mijn bezwaarschrift

De Kawaman

MF veteraan
2 apr 2002
6.515
1
Gouda
Ik had ff niks te doen, dus dan maar weer even de vrienden van het CJIB aan het werk zetten he!
Onder het mom, ze mogen er in iedergeval niks aan verdienen, het onderstaande bezwaar gemaakt.

Ik zal jullie op de hoogte houden van de correspondentie, en wellicht de mooie foto;s die ik toegezonden krijg!

heb ik toch wat!

==============================================

CJIB
Postbus 1794
8901 CB Leeuwarden


Betreft: Bezwaar

Geachte heer/mevrouw,

Onlangs heb ik van het CJIB een beschikking ontvangen van een nader te omschrijven overtreding.
Volgens deze beschikking zou ik op 6 april 2005 om 08.32 niet gestopt zijn voor een driekleurig verkeerslicht. Ik kan mij echter niet voorstellen dat ik een dergelijke overtreding al dan niet bewust zou begaan. Zeker daar ik mij als motorrijder al tot de meest kwetsbare verkeersdeelnemers mag rekenen, ben ik zeer goed op mijn hoede bij het oversteken van een kruising. Dit houd dus zeker in dat ik niet door een rood licht zou rijden.

De enige voorstelling die ik mij hierbij kan maken, is dat ik op deze zeer drukke weg langszaam met de file ben opgereden, waarbij mijn achterkant op de streep heeft gestaan op het moment dat de stoplichten op rood gingen. Hierbij is het dan onmogelijk om het licht nog te zien en wellicht ben ik op deze manier dan dus door rood gereden.

Graag zou ik van u een bewijs willen hebben, waaruit onomstreden blijkt dat ik de bewuste overtreding dan ook daadwerkelijk gemaakt zou hebben.

Ik zie eventueel audiovisueel materiaal graag via de post verschijnen op onderstaand adres.

Met vriendelijke groet,

Jasper Grootveld
 
tja, het zal geen circuit foto zijn, maar vind het altijd wel leuk de mannen te stalken in Leeuwarden.

Mn vorige ging van €120 naar 35 euro vanwege een foutje in de bekeuring, dus t werkt wel!
 
Je spreekt jezelf tegen.

In de eerste alinea kun je, je het niet voorstellen.
In de 2 alinea misschien ineens wel. Dus je kunt de overtreding wel gemaakt hebben. Dus waarschijnlijk is het gewoon gebeurd. Hoe het gebeurd is zal justitie aan zijn of haar reet roesten.
 
Geen schijn van kans, kost je behalve de bekeuring alleen maar een extra postzegel. ;)

Flitser maakt geen foto op de streep.

En dat motorrijders zich ervan bewust zijn dat ze kwetsbare deelnemers zijn, is gezien de rijstijl van sommigen, op z'n zachtst gezegd discutabel. :+

Maar je kunt het altijd proberen. :+
 
ze mogen er in iedergeval niks aan verdienen,

al deel ik je mening, kleine moeite om e.e.a. gewoon te verhogen...helaas.

begin er steeds meer de ziekte in te krijgen, die hele verkeers handhaving, kan alleen ook niet echt een alternatief bedenken.

evenzogoed, het blijft zuigen.
 
Geen schijn van kans, kost je behalve de bekeuring alleen maar een extra postzegel. ;)

Flitser maakt geen foto op de streep.

En dat motorrijders zich ervan bewust zijn dat ze kwetsbare deelnemers zijn, is gezien de rijstijl van sommigen, op z'n zachtst gezegd discutabel. :+

Maar je kunt het altijd proberen. :+

Uiteraard moet ik gewoon betalen. Hij staat ook al geagendeerd in mn internetbankieren :)

Gaat mij om de mooie foto's, en wie weet, als iedereen nou maar zo'n briefje stuurt,..... gaan ze of de boel nog verder verhogen... of nadenken.. (inkoppertje he deze? :+ )


Trouwens gehoord van F1 coureur raikonnen? die kreeg een bekeuring (uiteraard naar inkomen)... geloof dat de beste jongen 230.000€ moest lappen voor 20km te hard :}
das nog eens een bezwaartje waard haha
 
Gaat mij om de mooie foto's, en wie weet, als iedereen nou maar zo'n briefje stuurt,..... gaan ze of de boel nog verder verhogen... of nadenken.. (inkoppertje he deze? :+ )

Dat wordt "verder verhogen" dat is duidelijker.... |( Dus steek je moeite nou maar in werken ipv anderen extra werk te bezorgen, scheelt je zelf centjes en ook anderen die misschien nog boetes krijgen :P
 
Gaat mij om de mooie foto's, en wie weet, als iedereen nou maar zo'n briefje stuurt,..... gaan ze of de boel nog verder verhogen... of nadenken.. (inkoppertje he deze? :+ )
Wat denk je zelf? ;)

Óf ze halen gewoon de hele mogelijkheid tot het indienen van bezwaarschriften weg.

Overigens heb ik zelf weinig moeite met boetes voor door rood rijden. Imho mogen die een hoop meer uitgedeeld worden.
 
joh misschien gaan ze het hier dan ook wel naar inkomen doen.

Dan krijg je als bolletjesslikkendeverkrachtendeillegaleveelpleger gewoon € 0 voor 300 km in de bebouwde kom :+
 
Wat denk je zelf? ;)

Óf ze halen gewoon de hele mogelijkheid tot het indienen van bezwaarschriften weg.

Overigens heb ik zelf weinig moeite met boetes voor door rood rijden. Imho mogen die een hoop meer uitgedeeld worden.

Daar ben ik het mee eens, maar eigenlijk moet het oranje licht wel langer duren... Ik heb wel eens moeite met beslissen of ik remmen nog haal of niet...en zo tuf ik wel eens door rood. Als het nou eerder oranje zou worden (en ik dus meer ruimte had) dan had ik eerder en veiliger kunnen remmen.
 
ik moet ook eerlijk zeggen, dat van alle bekeuringen die ik na een dagje "toeren" verdien, ik deze zeker niet had verwacht.

Ik rij echt nooit door rood, (dacht ik).... wat is er nou leuker dan een rolling stoppie naar het stoplicht toe, en daarmee het voorkomen dat je plat gereden word door een koekblik?

Kan me er dus ook echt niets anders van voorstellen als de situatie in de brief.
 
Waarom zou het op foto staan, kan toch ook gewoon waarneming van een opsporingsambtenaar zijn :?

Bovendien...onnodige bezwaarschriften zijn :r .
Uiteindelijk worden die mensen die ze behandelen betaald van belastinggeld en je helpt er dus zo aan mee dat er meer belastinggeld nodig is, om jou bezwaarschrift te behandelen. Gezien de lange weg dat zo'n bezwaarschrift aflegt zijn dat toch echt rustig een 100 a 200 euro, schat ik zo in.
Wie denk je dat die euro's uiteindelijk gaan betalen.... O-) |(

Bovendien kun je erop wachten dat ook de politiek er zat van word, dat zag je al aan de verhogingen op de "standaard-internet-bezwaarschriften". En dan zal het bezwaar indienen voor iemand die echt gedupeerd is moeilijker worden gemaakt, door dit soort actie's van mensen die weten dat ze het hebben gedaan maar gewoon toch maar even bezwaar aan willen tekenen... :? :?


Jahja, idd er liggen wat dingen verkeerd in Nederland wat betreft straffen voor verkeersovertredingen vergeleken met echte misdrijven, weet ik allemaal al en ben ik het zelfs voor een deel mee eens... O-) O-) ;)
 
Wat denk je zelf? ;)

Óf ze halen gewoon de hele mogelijkheid tot het indienen van bezwaarschriften weg.

Overigens heb ik zelf weinig moeite met boetes voor door rood rijden. Imho mogen die een hoop meer uitgedeeld worden.

Geweldig... Orpheus als heuse ridder! Whahwhawhawhawha! :+ Heppie nog meer van die bakken???
 
Daar ben ik het mee eens, maar eigenlijk moet het oranje licht wel langer duren... Ik heb wel eens moeite met beslissen of ik remmen nog haal of niet...en zo tuf ik wel eens door rood. Als het nou eerder oranje zou worden (en ik dus meer ruimte had) dan had ik eerder en veiliger kunnen remmen.

De oranje fase van een verkeerslicht (eigenlijk moet ik zeggen: gele fase) is afhankelijk van de plaatsing. In de bebouwde kom (50 km/u) is die fase korter dan buiten de bebouwde kom (70-80 km/u). Het moet mogelijk zijn om binnen die fase tot stilstand te komen, mits je je aan de snelheid hebt gehouden en een beetje verder kijkt dan je voorspatbord. Het is natuurlijk niet zo dat een verkeerslicht ineens opduikt. Als je een verkeerslicht (en dus een kruising) nadert, pas dan je snelheid aan en houd er rekening mee dat het licht kan verspringen van groen naar geel. Oh ja, geel licht betekent volgens het RVV gewoon : Stoppen. Indien dit niet mogelijk is, doorrijden en kruising vrijmaken. Het betekent dus niet: Gauw gas bijgeven want straks wordt het rood en moet ik stoppen. Dat is overigens wel de zienswijze van de meeste weggebruikers.
 
Audiovisueel? Neemt zo'n rood-lichtcamera ook nog het geluid van de uitlaat op ofzo? :P

Dat zou vet zijn, en een foto, en mn akra op band! :}

Maar zoals ik al zij, ik kan me niks voorstellen bij het rijden door rood, dus wil ik wel eens weten of ik het moedwillig deed, of op een manier dat het bijna niet te voorkomen was. ( het meerijden in een file, en zo per ongeluk net iets te laat zijn/niet meer kijken naar het licht)
 
Daar ben ik het mee eens, maar eigenlijk moet het oranje licht wel langer duren... Ik heb wel eens moeite met beslissen of ik remmen nog haal of niet...en zo tuf ik wel eens door rood. Als het nou eerder oranje zou worden (en ik dus meer ruimte had) dan had ik eerder en veiliger kunnen remmen.

Je bent het er mee eens dat er meer geschreven moet worden voor rood licht, maar je tuft zelf wel eens door rood omdat het oranje licht niet lang genoeg duurt?
Zoals al omschreven is is de duur van het gele licht afgestemd op de maximum snelheid en zou je daar dus geen problemen mee moeten hebben. Tuurlijk komt het voor dat het licht oranje wordt en je echt niet meer verantwoord kan stoppen, en dan mag je ook doorrijden. Los daarvan....om in dezelfde redenering verder te gaan...als het eerder oranje wordt dan hou je dus minder groen over. Das ook weer lastig...
 
Qua taalkunde en zinssamenhang niet echt een toppertje en verder totaal nutteloos.

als je die boete volgende keer nou eens ritueel verbrand ofzo beleef je er misschien meer plezier aan.
 
Hallo :? Dat het nutteloos is, weet ik ook wel. Zie ook het stukje waarin ik schrijf dat ik de betaling al in mn internet bankieren heb ingevuld.



Om het compleet te maken, ben ik vanmorgen ook maar gelijk bij de belasting langsgegaan. Wat een knurften daar.

Ik weet wel, dat als de belastingdienst een commercieel bedrijf zonder subsidie zou zijn, dat ze met 1 week failliet zijn. En de instelling van die mensen is echt om van te kotsen!
 
Gisteren maar weer eens een brief geschreven of ik nog een reactie mag verwachten |(
Geduld hebben... Zo lang je nog geen verhoging of antwoord hebt ontvangen is de zaak nog in behandeling. Extra brieven sturen heeft weinig zin. Wil je het echt zeker weten, dan kun je beter gewoon bellen naar het CJIB.

Reken maar rustig op een paar maanden voordat je reactie hebt.
 
Hoe zit dat ook alweer ?

Je moet toch gewoon betalen, dan bezwaar maken en als je in het gelijk wordt gesteld krijg je je geld terug?

Oftewel: het maken van bezwaar wil niet zeggen dat je niet hoeft te betalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan