ik heb al lopen kijken op ik spijker of iets dergelijks kon vinden. Maar zo op het oog lijkt hij onbeschadigt.

Als ik hem op pomp en in de schuur zet, dan loopt hij heel langzaam leeg. naar een dag of twee zit er dan nog een 1,5 bar in.
 
Heeft je velg nog de orginele vorm?

Ale je echt een deuk hebt in je velg dan loopt eea vanzelf leeg.

Kan ook een stuk goedkoper, even een ander ventiel erin laten zetten.

Of gewoon op de ouderwetse fietsmanier, wiel eruit en onder water houden. :P :P :P
 
Het kan ook dat hij niet goed op de velg zit. Daar kan hij langzaam van leeglopen. Even los laten halen, opnieuw van die zetbandopvelgmontagepasta ertussen en wie weet.

IK WIL JOUW AVATAR ALS SCREENSAVERT!!! Bestaat die?!?
 
Lekt ie niet op de velgrand? Misschien niet goed schoongemaakt bij het wisselen van de band?

Denk het niet. Ik had al zo'n 800 km gereden voordat ik er last van kreeg

Heeft je velg nog de orginele vorm?

Ja, volgens mij wel.

Kan ook een stuk goedkoper, even een ander ventiel erin laten zetten.

zou het natuurlijk ook kunnen zijn. maar zou het dan niet vanaf het begin te merken zijn geweest. Het ventiel is volgens mij niet gewisseld bij het opleggen.

Ik breng hem morgen wel naar de banden zaak. Dan hoor ik het vanzelf wel.

IK WIL JOUW AVATAR ALS SCREENSAVERT!!! Bestaat die?!?

Weet ik niet, als je hem vindt mag je hem ook naar mij toe sturen

Greez

Alex
 
Los daarvan, ben niet zo voor reparaties aan banden met proppen of pur en dat soort shit, integriteit van het loopvlak of de wang is aangetast, niet alle banden voor motoren hebben staalgordels, en een lek is een zwak punt. Kost wat meer maar ik flikker er dan gewoon nieuw rubber onder...rijdt (misschien alleen tussen de oren) een stuk fijner :]
 
Niet helemaal hetzelfde....wel heel slim gevonden!

Een ventiel dat teveel ventileer doordat het kogeltje blijft hangen, werkt niet goed meer.

Een blok dat slijt, doet het nog steeds dacht ik

zucht... :Z :Z

Bij een goede bandenmontage hoort ALTIJD EEN NIEUW VENTIEL.
Dus tegen die tijd dat dat versleten is,zijn je velgen ook al versleten!(ja ik bedoel de velg)
 
OK, leg maar uit hoe jouw ventielen in elkaar zitten...

Tekening is wel wat vaag,maar helaas geen kogeltje..... :X
Wel een'klepje' met een rubbertje.

full


John :)

ps. je bent nooit te oud om te leren
 
mijn ventielen, en alle ventielen die ik tot nu toe gezien heb, is niks anders dan een buisje, daardoorheen zit een pin met een platte kop(soort van spijkertje). aan die kop zit aan de binnenkant een rubber ringetje wat afdicht op de kopse kant van het buisje. aan de andere kant van dit pinnetje ( dus waar geen kop zit) zit een veertje die aan het pinnetje trekt zodat het rubber tegen de zitting drukt. als je nu je band oppompt dan drukt de luchtdruk het veertje in waardoor er een opening ontstaat tussen het rubbertje en het buisje.

zo. dan leg jij maar eens uit waar dat kogeltje van jou zit.
OK, leg maar uit hoe jouw ventielen in elkaar zitten...
 
Als je een lek hebt in het loopvlak van de band (daar ie hij vrij stevig) willen ze hem bij Hoekstra aan de Kleiweg in R'dam voor je plakken. Heb ik ook met een bandje gedaan en geen problemen mee gehad, ze rekenen iets van 10 euro dus daar kan je je geen buil aan vallen.
Een tude less band klapt toch niet en loopt alleen langzaam leeg, je kunt het dus altijd proberen.

Succes!
 
Ben gister avond nog even naar de banden boer om de hoek geweest.
Band in een grote bak met water en wat blijkt. Het ding is lek '(

Hij kon hem plakken omdat het gaatje, gemaakt door zijn klein spijkertje, op het loopvlak zat. Hij heeft hem geplakt, er weer op gelegt en geballenceert voor €14.

Het is alleemaal leuk en aardig, maar het bandje ligt er pas 900 km op en kost iets van €180 dat kan ik gewoon niet in de afval bak gooien.

Ten tweede, wat kan er nou gebeuren. Die band is gevult met 2,5 - 2,9 bar, die druk alleen houd die plakker wel op z'n plek. zit ie ook nog gelijmt zodat ie ook niet kan schuiven. Ook al laar ie los, het gaatje is het zelfde. De band zou dan gewoon weer langzaam leeg lopen.

Nu weer lekker :]

See yha on the road,

Alex
 
Terug
Bovenaan Onderaan