Mijn Aprilia RS250 - modificaties

Je hebt gelijk. Die foto is behoorlijk beroert.

Ik vind het idee niet echt mooi. Wat je oorspronkelijk zei van blauwe velgen lijkt mij mooier.
 
misschien dat ik ook nog ff een shopje maak met blauwe velgen, maar ja dan krijg je 4 kleuren, das ook niet alles hoor....
 
http://www.pekko.nl/mods1copy.jpg ((Afbeelding))


Alstu, je had opzich niet echt ideale foto's om te bewerken omdat ze op sommige plekken juist super donker zijn enzo :9

"mods":

-mono (heb je al)
-velgen gekleurd in aprilia rood
-zwart smoke kuipruitje
-carbon dempers


Eventueel kan ook een rood kuipruitje, maar dat vind ik persoonlijk niet zo mooi.

Reden waarom ik toch geen blauwe velgen shop heb gemaakt is omdat je eigenlijk gewoon te veel kleuren krijgt. Het beste is en blijft om maximaal 2-3 kleuren te gebruiken. Je hebt nu lichtgrijs, donker grijs, rood en blauw, dat is (mss persoonlijk maar ook deels naar de ongeschreven design regels gekeken) teveel kleuren.

Ik zou daarom gaan voor Aprilia rood, licht grijs en donker grijs.
Zie de shop.

-Carbon dempers is makkelijk. De covers heb ik nog liggen. Kwestie van popnagels.
-Rode velgen vind ik niet mooi, maar blauw volgens mij evenmin ;) , zwart is eigelijk ideaal.
-smoke-ruit doe ik ook niet, heb er net een blauwe opgezet :P :9

Volgens mij blijft er weinig over :+
 
The Saga continues!!!

Afgelopen weekend is er een begin gemaakt met een zuigerwissel. Daarbij was mijn nieuwsgierigheid vooral gericht op de staat van de powervalves. Aangezien dien in het verleden voor de grootste zorgen debit waren.

Helaas... ze waren weer niet 100%. Van de 4 was er eigelijk maar één die ik weer zou durven inbouwen. De pinnen waren niet gebroken of losgeraakt. Nu waren de pinnen platgeslagen in de lengterichting. De reden is onduidelijk. Tevens zaten er slijtsporen in de PV-kanalen, wat duidt op klemmende PV's.
full
 
full


duidelijk slijtsporen '(


De PV's zijn weer opgestuurd naar Duner. Deze gaat ze opnieuw bekijken en nameten. Daarna volgen weer nieuwe pinnen. De oorzaak voor dit drama is onduidelijk ... helaas.
Voor de zekerheid wordt de ontluchting uit het PV-deksel gehaald om zeker te zijn dat ze voldoende gesmeerd worden.
 
Zijn die slijtagesporen in de kanalen erg?
Lijkt mij eigelijk niet, maar mss zit ik er naast.
 
Als je ze weg hoont moet je dus ook je bussen en alles aanpassen lijkt me.

Kune je ze niet gewoon laten zitten?
 
Klopt...
De delen zijn weer onderweg naar Duner. De mogelijke oorzaken zijn legio. Alhoewel zelfs niet zeker is wat eerst kwam. Het pletten van de pinnen of het klemmen van de PV's.

Mogelijke oorzaken:
-gebrek aan smering door de ontluchting/olie-aflaat.
-te dikke coating op de pv's
-scheef geperste pinnen
-te laag geperste pinne
-verkeerd materiaal
-....overige :X ....

Is idd in Winsum. Daar woont een bevriend ARA-lid en tevens een excellent monteur met veel twee-takt ervaring met scootersprint. Heb alle vertrouwen in Laurens. :}
 
Laatst bewerkt:
Update:
motor is nog steeds niet klaar. Meerdere onderdelenleveranciers komen beloftes niet na. *zucht*

Intussen zijn wel powervalves van Fischer gekocht. Dus dat probleem zou nu eerst voorbij moeten zijn. Thank God... eindelijk! :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan