Mijn allereerste keer ... :(

Jochen

MF'er
10 apr 2003
54
0
Oud-Beijerland
Vanmorgen rijd ik de normale route naar m'n werk. Ik kom bij een rotonde (voor bekenden in Oud-Beijerland: de kwackse weg, de rotonde naar Poortwijk II, voor niet bekenden aldaar: dit is een gewone mini-rotonde, maar twee afslagen liggen een beetje in elkaars verlengde, dus die kun je met een slinger best redelijk hard nemen :9 ). Ik minder vaart. Ik minder nog wat meer vaart omdat het nat is. Ik maak een bocht naar rechts de rotonde op, ik maak een bocht naar links om de rotonde te volgen ... Hé, wat doet mijn motor nou voor me i.p.v. onder me??? :? Ohh ik ben gevallen... :X Ik zie een hele hoop vonken onder de motor vandaan komen, hij glijdt over een stuk stoep aan de zijkant van de rotonde en neemt de afslag die ik had willen nemen. Hij heeft een meter of 20 op één oor afgelegd, ik een meter of vijf op m'n linker bil .

Een aantal blikkers stoppen om me te helpen de motor overeind te krijgen en vragen hoe het met me is. Zelf heb ik gelukkig niets, alleen een zere knie (zal wel een rare buiging hebben gemaakt) en m'n linkerbil doet zeer. Die diende dus als landingskussen en zal binnenkort wel blauw worden.

Ik zet de motor overeind en laat de blikkers doorrijden en begin m'n inspectie.
- Bovenkant valbeugel ingedrukt tegen het plastic aan
- Onderkant valbeugel 5 mm dunner (Daar kwamen een hele hoop vonken vandaan)
- Spiegel los (Gelukkig)
- Kopelingshendel los (ook Gelukkig)
- Steppie aan de onderkant afgesleten (Ook vonken)
- Ketting begeleider bij achtertandwiel afgebroken (vanmiddag even zoeken)
- Steekas heeft een plat kantje (nog meer vonken)

- Broek een beetje beschadigd
- Handschoenen een beetje beschadigd


Al met al ben ik er toch goed vanaf gekomen. Moraal van dit verhaal: Rijd extra rustig als het net begonnen is met regenen!! en zeker op die rotonde!!!

Groetsels,

Jochen
'94 TA 115Kkm
P.S. Dit is natuurlijk niet de eerste keer dat ik gevallen ben, maar wel de eerste keer op een openbare verharde weg!! ;)
 
Het is zo vreselijk cliché, maar een ongeluk zit soms in een vreselijk klein hoekje. Heb ik allang om me heen gezien...
Een hele onnozele tip: blijf ALTIJD opletten, ook al rij je langzaam/saai/whatever. Vriend van me met een platgereden ZX12-R kan er over meepraten :(

Balen voor je, maar gelukkig heb je zelf niks!
 
Klote maar gelukkig ben je zelf nog helemaal en :} voor je valbeugels!
Succes met het de opkomende spierpijn vandaag, morgen en overmorgen...
 
Dit zijn lullige dingen.
Iig sterkte met de spierpijn/blauwe plekken en het herstellen van de schade.
Idd altijd dubbel goed uitkijken als het een beetje nat is na een periode van droogte: alle troep (olie, diesel, etc) komt dan bovendrijven.

kneeslider die zelf ook al eens op zo'n manier onderuit is gegaan . . :(
 
Das balen, joh. '(

Gelukkig is de schade beperkt gebleven, zowel bij jou als je motor... Voor hetzelfde geld komt één van beide een stoeprandje tegen en heb je serieus auw of is je motor TL.
Iig succes met het oplappen van je motor en je ego... (En met de spierpijn.)

Het is zo vreselijk cliché, maar een ongeluk zit soms in een vreselijk klein hoekje. Heb ik allang om me heen gezien...
Een hele onnozele tip: blijf ALTIJD opletten, ook al rij je langzaam/saai/whatever. Vriend van me met een platgereden ZX12-R kan er over meepraten :(
:^ :^ :^ ;(
 
Balen man :(

Schade (aan jezelf en de motor) valt geluukig mee.

Succes met het opknappen
 
Schrikken, en balen natuurlijk!

Succes met de afhandeling en fijn dat je meteen hulp kreeg van die andere lui, super!

Grtz, Mlies
 
Balen zeg. :(

Pas maar op met regen nadat het een tijd droog en warm is geweest. Allerlei troep en vettigheid komt los van het asfalt, spekglad wordt het dan.
 
Vette pech, sterkte hoor !!
Tsja, we weten het allemaal (dat het glad kan zijn als het net begint te regenen na een lange droge periode) maar ja...menselijk hè.
Gelukkig ben je niet al te hard gegaan en die schade is er om weer hersteld te worden. Daarna weer :] met een ervaring rijker.
 
Het valt me wel op hoe glad de wegen in de zomder zijn na een regenbui.
Volgens mij gladder dan in de winter.
 
Het valt me wel op hoe glad de wegen in de zomder zijn na een regenbui.
Volgens mij gladder dan in de winter.

Da's bekend... het vuil dat zich in de droge periode in het asfalt verzameld heeft (olie, stof, diesel, spul) komt omhoog met de eerste druppels...
 
Da's best kut. Gelukkig valt de schade mee. Sterkte iig met de afhandeling ervan...

Ben zelf ook een keer op een rotonde in Oud-beijerland op men plaat gegaan. Da's die rotonde net voorbij de sportvelden, als je van de sportvelden afkomt, en je gaat naar links kom je bij een school, de alfa dealer en een tank station...
Ik kwam dus van die kant, had men motor dus net opgehaald, en ging ff op men plaat door al die lekkere hobbels en bobbels die in de weg zaten... Die ik als beginnend motor rijder natuurlijk helemaal over het hoofd gezien had...
 
Moraal van dit verhaal: Rijd extra rustig als het net begonnen is met regenen!! en zeker op die rotonde!!!
Zeker balen voor je. Maar door te langzaam rijden kan je op een rotonde ook onderuit gaan hoor :) Dit heb ik gehad met lessen. Het was ook nat en ik weet eigenlijk niet meer wat er precies gebeurde (ik reed iig niet echt hard) maar ik kon die motor niet meer houden en die viel dus... samen met mij :)
 
Da's bekend... het vuil dat zich in de droge periode in het asfalt verzameld heeft (olie, stof, diesel, spul) komt omhoog met de eerste druppels...

Vergeet het rubber niet wat er in de droge periode is neergelegd. Perfect voor grip als het droog is 8-) maar oh wee als het nat durft te wezen...

Succes nog met het herstel.
 
Het is me wel eens op gevallen als het een poos droog is geweest en het gaat regenen, dat er een soort schuim op de weg komt. Kan zijn dat je daar over reed/glee
 
Nope. Er lag niets dat met het blote oog te zien was. Het moet iets van olie of diesel in/op het wegdek zijn. Het was wel net begonnen met regenen, maar ik rijd daar al een jaar of drie in alle weersomstandigheden.

Heb 's middags m'n ketting-op-achtertandwiel-houd-plastic-dingetje terug gevonden. Lag een paar meter verder in het gras. Bleek ook nog dat m'n jas een flinke schaafwond op de elleboog had. Ook zijn de valbeugels helemaal doorgeschuurd, op één plaats kijk ik naar binnen in de pijp.

Van het weekend maar eens gaan repareren/verven.


Groetsels,


Jochen
P.S. Heeft iemand zo'n plastic ding over ('t is voor een Honda Transalp uit '93)?
 
Terug
Bovenaan Onderaan